Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du glömde den igenGlömde bilden på Revolvern
Nej! Vore väldigt enkelt om det var såDu glömde den igen![]()
Vill du vara unik så är det väl OS Revolver som gäller
Annars finns ju M-force och Sat Diver men dessa har du antagligen sett.
Orient delar in marknaden i tre Japan, Brasilien och internationellt.
Känner inte till några nuvarande JDM-dykare så tror inte du finner nåt förutom de som säljs i EU.
Vafalls!revolver?
tkr inte saT och m-force är snyggaför mycket leksak på urtavlan, iaf på bilder
länka gärna en webbutik med denitne bestämt vad jag tkr
haha
Ska du ha en får du leta, slutade tilverkas för 3-4 år sedan och var JDM (vad jag vet men kan ha fel) så svår att få tag på idag. Framförallt om du ska ha en ny. Mitt bästa tips är WUS K&S-del.länka gärna en webbutik med denitne bestämt vad jag tkr
haha
Hemsk! Sälj den!Vafalls!
Ska du ha en får du leta, slutade tilverkas för 3-4 år sedan och var JDM så svår att få tag på idag. Framförallt om du ska ha en ny. Mitt bästa tips är WUS K&S-del.
Varit nära på att klicka hem den ett flertal gånger, så jnej inte bara duBara jag som gillar den här?
![]()
Brukar inte gilla sånt. Kanske är influensan som sabbat synen.
Edit// Jaaaaaa...bilden funkade!
Tycker faktiskt den nyare versionen är lite vassare, mässing/guldet ger en bra kontrast i stålversionen.
![]()
![]()
Vafalls!
![]()
Bara jag som gillar den här?
![]()
Brukar inte gilla sånt. Kanske är influensan som sabbat synen.
Edit// Jaaaaaa...bilden funkade!
dödligt snygg och jag gillar inte dressat, antar ap dyr![]()
Finns en liknande Royal Orient så jag tror just denna modell är en rest från Orient Star Royal.Runt 16k i Japan har jag för mig. Dyr för att vara Orient mao.
De första 57 sidorna tycker jag är ovärderliga...Hoppas bara folk orkar läsa de första 3-5 sidorna i tråden, där har jag faktiskt ansträngt mig lite och försökt samla ihop lite riktig info kring Orient. Jag har full förståelse att annan info som kommer på typ sid 28 i tråden lätt missas mellan dravelinläggen då jag och Mforce tjafsar![]()
Du har säkert rätt. Den jag länkade ligger från 11-15k på bukten.Finns en liknande Royal Orient så jag tror just denna modell är en rest från Orient Star Royal.
Men 160 000 yen (cirka 11 000 - 12 000 sek) är samma listpris som OSD, så dyr är den därmed inte
Jo sant JDM har en tendens att kosta mer när man köper dem utanför JapanDu har säkert rätt. Den jag länkade ligger från 11-15k på bukten.
Den du länkade ligger på ca 20.
Listpriserna har jag en tendens att inte bry mig om.
Edit//tillägg
Jävla ocker! [emoji22]Jo sant JDM har en tendens att kosta mer när man köper dem utanför Japan![]()
Tjenare igen!
Efter lite research så har jag fastnat för en Orient Automatisk Pilot klocka, denna för att vara exakt: http://www.creationwatches.com/prod...utomatic-flight-collection-er2a005y-4640.html
Dock så vill jag byta ut läderbandet mot ett nato för att den ska tåla vatten. Frågan är: vilken färg? Jag tänkte brunt eller beige för att det kompletterar urtavlan. Ungefär såhär:
http://www.singularstraps.se/shop/nato-bond-brun-2022/
eller
http://www.singularstraps.se/shop/bond-beige/
Vad tycker ni?
Fick hem en väldigt trevlig japan idag! Jag måste säga att det är väldigt mycket klocka för pengarna och jag älskar de blå visarna. Det enda negativa var läderbandet, som kändes för glansigt och styvt. Så jag bytte ut det mot ett svart. Orient Bambino:
![]()