Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker ju iofs man kan ha alla färger av alla modeller! [emoji2]Denim and leather. Såja. Då var allt på plats för tillfället. Hirsch liberty till blå makon. Nu vill jag nog ha en orange ray. Visst får man ha både mako och ray? De är ju inte i samma färg![]()
Stabilt urverk. Helt klart.Slog mig precis att förra gången jag gjorde inläggsserie om "nytt från Orient Japan" så var en av modellerna listade med samma urverk som sitter i min älskade delfin. Inlägget jag pratar om finns att läsa här.
Tog ett tag innan det urverket dök upp i andra klockor efter delfinen [emoji14]
Hörru Mforce denna ligger på bukten och verkar inte allt för risig. Är en tidig med 1942 urverket.
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=201307331590
Sett den. Intressant helt klart.Hörru Mforce denna ligger på bukten och verkar inte allt för risig. Är en tidig med 1942 urverket.
Lågprisklocka från 60-talet man kan inte få alltSer inte ringen lite risig ut?
Men väldigt sjyst klocka annars!![]()
Ruskigt fin!
![]()
Jo den är sliten. Det är inget jätteproblem för mig när den ligger så lågt i pris.Ser inte ringen lite risig ut?
Men väldigt sjyst klocka annars!![]()
Kände mer för att illustrera varför jag tycker det är en grym sommarkombo och varför jag vill ha en. [emoji6]Fan har du inte sett uppsjön av Mako XL färgkombinationer tidigare? Tycker det dräller av grön, orange, blå ring med vit och svart urtavla [emoji14]
Som en blå dolphin med vit tavlaKände mer för att illustrera varför jag tycker det är en grym sommarkombo och varför jag vill ha en. [emoji6]
Lågprisklocka från 60-talet man kan inte få allt
Jag fokuserade faktiskt mer på tavla visare och urverk, missade helt ringen![]()
Jo den är sliten. Det är inget jätteproblem för mig när den ligger så lågt i pris.
Att bezeln förmodligen är ommålad stör mig lite mer.
Tusen spänn med frakt. Max [emoji41]
Kände mer för att illustrera varför jag tycker det är en grym sommarkombo och varför jag vill ha en. [emoji6]
Som en blå dolphin med vit tavla
XL:en finns ju även med röd tavla och svart ring, påminner lite (jag sa lite) om OSD med röd tavla, budget alternativ om man upplever OSD som för dyr kanske?![]()
Har egentligen ingen koll heller.Där ser man, har väldigt dålig koll på äldre Orient-modeller. Ball hur som helst, om någon av er tar hem den så hoppas jag att ni bildbumpar tråden
Inlägg nummer tusen, ballt!![]()
Äsch! Kan ju inte vara mer än 950 som är skräpFy fan jag och Mforce har lyckats skapa 980 skräpinlägg redan i denna tråd [emoji14]
Fy fan jag och Mforce har lyckats skapa 980 skräpinlägg redan i denna tråd![]()
Äsch! Kan ju inte vara mer än 950 som är skräp
Nu är den såld. Gick den möjligen till Sverige...?Hörru Mforce denna ligger på bukten och verkar inte allt för risig. Är en tidig med 1942 urverket.
Nu är den såld. Gick den möjligen till Sverige...?
Sen tog jag också beslutet att eftersom jag redan har en king diver, och inte gällde de mer historiskt signifikativa klockorna, så vore det lite roligare med en sån härInte till mig.
Ville ju inte gå över min egen lekmanna-värdering. [emoji14]
Och givetvis får jag direkt fram mer info men har för bråttom att springa hit innan jag läst färdigt
Hur som helst.
En (enligt mig) grym modell i riktigt sjysst retrostuk. Verkar just nu vara JDM och vi får se om den släpps internationellt senare.
Nu lite tekniska data:
Urverk: 40N52
Typ: Automatiskt
Precision: +25/-15
Gångreserv: cirka 40 timmar
Diameter: 38,7 mm
Höjd: 12,9 mm
Lucka mellan bandhorn: 20 mm
Pris: 70 000 - 74 000 yen
Kommer i tre varianter:
WZ0321EL
![]()
WZ0331EL
![]()
WZ0341EL
![]()
Känns inte som japanerna gör helguldare, ska man ha japanskt och guld får man nöja sig med pläterat stålWZ0321EL Ligger ute för cirka 56 000 Yen på Amazon jp.
Håller med om att den är snygg.
Men jag skulle vara sugen på en japansk helguldare![]()
Finns ju Royal Orient i genuin silver.Känns inte som japanerna gör helguldare, ska man ha japanskt och guld får man nöja sig med pläterat stål [emoji14] , som förvisso är ett djävligt mycke smartare material att bygga klockor i.
Finns väl gs i guld förresten!?Känns inte som japanerna gör helguldare, ska man ha japanskt och guld får man nöja sig med pläterat stål [emoji14] , som förvisso är ett djävligt mycke smartare material att bygga klockor i.
Behöver man nån japansk adress för amazon.jp?WZ0321EL Ligger ute för cirka 56 000 Yen på Amazon jp.
Håller med om att den är snygg.
Men jag skulle vara sugen på en japansk helguldare![]()