• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 333 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.9%

  • Totala väljare
    639

INSANE

Panerai
2-Faktor
Rob.Engström rivstartar Black Friday och december ut med ett riktigt fint klockerbjudande till medlemmar på Klocksnack !
Under december månad drar vi av 250kr för varje 1000kr vid köp av armbandsur från Omega eller Longines.

Välkomna in i butiken!
eller Maila/PM via PM: ROB-1832 ,
uppge ”nick” och fullt namn samt telefonnummer och email.


Trevlig helg!
Rob. Engström AB
[email protected]


http://www.robengstrom.se
Instagram: doing_time
Följ oss gärna på Facebook!
Vart ser jag den rabatten?
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Såg ni den "baby ploprof" som gick billigt på tratten?
Just hatar jag mig själv...även om tavlan var lite skadad.
image.png
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Nu är äntligen jakten över (fast snart kommer säkert en ny "jakt"), tänkte snabbt bjuda på en kortare Omega paketöppning.
Jag har sökt efter en AT 41,5mm ett tag men aldrig bestämt mig kring den nya eller äldre modellen med 8500 urverk. Jag tog ett beslut och beställde på Black Friday och nu har paketet anlänt.

Kan inte säga annat än att jag är oerhört nöjd!!

IMG_1143.JPG



IMG_1144.JPG



IMG_1146.JPG


En Blå AT.

IMG_1148.JPG



Tillsammans med den mindre och äldre modellen, med ram kring datumet.

IMG_1161.JPG



Tack @ROB-1832 för en oerhört snabb och smidig affär :) !!! Jag köper gärna av dig någon fler gång.
/Per
 

Bilagor

  • IMG_1158.JPG
    IMG_1158.JPG
    99.8 KB · Visningar: 18
Senast ändrad:

Pilot

Panerai
2-Faktor
Grymt! Stort grattis till en fin klocka!
Nu är äntligen jakten över (fast snart kommer säkert en ny "jakt"), tänkte snabbt bjuda på en kortare Omega paketöppning.
Jag har sökt efter en AT 41,5mm ett tag men aldrig bestämt mig kring den nya eller äldre modellen med 8500 urverk. Jag tog ett beslut och beställde på Black Friday och nu har paketet anlänt.

Kan inte säga annat än att jag är oerhört nöjd!!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Nu är äntligen jakten över (fast snart kommer säkert en ny "jakt"), tänkte snabbt bjuda på en kortare Omega paketöppning.
Jag har sökt efter en AT 41,5mm ett tag men aldrig bestämt mig kring den nya eller äldre modellen med 8500 urverk. Jag tog ett beslut och beställde på Black Friday och nu har paketet anlänt.

Kan inte säga annat än att jag är oerhört nöjd!!

IMG_1143.JPG



IMG_1144.JPG



IMG_1146.JPG


En Blå AT.

IMG_1148.JPG



Tillsammans med den mindre och äldre modellen, med ram kring datumet.

IMG_1161.JPG


Tack @ROB-1832 för en oerhört snabb och smidig affär :) !!! Jag köper gärna av dig någon fler gång.
/Per
Snyggt! Grattis! Personligen gillar jag nya bättre än den gamla.
 
Nu är äntligen jakten över (fast snart kommer säkert en ny "jakt"), tänkte snabbt bjuda på en kortare Omega paketöppning.
Jag har sökt efter en AT 41,5mm ett tag men aldrig bestämt mig kring den nya eller äldre modellen med 8500 urverk. Jag tog ett beslut och beställde på Black Friday och nu har paketet anlänt.

Kan inte säga annat än att jag är oerhört nöjd!!

IMG_1143.JPG



IMG_1144.JPG



IMG_1146.JPG


En Blå AT.

IMG_1148.JPG



Tillsammans med den mindre och äldre modellen, med ram kring datumet.

IMG_1161.JPG



Tack @ROB-1832 för en oerhört snabb och smidig affär :) !!! Jag köper gärna av dig någon fler gång.
/Per

Grattis, vilken härlig pjäs ! :)

Tack, det förklarar saken, tråkig miss av uretvintage att skriva att den är automatisk om den är kvarts...:/

Jo, man får vara lite försiktig med Uret.se's vintage-avdelning. De har under en längre tid bl.a. försökt sälja en franken Speedmaster med kaliber 9300 med felaktig länk och därtill felaktigt angivet årtal (tror det stod 2008, vilket är en omöjlighet då urverket inte presenterades förrän år 2011 och modellen i fråga inte kom förrän året därpå). Generellt hög prissättning också. Men de är korrekta och enkla att ha med att göra; jag köpte en Rolex Datejust 1603 (det var innan jag blev en OBG; one brand guy) som krånglade och returen var inga konstigheter. Har även köpt en fantastiskt fin och välvårdad De Ville med refnr 4531.31.00 från år 2007 därifrån som alls inte kändes för högt prissatt och som är en av pärlorna i min samling numera. Men visst; försiktighet i allmänhet och i synnerhet gällande Uret.se Vintage är absolut att eftersträva.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Krukan

Breitling
Nu är äntligen jakten över (fast snart kommer säkert en ny "jakt"), tänkte snabbt bjuda på en kortare Omega paketöppning.
Jag har sökt efter en AT 41,5mm ett tag men aldrig bestämt mig kring den nya eller äldre modellen med 8500 urverk. Jag tog ett beslut och beställde på Black Friday och nu har paketet anlänt.

Kan inte säga annat än att jag är oerhört nöjd!!

IMG_1143.JPG



IMG_1144.JPG



IMG_1146.JPG


En Blå AT.

IMG_1148.JPG



Tillsammans med den mindre och äldre modellen, med ram kring datumet.

IMG_1161.JPG



Tack @ROB-1832 för en oerhört snabb och smidig affär :) !!! Jag köper gärna av dig någon fler gång.
/Per

Är den äldre modellen du har på armen en 38.5 Den ser mindre ut. Är det din eller testade du den hos Rob? Tänkte försöka hitta den äldre i januari när jag får loss lite pengar.
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Är den äldre modellen du har på armen en 38.5 Den ser mindre ut. Är det din eller testade du den hos Rob? Tänkte försöka hitta den äldre i januari när jag får loss lite pengar.

Den äldre modellen är en 38,5 den modellen har utgått. Den är min och jag betvivlar att många AD:s har den ännu till försäljning.
 

Krukan

Breitling
Den äldre modellen är en 38,5 den modellen har utgått. Den är min och jag betvivlar att många AD:s har den ännu till försäljning.

Jo jag vet att den utgick kring 14-15. Tänkte att han hade något som legat kvar. Om man söker i köp & sälj så ser man att omsättningen på den äldre var rätt mycket högre för ett par år sedan. Inte lika många som kommer ut för försäljning längre. Har du funderingar på att sälja den äldre eller tänkte du rocka båda?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jo jag vet att den utgick kring 14-15. Tänkte att han hade något som legat kvar. Om man söker i köp & sälj så ser man att omsättningen på den äldre var rätt mycket högre för ett par år sedan. Inte lika många som kommer ut för försäljning längre. Har du funderingar på att sälja den äldre eller tänkte du rocka båda?
Bergströms Gbg hade en äldre (med datumram) som dom sänkt med 40%. 41,5 och svart (eller grå?). Är den kvar så hamnar den väl runt 27k. Men var en tre veckor sedan jag var där. Borde väl tipsat här tidigare. Det var ju inget för mig då jag har samma blåa som Pez-79 köpt. Jag letade Speedys.
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Jo jag vet att den utgick kring 14-15. Tänkte att han hade något som legat kvar. Om man söker i köp & sälj så ser man att omsättningen på den äldre var rätt mycket högre för ett par år sedan. Inte lika många som kommer ut för försäljning längre. Har du funderingar på att sälja den äldre eller tänkte du rocka båda?
,

Sant några finns såklart till försäljning, lite nu och då. Jag har ingen plan just nu kring 38,5 om att sälja, det är mest storleken som jag skall fundera kring. För övrigt att påpeka som kanske inte framgår av bilden är att 38,5 har svart urtavla.
 

Krukan

Breitling
Bergströms Gbg hade en äldre (med datumram) som dom sänkt med 40%. 41,5 och svart (eller grå?). Är den kvar så hamnar den väl runt 27k. Men var en tre veckor sedan jag var där. Borde väl tipsat här tidigare. Det var ju inget för mig då jag har samma blåa som Pez-79 köpt. Jag letade Speedys.
Låter som ett bra klipp i min bok, föredrar ramen kring datumet.

Det hade varit riktigt trevligt att få en i nyskick för det priset. Jag är rätt fast vid 38,5 i blått dock.
 

Krukan

Breitling
,

Sant några finns såklart till försäljning, lite nu och då. Jag har ingen plan just nu kring 38,5 om att sälja, det är mest storleken som jag skall fundera kring. För övrigt att påpeka som kanske inte framgår av bilden är att 38,5 har svart urtavla.

Ok, kollade lite för snabbt, såg nu att den var svart. Försöker landa en blå.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Det hade varit riktigt trevligt att få en i nyskick för det priset. Jag är rätt fast vid 38,5 i blått dock.
Bergströms sålde ut sånt som legat ett par år. Dom är oanvända och man får full garanti enl taggen. Var intresserad av en Speedy '57 men den var borta. Fanns också en MkII och PO på gummi i Malmö. Allt syns på deras Facebook/Instagram. Men det mesta har nog gått.
 

Krukan

Breitling
Bergströms sålde ut sånt som legat ett par år. Dom är oanvända och man får full garanti enl taggen. Var intresserad av en Speedy '57 men den var borta. Fanns också en MkII och PO på gummi i Malmö. Allt syns på deras Facebook/Instagram. Men det mesta har nog gått.

Ja, det är nog rensat. Hade tänkt plocka fram stora lyktan först efter jul när det trillar in lite mer pengar. Skulle det dyka upp något innan får man väl sälja lite fonder eller något. Det verkar ju vara flera som är ute efter samma har man ju noterat.
 

Edward Lima

Omega
2-Faktor
God afton!
Idag erhöll jag en fantastisk Omega Genévé Seamaster och har funderingar kring Seamaster Genévé = Seamaster 600.
Mitt ur har referens 136.011 vilket är samma som 600:an har (av samma typ som min). Min klocka är av årsmodell 1966 och kaliber 611 verk.
Någon mer insatt i ämnat kanske vill kommentera och rätta mig i fall jag har fel angående tesen: Seamaster Genévé = Seamaster 600.
IMGL6902.JPG
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Gubben som testat allt
Vilka andra gummin gör sig på smp? Blått ska det vara. Passar det som är till PO? Det släta med stygn som syns några inlägg längre upp i tråden.
PO gummit funkar om man böjer till bandstiften lite. dock så finns det ju ett gummi som är för SMPC, blir snyggast men det tycker jag
0aJgiQP.jpg

Dock så ska man köra SMPC på länken :)
 

ROB-1832

Cartier
2-Faktor
Nu är äntligen jakten över (fast snart kommer säkert en ny "jakt"), tänkte snabbt bjuda på en kortare Omega paketöppning.
Jag har sökt efter en AT 41,5mm ett tag men aldrig bestämt mig kring den nya eller äldre modellen med 8500 urverk. Jag tog ett beslut och beställde på Black Friday och nu har paketet anlänt.

Kan inte säga annat än att jag är oerhört nöjd!!

IMG_1143.JPG



IMG_1144.JPG



IMG_1146.JPG


En Blå AT.

IMG_1148.JPG



Tillsammans med den mindre och äldre modellen, med ram kring datumet.

IMG_1161.JPG



Tack @ROB-1832 för en oerhört snabb och smidig affär :) !!! Jag köper gärna av dig någon fler gång.
/Per

Snyggt !!! :)
 
Topp