• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Ok nu kommer några snabba bilder, jag ska ta bättre bilder imorgon!

20150331_194008.jpg

20150331_194030.jpg

Gul låda med trevligt innehåll!

Orient Posseidon gjord för den Brasilianska marknaden och en svårfångad fisk! (Om man inte vinner på lotto och hittar en på KS)

Jag var lite orolig för storleken men den sitter som gjutet på tassen!

20150331_194216.jpg

Doomat glas är trevligt!
20150331_194136~2.jpg

Här med "lillebror" Orient GMT
20150331_194323.jpg

En liten avslutande close up/ lume bild
20150331_194449~2.jpg

Jag ska försöka få till en paketöppning imorgob då denna sköna skapelse måste outas utanför våran lilla orient klubb i denna tråden!

Fy fan vad jag är nöjd med denna!

Mvh
Anders P

Woooow! Den med smör på, du!

Ok nu kommer några snabba bilder, jag ska ta bättre bilder imorgon!

20150331_194008.jpg

20150331_194030.jpg

Gul låda med trevligt innehåll!

Orient Posseidon gjord för den Brasilianska marknaden och en svårfångad fisk! (Om man inte vinner på lotto och hittar en på KS)

Jag var lite orolig för storleken men den sitter som gjutet på tassen!

Jag ska försöka få till en paketöppning imorgob då denna sköna skapelse måste outas utanför våran lilla orient klubb i denna tråden!

Fy fan vad jag är nöjd med denna!

Mvh
Anders P
Hade det varit en cola hade jag nog varit gråtfärdig nu. [emoji1]
Fantastisk.

Stämde det att det var fel gummi?

Var köpte ni eran Orient klocka?
Så vitt vet jag vet finns det bara ett fåtal butiker som säljer Oreint och ingen av dessa verkar särskilt pålitliga.

En är köpt i butik i Kyoto.
En är köpt från seriouswatches.com (europeisk ÅF åt Orient)
En är köpt från longislandwatch.com (amerikans handlare)
En är köpt från skum fransk snubbe med göteborska till fru i Alsace (men det var en NOS vit delfin så det var värt risken)
En är köpt från newcam.it
En är köpt i butik i Sandakan på Borneo
Tjejens är köpt från nåt ställe i kalifornien

Hmm intressant, inser att jag aldrig köpt två klockor från samma ställe :p

Var köpte ni eran Orient klocka?
Så vitt vet jag vet finns det bara ett fåtal butiker som säljer Oreint och ingen av dessa verkar särskilt pålitliga.

Med risk för att vara dumdryg!
Frågan är besvarad ett antal ggr i tråden redan. ;)

Men en gång till då....
Förutom Creationwatches och skywatches i Singapore som levererar bra men kan vara bökiga vid returer/garantiärenden.

EU:
Seriouswatches.com
Orientuhren.de
newcam.it
Schoeneuhren.de

USA:
Longislandwatch.com

Skulle definitvit köpa från EU!

För JDM är väl ebay enklaste alternativet även om det brukar kosta några hundralappar mer än Rakuten.

Seriouswatches här, en mako. Fick en belgian waffle med på köpet, samt en handskriven hälsning! Bambinon kommer från schöneuhren.de.

Ett tips är att räkna noga innan du beställer (om du beställer nåt dyrare än Bambino eller Mako) tull och moms kan göra klockor, från USA/singapore, som ser ut som en "deal" att inte alls vara så mycket billigare än att köpa dem från t ex en europeisk handlare (där du slipper tull och moms).

Sedan villa jag även slå ett slag för Seiya i japan, inte billigast men vill man ha JDM fixar han/de det till sjysst pris och minimalt med krångel.

Med risk för att vara dumdryg!
Frågan är besvarad ett antal ggr i tråden redan. ;)

Men en gång till då....
Förutom Creationwatches och skywatches i Singapore som levererar bra men kan vara bökiga vid returer/garantiärenden.

EU:
Seriouswatches.com
Orientuhren.de
newcam.it
Schoeneuhren.de

USA:
Longislandwatch.com

Skulle definitvit köpa från EU!

För JDM är väl ebay enklaste alternativet även om det brukar kosta några hundralappar mer än Rakuten.
Vi får se folks ovilja att browsa genom den som ett betyg på att tråden börjar bli väldigt lång! Därmed inte sagt att den är ointressant! Quite the contrary!

En är köpt i butik i Kyoto.
En är köpt från seriouswatches.com (europeisk ÅF åt Orient)
En är köpt från longislandwatch.com (amerikans handlare)
En är köpt från skum fransk snubbe med göteborska till fru i Alsace (men det var en NOS vit delfin så det var värt risken)
En är köpt i butik i Sandakan på Borneo
Tjejens är köpt från nåt ställe i kalifornien

Hmm intressant, inser att jag aldrig köpt två klockor från samma ställe :p

Aha! Frågan var var vi köpt våra!

En är köpt från en asiatisk sweatshop :bag:
En är köpt från grossist i Italien
2 är köpta här på KS
En är köpt från nån annan italiensk handlare jag inte minns namnet på (kan ha varit newcam där med).
En har Spindel köpt från nån lirare i Alsace med fru från Göteborg. Det var värt risken för vid tiden för inköpet ville jag egentligen inte ha klockan.

Ett tips är att räkna noga innan du beställer (om du beställer nåt dyrare än Bambino eller Mako) tull och moms kan göra klockor, från USA/singapore, som ser ut som en "deal" att inte alls vara så mycket billigare än att köpa dem från t ex en europeisk handlare (där du slipper tull och moms).

Sedan villa jag även slå ett slag för Seiya i japan, inte billigast men vill man ha JDM fixar han/de det till sjysst pris och minimalt med krångel.

Just fan! Glömde Seiya. Bara hört gott om dem. Funderar på att köpa gmt via dem.

Jag måste säga att säljaren sålde den klockan alldeles för billigt till dig trots att det var fel armband med i boxen. De kostar visserligen inte så mycket mer nya i Brasilien men jag tror han underskattade hur svåra de är att få tag i utanför Brasilien :p (jag är som du märker inte ett dugg avundsjuk och bitter :p )

Men hur som grattis till kul och en lite ovanligare Orient (utanför brasilien) :)

Vi får se folks ovilja att browsa genom den som ett betyg på att tråden börjar bli väldigt lång! Därmed inte sagt att den är ointressant! Quite the contrary!
Hoppas bara folk orkar läsa de första 3-5 sidorna i tråden, där har jag faktiskt ansträngt mig lite och försökt samla ihop lite riktig info kring Orient. Jag har full förståelse att annan info som kommer på typ sid 28 i tråden lätt missas mellan dravelinläggen då jag och Mforce tjafsar :p

Jag måste säga att säljaren sålde den klockan alldeles för billigt till dig trots att det var fel armband med i boxen. De kostar visserligen inte så mycket mer nya i Brasilien men jag tror han underskattade hur svåra de är att få tag i utanför Brasilien :p (jag är som du märker inte ett dugg avundsjuk och bitter :p )

Men hur som grattis till kul och en lite ovanligare Orient (utanför brasilien) :)

finns någon brasiliansk webbutik som säljer?:D

Inte hittat någon där jag förstår vad som skrivs. :p

Men nej jag har inte sett något som motsvarar Seiya, Higuchi eller Japan Poppin Culture. Verkar dessutom som brasilianska säljare lyser helt med sin frånvaro på eBay.

synd, poseidon är ju ruskigt fin, påminner om Seikos Sumo tkr jag, dem har ingen annan modell med liknande design?? hittar bara mako Xl och den äger jag redan :) täntke kasnke finns någon dyakre gjort för annat land än brasilien också:)

finns någon brasiliansk webbutik som säljer?:D

Inte hittat någon där jag förstår vad som skrivs. :p

Men nej jag har inte sett något som motsvarar Seiya, Higuchi eller Japan Poppin Culture. Verkar dessutom som brasilianska säljare lyser helt med sin frånvaro på eBay.

Inte heller funnit någon som är lättfattlig eller på nåt sätt talar om att de säljer till resten av världen.
Sydamerika har sin egen ebay i mercadolibre om jag förstått det rätt. Där är den inte svår att finna... :arghh:

synd, poseidon är ju ruskigt fin, påminner om Seikos Sumo tkr jag, dem har ingen annan modell med liknande design?? hittar bara mako Xl och den äger jag redan :) täntke kasnke finns någon dyakre gjort för annat land än brasilien också:)

Vill du vara unik så är det väl OS Revolver som gäller

Annars finns ju M-force och Sat Diver men dessa har du antagligen sett.

Orient delar in marknaden i tre Japan, Brasilien och internationellt.
Känner inte till några nuvarande JDM-dykare så tror inte du finner nåt förutom de som säljs i EU.

Tillbaka
Topp