• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Denim and leather. Såja. Då var allt på plats för tillfället. Hirsch liberty till blå makon. Nu vill jag nog ha en orange ray. Visst får man ha både mako och ray? De är ju inte i samma färg
DSC_0289.JPG

Slog mig precis att förra gången jag gjorde inläggsserie om "nytt från Orient Japan" så var en av modellerna listade med samma urverk som sitter i min älskade delfin. Inlägget jag pratar om finns att läsa här.

Tog ett tag innan det urverket dök upp i andra klockor efter delfinen :p

Denim and leather. Såja. Då var allt på plats för tillfället. Hirsch liberty till blå makon. Nu vill jag nog ha en orange ray. Visst får man ha både mako och ray? De är ju inte i samma färg
DSC_0289.JPG
Tycker ju iofs man kan ha alla färger av alla modeller! [emoji2]
Personligen skulle jag matchat först med en mako xl vit med orange bezel.
Perfekt sommarkombo!
Inser dock att storleken inte är för alla.

Slog mig precis att förra gången jag gjorde inläggsserie om "nytt från Orient Japan" så var en av modellerna listade med samma urverk som sitter i min älskade delfin. Inlägget jag pratar om finns att läsa här.

Tog ett tag innan det urverket dök upp i andra klockor efter delfinen [emoji14]
Stabilt urverk. Helt klart.

Undrar om inte tavlan på nya har samma mönster som den som kallas vintage i usa (och nya gmt'n (nej inte mitt tjatobjekt))

Kände mer för att illustrera varför jag tycker det är en grym sommarkombo och varför jag vill ha en. [emoji6]
Som en blå dolphin med vit tavla ;)

XL:en finns ju även med röd tavla och svart ring, påminner lite (jag sa lite) om OSD med röd tavla, budget alternativ om man upplever OSD som för dyr kanske? :)

Lågprisklocka från 60-talet man kan inte få allt ;)

Jag fokuserade faktiskt mer på tavla visare och urverk, missade helt ringen :p

Jo den är sliten. Det är inget jätteproblem för mig när den ligger så lågt i pris.
Att bezeln förmodligen är ommålad stör mig lite mer.
Tusen spänn med frakt. Max [emoji41]

Där ser man, har väldigt dålig koll på äldre Orient-modeller. Ball hur som helst, om någon av er tar hem den så hoppas jag att ni bildbumpar tråden :D

Kände mer för att illustrera varför jag tycker det är en grym sommarkombo och varför jag vill ha en. [emoji6]

Inlägg nummer tusen, ballt! :cigar:

Där ser man, har väldigt dålig koll på äldre Orient-modeller. Ball hur som helst, om någon av er tar hem den så hoppas jag att ni bildbumpar tråden :D

Inlägg nummer tusen, ballt! :cigar:
Har egentligen ingen koll heller.
Bara det att jag vet att det spottas ut ommålade, och franken, vintage i Asien.
För bra skick luktar lite illa då det som sagt var billigare bruksklockor. Särskilt om boetten inte är i toppskick.

OMG en guldklocka som jag gillar!

Börjar säljas 11 April (ser att det finns flera varianter så kommer säkert i stål också), har inte så mycket mer info (pga begränsade japanskakunskaper) än att den mäter 38,7 mm och kommer kosta 70 000 - 74 000 yen.

Skönt retrostuk!

Lägger upp mer info när det kommer.

Orients gomkittlare för modellen just nu:
image.jpg

Och givetvis får jag direkt fram mer info men har för bråttom att springa hit innan jag läst färdigt :p

Hur som helst.

En (enligt mig) grym modell i riktigt sjysst retrostuk. Verkar just nu vara JDM och vi får se om den släpps internationellt senare.

Nu lite tekniska data:

Urverk: 40N52
Typ: Automatiskt
Precision: +25/-15
Gångreserv: cirka 40 timmar
Diameter: 38,7 mm
Höjd: 12,9 mm
Lucka mellan bandhorn: 20 mm
Pris: 70 000 - 74 000 yen

Kommer i tre varianter:

WZ0321EL
image.jpg

WZ0331EL
image.jpg

WZ0341EL
image.jpg

Och givetvis får jag direkt fram mer info men har för bråttom att springa hit innan jag läst färdigt :p

Hur som helst.

En (enligt mig) grym modell i riktigt sjysst retrostuk. Verkar just nu vara JDM och vi får se om den släpps internationellt senare.

Nu lite tekniska data:

Urverk: 40N52
Typ: Automatiskt
Precision: +25/-15
Gångreserv: cirka 40 timmar
Diameter: 38,7 mm
Höjd: 12,9 mm
Lucka mellan bandhorn: 20 mm
Pris: 70 000 - 74 000 yen

Kommer i tre varianter:

WZ0321EL
image.jpg

WZ0331EL
image.jpg

WZ0341EL
image.jpg

WZ0321EL Ligger ute för cirka 56 000 Yen på Amazon jp.

Håller med om att den är snygg.
Men jag skulle vara sugen på en japansk helguldare :D

WZ0321EL Ligger ute för cirka 56 000 Yen på Amazon jp.

Håller med om att den är snygg.
Men jag skulle vara sugen på en japansk helguldare :D
Känns inte som japanerna gör helguldare, ska man ha japanskt och guld får man nöja sig med pläterat stål :p , som förvisso är ett djävligt mycke smartare material att bygga klockor i.

Känns inte som japanerna gör helguldare, ska man ha japanskt och guld får man nöja sig med pläterat stål [emoji14] , som förvisso är ett djävligt mycke smartare material att bygga klockor i.
Finns ju Royal Orient i genuin silver.
Känns ju lite mer unikt på nåt sätt.

Gillade stål med blå visare bäst av de där även om guldet inte var dumt det heller.
Kändes vintagetyskt på nåt sätt.
Klart intressant om jag varit ute efter dress.

Det är jag inte.
Morfars kvarts certina i guld fyller mina behov med bravur.

Tillbaka
Topp