• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 334 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.8%

  • Totala väljare
    640

norrsken

Omega
Hej! Är ny här på forumet och sitter på en Seamaster pro. Mina tankar lutar dock åt att införskaffa mig en Speedy 005 istället. Vet att det är som att jämföra två olika djur. Men vilken hade ni valt om ni var OWG? :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej! Är ny här på forumet och sitter på en Seamaster pro. Mina tankar lutar dock åt att införskaffa mig en Speedy 005 istället. Vet att det är som att jämföra två olika djur. Men vilken hade ni valt om ni var OWG? :)
Speedy utan tvekan, visst kan man leva med enbart den (men inte utan den). Men det är ju olika djur som sagt, hade försökt behålla SMP'n dvs spara vidare lite. Perfekt duo faktiskt. Välkommen hit också!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Hej! Är ny här på forumet och sitter på en Seamaster pro. Mina tankar lutar dock åt att införskaffa mig en Speedy 005 istället. Vet att det är som att jämföra två olika djur. Men vilken hade ni valt om ni var OWG? :)
Speedyn! Men jag gillar kronografer och är inte megaförtjust i SMP. Tror du att du skulle ha nytta/glädje av båda är mitt råd att spara till en speedy pro. Du kan alltid sälja din SMP senare :)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
IMG_1381.JPG
 

H.K. Bergdahl

Breitling
Här är min Omega cosmic tripple calender moonphase från 1951 som är tillbaka från service idag. Det började med att jag i höstas tänkte ställa datumet då jag inte hade använt den på länge, men råkade trycka in knappen för långt så den fastnade. Jag lämnade in den till AD som sa att den måste skickas till Omega utomlands för ett kostnadsförslag.

Jag fick ett kostnadsförslag på 20 Tkr, i detta fanns "renovering tavlan", byte av visare med mera. Det gick ej att välja bort, sammt att det var rätt oklart vad exakt tavelrenoveringen skulle innebära vilket kändes sådär. Att tillägga var att klockan fungerat mycket bra innan samt varit inne på annan AD 6 månader innan då de sa att det inte förelåg något servicebehov, så det känndes extremt surt att behöva betala 20 Tkr för at jag råkade trycka in en knapp för långt samt på köpet få ett förändrat utseendet som jag inte direkt önskade.

Valde att tacka nej till detta erbjudande och började leta alternativ, här måste jag säga att AD:n jag lämnade in den hos var mycket skyssta och gav faktiskt tips på personer utanför som skulle kunna hjälpa mig, varav en av dessa valdes.

Så efter ca 6 månader utan klockan(fungerande), så är jag MYCKET nöjd att ha den tillbaka idag nyservad och till en bråkdel av kostnaden Omega ville ha!:)

P1020997.JPG

Riktigt, riktigt tjusig!
Får man vara nyfiken och fråga vad det kostade på ett ungefär? För det låter som om detta var ett ställe du kan rekommendera, eller?
 

Nudelpalm

Omega
Här passar ju min enda "finklocka" in. Omega Constellation Chronometer, Quartzdriven med referens 1392/012 om jag förstått allting rätt. Sådär lagom underlig på ett kul retrosätt, men jag gillar tunnheten och day/date-funktionen (något jag saknar på min nuvarande huvudklocka. Fick ärva den av farsan när jag började jobba ut mot kunder som nybliven 20-åring och det var rätt många kunder som kunde något om klockor som tyckte att den var kul!

IMG_2547.JPG
 

MånsT

Rolex
Hur lyckades jag med detta? På någon vänster har en extremt tunn flisa släppt från spännet på min keramiska Speedmaster. Å andra sidan kan man se det som att jag har lyckats sätta min egen prägel på den, köptes mer eller mindre oanvänd :D

IMG_20170415_111707.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hur lyckades jag med detta? På någon vänster har en extremt tunn flisa släppt från spännet på min keramiska Speedmaster. Å andra sidan kan man se det som att jag har lyckats sätta min egen prägel på den, köptes mer eller mindre oanvänd :D

IMG_20170415_111707.jpg
Surt, det där skulle jag nog försökt reklamera faktiskt.
 

addelito

Omega
2-Faktor
Någon som skulle kunna hjälpa mig med mer information angående denna gamla seamaster? Har försökt mig på att googla men hittar ingenting, mest likt är seamaster 1000 men där sitter kronan på vänster sida. All hjälp uppskattas!
IMG_3370.JPG
IMG_3373.PNG
IMG_3376.PNG
 
Topp