• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 332 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 305 47.9%

  • Totala väljare
    637
Är det bara jag som tycker att den där AT'n är hundra nautiska mil snyggare än den nya versionen som presenterades idag?

Alltså, den nya AT:n växer på mig litegrann.
Baselworld 2017 - 4 (1).jpg
Baselworld 2017 - 5 (1).jpg


Den grå gick inte av för hackor, vill verkligen se en svart med en lite roligare färg på visaren, kan vara en vinnare.
 

kirex

Cartier
Hade hoppats på en lansering av Seamaster PO 600 Chronograph i Deep Black, nu i Basel, men hittar ingen i Omega:s information :(
 

fc2

Rolex
Alltså, den nya AT:n växer på mig litegrann.
Baselworld 2017 - 4 (1).jpg
Baselworld 2017 - 5 (1).jpg


Den grå gick inte av för hackor, vill verkligen se en svart med en lite roligare färg på visaren, kan vara en vinnare.
Oj, den där var fin. Jag har alltid tyckt att AT'n har varit lite som en VW Passat - bra men tråkig. Men nu finns det något till i den klockan som gör att ha-begäret växer.
 
Härligt! Nu lutar det lite åt AT igen istället för explorer 36mm. Tänk nu bara om omega skulle utrusta den med micro-justerbar clasp!

Fast finns det någon "dressare" som har det? Det är inte lätt att kombinera ett smidigt och smärt lås med microadjust. Ex ett SM300 clasp på en AT skulle ju i min mening se hemskt ut.

Är explorer 36 nå tunnare förresten? AT 38 kommer in på 12.24 nu enligt rykten.
 

plexan

Cartier
Fast finns det någon "dressare" som har det? Det är inte lätt att kombinera ett smidigt och smärt lås med microadjust. Ex ett SM300 clasp på en AT skulle ju i min mening se hemskt ut.

Är explorer 36 nå tunnare förresten? AT 38 kommer in på 12.24 nu enligt rykten.

Utan att veta så kan jag inte tänka mig mikrojustering på AT då det är en mer dressad Seamaster. De större dykarna har grövre länkar och justering.

Ja sant, den är väl mer dressad än en explorern och den nuvarande typen av clean clasp kanske är mest passande, men liknande typ av clasp som explorern har tror jag ändå skulle funka på en AT.
Hursomhelst är AT,n jäkligt fin, var tvungen att kolla det där youtube klippet igen :)
 

JPT

Breitling
Jag tycker den nya AT:n känns som ett vettigt steg. Är däremot rätt så besviken på att railmastern inte fått bli en "vanlig" modell utan tvingats in under nåt dammigt reissue-paraply :/
 

kirex

Cartier
Hade hoppats på en lansering av Seamaster PO 600 Chronograph i Deep Black, nu i Basel, men hittar ingen i Omega:s information :(

Dreams come thru. Här är den! Säljstart jan 2018 rek. pris SEK 104 K. Min kompis Henrik som är i Basel hittade den!

Svart Planet Ocean 600 M Omega Co-Axial Master CHRONOMETER Chronograph 45.5 mm. Stand 163!
Svart PO Chronograph.jpg
 

MånsT

Rolex
Dreams come thru. Här är den! Säljstart jan 2018 rek. pris SEK 104 K. Min kompis Henrik som är i Basel hittade den!

Svart Planet Ocean 600 M Omega Co-Axial Master CHRONOMETER Chronograph 45.5 mm. Stand 163!
Svart PO Chronograph.jpg
Cool! Undrar varför Omega inte går ut med en del modeller, exempelvis denna och "Blue Side of the Moon"-Speedyn.
 

kirex

Cartier
Lite bilder ifrån Basel som min kompis Henrik har tagit på nyheter. Min favorit är den svarta PO:n 600 Chronograph (överst i bild ett). Kommer inte att börja säljas förrän i början på 2018 Rek. pris 104 KSEK! Kolla på datumplaceringen för de nya nya AT:n och den nya grå Speedyn :facepalm:. Trippelset:et kommer att bli (och är) en klassiker.
image1(2).JPG
image2(2).JPG
image3.JPG
image4(1).JPG
image5(1).JPG
image6(1).JPG
image7(1).JPG
 
Senast ändrad:
Topp