• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Fick hem en väldigt trevlig japan idag! Jag måste säga att det är väldigt mycket klocka för pengarna och jag älskar de blå visarna. Det enda negativa var läderbandet, som kändes för glansigt och styvt. Så jag bytte ut det mot ett svart. Orient Bambino:

image.jpg

Läckert. Jag är fortfarande osäker på vilken version av bambinon jag föredrar. De blå visarna är skitsnygga :)

Tjenare igen!
Efter lite research så har jag fastnat för en Orient Automatisk Pilot klocka, denna för att vara exakt: http://www.creationwatches.com/prod...utomatic-flight-collection-er2a005y-4640.html

Dock så vill jag byta ut läderbandet mot ett nato för att den ska tåla vatten. Frågan är: vilken färg? Jag tänkte brunt eller beige för att det kompletterar urtavlan. Ungefär såhär:
http://www.singularstraps.se/shop/nato-bond-brun-2022/

eller

http://www.singularstraps.se/shop/bond-beige/

Vad tycker ni?
Om jag skulle ha den klockan och köra den på nato, skulle jag köra beige/khaki/sand (finns djävligt många namn på färgen beige :p ), olivgrönt eller svart (svart passar till allt).

NINJAEDIT:// jag skulle nog köra den på enfärgat nato om det var min klocka

Annars hade jag nog kört den på vanligt skinn eller ett bund (dock inte så vattentåligt då) :)

Nu har jag skamlöst stulit material från WUS för detta inlägg. Men jag tyckte det var för coolt för att inte nämnas :)

Finns tydligen en specialutgåva av Bambinon för sen Thailändska marknaden, med sifferindex på thailändska. IOM att det är en specialutgåva kostar den ungefär det dubbla mot vanligt pris och skall enligt utsago på WUS gå för cirka $220.

Jag blir fan lite sugen på att jaga rätt på en när jag ser den :)

image.jpg
image.jpg

Nu har jag skamlöst stulit material från WUS för detta inlägg. Men jag tyckte det var för coolt för att inte nämnas :)

Finns tydligen en specialutgåva av Bambinon för sen Thailändska marknaden, med sifferindex på thailändska. IOM att det är en specialutgåva kostar den ungefär det dubbla mot vanligt pris och skall enligt utsago på WUS gå för cirka $220.

Jag blir fan lite sugen på att jaga rätt på en när jag ser den :)

image.jpg
image.jpg

De var verkligen skitfula! Coola men fula!

Satt precis och tittade på den! "ships to Usa" står det i annonsen. Lustigt nog så sitter jag på planet till New York i kväll! Kan nog bli lite krångligt men tanken slog mig direkt att köpa den ;)

Har också kollat den men säljaren har noll i säljar-feedback.
Däremot tror jag nog säljaren om legit säkert kan skicka till Sverige också om man frågar snällt.
Jag tycker det är för stor risk men lycka till! :)

Jag älskar verkligen hur mycket klocka man får för pengarna när man köper Japanskt! Min svärmor var imponerad av vikten på min M-force idag förresten ;)
DSC_1223.JPG

Kul att Poseidonen verkar gå bra :)

Tänkte jag kan slänga upp de mätningar jag har gjort. Vissa är inte riktigt så långa som jag egentligen tycker de borde vara men de visar iaf den generella trenden :) Makon vågar jag inte göra i rädsla över att få ett annat resultat än den mätning jag gjort med papper och penna som visade på +20 s/v :p

OS GMT, hade inga förutfattade meningar men gick bättre än jag trodde :p
image.jpg

CER1A002W "dolphin", den bästa klockan av alla ur denna aspekt i min samling
image.jpg

OSD, också bra men får spö av brassen :)
image.jpg

Min favoritklocka WZ0041DV, jag visste redan innan jag mätte (med appen) den att den snabbade sig 10-15 s/d. Det jag inte viste innan mötningen var hur konsekvent snabbningen var, skulle jag vilja är jag säker på att jag skulle kunna justera den (få den justerad) till snuskigt bra precision då den är oerhört konsekvent i sin snabbning.
image.jpg

Hej alla glada, tänkte slänga in en liten fråga såhär på kvällskvisten.

Tillverkar Orient några klockor med månfas? Har googlat lite men om jag har fattat rätt så har de bara "sun/moon"-visare på vissa modeller för att visa om det är AM eller PM men inga modeller som visar om det är hel/halvmåne osv. Har jag missat något eller har de helt enkelt valt att inte göra denna typ av komplikation?

Kul att Poseidonen verkar gå bra :)

Tänkte jag kan slänga upp de mätningar jag har gjort. Vissa är inte riktigt så långa som jag egentligen tycker de borde vara men de visar iaf den generella trenden :) Makon vågar jag inte göra i rädsla över att få ett annat resultat än den mätning jag gjort med papper och penna som visade på +20 s/v :p

OS GMT, hade inga förutfattade meningar men gick bättre än jag trodde :p
image.jpg

CER1A002W "dolphin", den bästa klockan av alla ur denna aspekt i min samling
image.jpg

OSD, också bra men får spö av brassen :)
image.jpg

Min favoritklocka WZ0041DV, jag visste redan innan jag mätte (med appen) den att den snabbade sig 10-15 s/d. Det jag inte viste innan mötningen var hur konsekvent snabbningen var, skulle jag vilja är jag säker på att jag skulle kunna justera den (få den justerad) till snuskigt bra precision då den är oerhört konsekvent i sin snabbning.
image.jpg
En ny dag och en ny mätpunkt:
Screenshot_2015-04-05-07-08-45.png

Blir mer intressant med en längre mätperiod, tänkte mäta en vecka för att få ett hyffsat besked om gången men det börjar lovande!

Tillverkar Orient några klockor med månfas? Har googlat lite men om jag har fattat rätt så har de bara "sun/moon"-visare på vissa modeller för att visa om det är AM eller PM men inga modeller som visar om det är hel/halvmåne osv. Har jag missat något eller har de helt enkelt valt att inte göra denna typ av komplikation?
Ingen månfas i orients sortiment. Som du säger det som finns som liknar månfas är sun moon klockorna och då handlar det bara om dag och natt visning.

Jag känner inte till någon Orient med äkta månfas, finns inte så många i det billiga segmentet som orient befinner sig i.
Jag tror du får snegla åt sea-gull

"Edit" tvåa på bollen som vanligt!

Jag känner inte till någon Orient med äkta månfas, finns inte så många i det billiga segmentet som orient befinner sig i.
Jag tror du får snegla åt sea-gull

"Edit" tvåa på bollen som vanligt!

Trea på bollen men ryssarna brukar ha rätt kul klockor för kaffepengar. Så även månfaser.

Annars Sea-gull m199s har jag själv funderat på ett antal gånger. Ska vara riktigt bra.

Jag vet för övrigt att jag citerade fel inlägg men anarkist som man är... [emoji12]

Trea på bollen men ryssarna brukar ha rätt kul klockor för kaffepengar. Så även månfaser.

Annars Sea-gull m199s har jag själv funderat på ett antal gånger. Ska vara riktigt bra.

Jag vet för övrigt att jag citerade fel inlägg men anarkist som man är... [emoji12]
Orient sun and moon (gamla) har för övrigt en väldigt vacker tavla i tre lager som inte riktigt brukar göras rättvisa på bild.
7581614052_c77d05cf43_b.jpg

Edit//bild

Tillbaka
Topp