• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Charles_

Rolex
Iskall 5167/300G :greedy:

IMG_1370.JPG
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
5196J är riktigt bra, passar till allt. Ser mig själv skaffa en om ett par år och ha som vardagsklocka.
Den är riktigt bra alltså. Tavlan är magisk, den är riktigt tunn och fin och omg osv. Skulle vara kul att se hur den ser ut i rosé! Gula guldet är väldigt gult i Patek.
Det är svårt att slå Breguet-siffror :hungry:
Mmmm, håller med! Testade några klockor där inne, och utan att tänka på det var det dem med siffror jag gillade bäst.
5196 är så snygg! Vad har du för handledsmått?
Den är riktigt smutt! 5196 är 37mm och min handled är åt det mindre hållet, 16,5-17 cm. Den känns inte direkt jättedressad på min arm utan mer som en normalklocka.
 

RobVintage

Panerai
Den är riktigt bra alltså. Tavlan är magisk, den är riktigt tunn och fin och omg osv. Skulle vara kul att se hur den ser ut i rosé! Gula guldet är väldigt gult i Patek.

Mmmm, håller med! Testade några klockor där inne, och utan att tänka på det var det dem med siffror jag gillade bäst.

Den är riktigt smutt! 5196 är 37mm och min handled är åt det mindre hållet, 16,5-17 cm. Den känns inte direkt jättedressad på min arm utan mer som en normalklocka.
Tack för svar. Har bara sett den på bild, har 18cm runt handleden så den bör fungera även på mig som everyday watch typ skulle dock vara trevligt att se bild på den på en lite större handled som referens.
 
Senast ändrad:

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Oavsett vilken klocka jag burit dagen innan så känns denna alltid så rätt.

39D53AEA-C09B-4FA4-A799-1C7E8EABB0FE.jpeg
297BE249-7A74-46FB-BC51-66E9290D61AE.jpeg
59F74666-D464-44F5-B5C4-86F21575A9DF.jpeg
948C898C-C9AE-456C-9480-5D0971D3566E.jpeg

Under ett antal år när klocknörderiet har tagit fart så har Aquanaut varit drömklockan för mig. Har plöjt Rolexar, JLC, Paneraier osv.

Nu har jag ju hamnat med Aquanaut samtidigt som en Panerai så man är ju supernöjd. Problemet är att min fru alltid gillat Nautilus modellen du slänger ut allt för bra bilder på och jag har alltid sagt... njae, jag gillar Aquanaut... tills nu, nu är det kört, jag vill ha din klocka och jag skyller allt på dina bilder och mm frus tjat!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Under ett antal år när klocknörderiet har tagit fart så har Aquanaut varit drömklockan för mig. Har plöjt Rolexar, JLC, Paneraier osv.

Nu har jag ju hamnat med Aquanaut samtidigt som en Panerai så man är ju supernöjd. Problemet är att min fru alltid gillat Nautilus modellen du slänger ut allt för bra bilder på och jag har alltid sagt... njae, jag gillar Aquanaut... tills nu, nu är det kört, jag vill ha din klocka och jag skyller allt på dina bilder och mm frus tjat!

Båda är fina klockor, ångrar lite jag krängde min Aquanaut.. kompletterade varandra bra
717402AB-5CB7-488B-815B-52E8967F5803.jpeg
E834906E-4B21-4CD7-BCB3-E968460B39B1.jpeg
 
Topp