Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj, hur lyckades du med det där?Mitt delfinägande började ju halvtaskigt
![]()
Du kan ju inte komma fel med en King Diver.En mako o en bambino. Några natoband till makon. Ett läder till makon på väg. Vill ändå köpa nåt mer... En orient flieger? Nåt vintage? Orient star? Har knappt handlat för halva budgeten för en certina ds eller tissot visodate än ju!
Snygg!!![]()
Får duga så länge
Gillar den faktiskt.Snygg!!
Blir det ett Värmdö gtg vilket varit på tapeten får du ta med den där!Gillar den faktiskt.
Ska jag vara ärlig var jag inte jätteimponerad av bilderna på den.
Gillade inte bezeln bl.a.
Köpte den mest, efter lite tjat från Spindel som tom hotade med att köpa den själv vilket tydligen skulle påverka hans förhållande negativt, för att den är så fruktansvärt svår att få tag på.
Den kändes eg rätt onödig då jag har en svart Ray.
Jag hade fel. Helt olika klockor. Delfinen är mycket dressigare och jäkligt fin.
Tänkte fylla på den existerande paketöppningstrådentråden med lite intryck ikväll sen.
Gillar den faktiskt.
Ska jag vara ärlig var jag inte jätteimponerad av bilderna på den.
Gillade inte bezeln bl.a.
Köpte den mest, efter lite tjat från Spindel som tom hotade med att köpa den själv vilket tydligen skulle påverka hans förhållande negativt, för att den är så fruktansvärt svår att få tag på.
Den kändes eg rätt onödig då jag har en svart Ray.
Jag hade fel. Helt olika klockor. Delfinen är mycket dressigare och jäkligt fin.
Tänkte fylla på den existerande paketöppningstrådentråden med lite intryck ikväll sen.
Vi Nackabor då?Blir det ett Värmdö gtg vilket varit på tapeten får du ta med den där!
Blir det ett Värmdö gtg vilket varit på tapeten får du ta med den där!
Det tycker jag. Våren/sommaren är ju inte helt fel här ute.Vi Nackabor då?![]()
Hur faan ska jag då ha råd med klockor jag inte behöverDet tycker jag. Våren/sommaren är ju inte helt fel här ute.
Nackabor står för biran... [emoji14]
Det är lugnt.Hoppas jag inte drog dig i fördärvet bara, sedan samlar du ju på dykare så någon variant av denna är ju ett måste![]()
Då får du ju iaf inga klagomål på att du tjackar för många klockor.Hur faan ska jag då ha råd med klockor jag inte behöver![]()
Ni är välkomna med!Vi Nackabor då?![]()
![]()
299 euro på seriouswatches.
Tror tom det var under 2500.Newcam.it tar något liknande för en Orient Constellation, fast den verkar vara slut nu. Hade hellre haffat en sån i så fall än den där, in-house GMT för under 3 lök liksom... Vem slår det?
Logik och klockintresse går inte alltid hand i handNyss inkommen från att ha skruvat utemöbler samt sågat till några klossar. En intressant aspekt av mitt orientsamlande är att jag byter till en dyrare klocka för dylika aktiviteter.
![]()
Går aldrig hand i hand. Finns överhuvudtaget ingen logik i att köpa mekaniska ur. Speciellt inte dyra sådana.Logik och klockintresse går inte alltid hand i hand![]()
Jag har ju själv en WZ0041DV (om någon nu missat det) och är ruskigt nöjd med den. Det är min favoritklocka, men faktorer som bidragit till det (förutom att den är en stilren klocka med bra urverk, bra finish och snygg urtavla) är att jag själv köpt den i butik i Kyoto.Det vore ju inte alls fel att utöka samlingen med en WZ0031DV eller en DV02003W! Har en kollega som har en dotter som bor och jobbar i Japan...
Det vore ju inte alls fel att utöka samlingen med en WZ0031DV eller en DV02003W! Har en kollega som har en dotter som bor och jobbar i Japan...
Jag har ju själv en WZ0041DV (om någon nu missat det) och är ruskigt nöjd med den. Det är min favoritklocka, men faktorer som bidragit till det (förutom att den är en stilren klocka med bra urverk, bra finish och snygg urtavla) är att jag själv köpt den i butik i Kyoto.
Ja jag har ju sett den röda här innan... Tycker om modellen som sådan. Har inte bestämt färg ännu...
DV02003W har ju fördelen att den inte är JDM så den bör vara enklare att få tag på![]()
Gillar båda men skulle nog personligen köpt DV02002B pga tavlans mönster.
Av de två du nämner så är ju JDM roligare bara för att det är JDM.
Sen ska jag försöka låta bli att tjata om GMT´n även om det är sjukt svårt.