• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Men kineserna är mycket för guld och platina, seagulls minutrepeterare görs t ex bara i guld eller platina. Och samtliga av seagulls mångmiljonklockor är ju guld och eller platina :p

Men kineserna är mycket för guld och platina, seagulls minutrepeterare görs t ex bara i guld eller platina. Och samtliga av seagulls mångmiljonklockor är ju guld och eller platina [emoji14]
Gillar kineserna.
Vill ha tag i en sea-gull dragon king men den är inte lätt att hitta.
Inte särskilt haute horologie men grym.

High end kineser är skitcoolt men svårt.
Jag skulle def bli tvärlurad.

Men kineserna är mycket för guld och platina, seagulls minutrepeterare görs t ex bara i guld eller platina. Och samtliga av seagulls mångmiljonklockor är ju guld och eller platina :p

Hehe mångmiljonklockor är utanför min budget tyvärr ;)

Mforce Jag tror att det krävs en japansk adress, har aldrig köpt därifrån. Men det finns väl flera som erbjuder hjälp med att skicka vidare produkter från Japan?
Sea-gull M199s är hyfsat hi end och går att få tag från seriösa handlare, har själv funderat på en ett tag :)

För oss King Diver-frälsta finns ju en del nytillverkade alternativ.
Först och främst finns ju de internationellt släppta "cal.469 40th anniversary".
Finns minst en sån på KS och den svarta går fortfarande att köpa på Orientuhren.de, dock till ett högre pris än den släpptes för.
orient_em7f001b.jpg

EM7F001B
orient_em7f002b.jpg

EM7F002B

Japanerna har det givetvis bättre förspänt med sina FUKKOKU (re-issue).

t10980_01.jpg

WZ0361EM

orkm006-a.jpg

WZ0371EM

Har själv starka funderingar på båda istället för Vintage. Runt 2k på Rakuten.

Och givetvis får jag direkt fram mer info men har för bråttom att springa hit innan jag läst färdigt :p

Hur som helst.

En (enligt mig) grym modell i riktigt sjysst retrostuk. Verkar just nu vara JDM och vi får se om den släpps internationellt senare.

Nu lite tekniska data:

Urverk: 40N52
Typ: Automatiskt
Precision: +25/-15
Gångreserv: cirka 40 timmar
Diameter: 38,7 mm
Höjd: 12,9 mm
Lucka mellan bandhorn: 20 mm
Pris: 70 000 - 74 000 yen

Kommer i tre varianter:

WZ0321EL
image.jpg

WZ0331EL
image.jpg

WZ0341EL
image.jpg

Blå eller vit tavla i stål, ja tack. Klockren, men skulle ha varit lite lägre än 12,9 mm för att vara optimal.

Hehe mångmiljonklockor är utanför min budget tyvärr ;)

Mforce Jag tror att det krävs en japansk adress, har aldrig köpt därifrån. Men det finns väl flera som erbjuder hjälp med att skicka vidare produkter från Japan?
Sea-gull M199s är hyfsat hi end och går att få tag från seriösa handlare, har själv funderat på en ett tag :)

Tack!
Jodå det finns ett antal som gör det. Känns bara enklare med bukten då. Beror väl iofs på prisskillnaden amazon kontra ebay.

M199s har jag också kikat på många ggr. De har en automatisk månfas utan kronograf också som är fin, m308.

Fan vi får starta inofficiella sea-gull tråden! :p

För oss King Diver-frälsta finns ju en del nytillverkade alternativ.
Först och främst finns ju de internationellt släppta "cal.469 40th anniversary".
Finns minst en sån på KS och den svarta går fortfarande att köpa på Orientuhren.de, dock till ett högre pris än den släpptes för.
orient_em7f001b.jpg

EM7F001B
orient_em7f002b.jpg

EM7F002B

Japanerna har det givetvis bättre förspänt med sina FUKKOKU (re-issue).

t10980_01.jpg

WZ0361EM

orkm006-a.jpg

WZ0371EM

Har själv starka funderingar på båda istället för Vintage. Runt 2k på Rakuten.
40 års jubilaren funderade jag ett tag på att köpa, men jag är inte jätteförtjust i KD:n (som jag sagt tidigare i denna tråd, bland annat i inlägget dedikerat till KD). Det får räcka med OS GMTn som jag har som ändå flörtar väldigt mycket med KDns utformning.

EDIT:// mitt inlägg om KD går att läsa här

Blir verkligen mindre dressat sådär. Kul att byta lite beroende på aktivitet. Mesh... Hmmm. Vet inte riktigt. Till makon alltså.

Är det någon som testat Orient Producer?
Testade en Orient Bambino för ett tag sedan. Funkade inte för mig tyvärr. Kanske kan detta vara något istället?

175 dollar på http://orientwatchusa.com/dbad004b om man anger wornandwound i kassan.
Ett litet test av klockan finns på http://wornandwound.com/2014/10/15/orient-producer-review/

http://www.seriouswatches.com/catalogsearch/result/?q=dbad004b
184 Euro i Holland och då slipper du risk med tull o moms o sånt. Bör ju gå snabbare oxå. Har dock ingen erfarenhet av den eller rektangulära klockor. Men för en dressigare stil - absolut!!

Är det någon som testat Orient Producer?
Testade en Orient Bambino för ett tag sedan. Funkade inte för mig tyvärr. Kanske kan detta vara något istället?

175 dollar på http://orientwatchusa.com/dbad004b om man anger wornandwound i kassan.
Ett litet test av klockan finns på http://wornandwound.com/2014/10/15/orient-producer-review/

Inte heller jätteförtjust i openheart men den där är en av de bättre.
Vill också testa en rektangulär klocka
Orientwatchusa säljer inte utanför usa så seriouswatches, orientuhren.de eller newcam.it är nog bättre alternativ här i europa.

Tillbaka
Topp