• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
En liten väntetid klarar jag av, likaså en 3 mån "begagnad". Men jag lägger hellre lite tid på att göra en bra affär än betalar 50k över list, utan att ens försöka göra en bättre affär.

Jag vet att många här anser det vara fult att "köpa ut" klockor, men att köpa just den här modellen till list, för en liten ersättning är knappast nåt som skulle göra mig rik om jag skulle sälja sen, det är ingen Nautilus.
Sen kanske det är någon som nyligen har köpt en, men upptäckt att den inte var för honom/henne, och kan tänka sig ta något i byte av mig, när och om det kommer till ett ev införskaffade av en 5167? :)

Mvh
En PP kommer till den som är värdig....
Nej men det låter ju stimmigt att jobba in den på det sättet, sen känner du folk som kan tänka sig att hämta ut en åt dig för en liten penning så har du ju inga anskaffnings problem att tala om egentligen.
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
En PP kommer till den som är värdig....
Nej men det låter ju stimmigt att jobba in den på det sättet, sen känner du folk som kan tänka sig att hämta ut en åt dig för en liten penning så har du ju inga anskaffnings problem att tala om egentligen.

Kan känna att en PP kommer till den som är redo att pynta, vare sig värdig eller inte. >Anskaffningsproblem< eller ej..
 
3800 är inte den jag vill ha. Många kanske sen den som en kompromissklocka, inte jag. Säger absolut inte att det är fel på någon av klockorna, men vill själv egentligen ha 5711 eller 5980. Men kan känna att det inte är värt alla besparingar liksom (för mig enskilt).
Nja, jag själv tycker det ser ut som en "barnmodell" av 5711, därav min lipande smiley..
Och jag anser för övrigt heller inte att man bör kompromissa med klockor för flera hundratusen, då är det lika bra att låta bli, om man inte köper det man verkligen vill ha. Dumt att lägga 200k på något som NÄSTAN känns rätt.
De vore som att gifta sig med den elaka tvillingen för att den snälla är out of reach..
Ang besparingar och liknande så ser jag inte så noga på pengar som något att "ha", snarare något att "nyttja" för att nå det jag vill ha. Pengar i sig har inget värde för min del. Det är vad jag kan köpa/hyra/skaffa för pengarna som är värt något, således får pengarna faktiskt värde först när de LÄMNAR mina händer. :)
Mvh.
 
En PP kommer till den som är värdig....
Nej men det låter ju stimmigt att jobba in den på det sättet, sen känner du folk som kan tänka sig att hämta ut en åt dig för en liten penning så har du ju inga anskaffnings problem att tala om egentligen.
Jag får väl lära känna någon som kan tänka sig att göra det annars, eller kanske byta, som sagt, om jag skulle känna att en Aquanaut skulle vara mer tilldragande än något jag har då.
Men jag lär juh prova, känna och klämma lite först. Tänkte jag skulle ta det på nästa vända till huvudstaden.
Någon nämnde att de brukar ha modellen inne i rosé, då kan man få sig ett hum Ang storlek/passform etc. :)

Mvh
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag får väl lära känna någon som kan tänka sig att göra det annars, eller kanske byta, som sagt, om jag skulle känna att en Aquanaut skulle vara mer tilldragande än något jag har då.
Men jag lär juh prova, känna och klämma lite först. Tänkte jag skulle ta det på nästa vända till huvudstaden.
Någon nämnde att de brukar ha modellen inne i rosé, då kan man få sig ett hum Ang storlek/passform etc. :)

Mvh
Det gör du rätt i, det är ju A och O att den sitter som gjutet på just din handled oavsett hur visuellt tilltalande den är.
Men du blir nog inte besviken är jag rädd :)
Du får återkomma med en provrapport och sen är det bara att kränga smöret och go for the kill.
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Jag får väl lära känna någon som kan tänka sig att göra det annars, eller kanske byta, som sagt, om jag skulle känna att en Aquanaut skulle vara mer tilldragande än något jag har då.
Men jag lär juh prova, känna och klämma lite först. Tänkte jag skulle ta det på nästa vända till huvudstaden.
Någon nämnde att de brukar ha modellen inne i rosé, då kan man få sig ett hum Ang storlek/passform etc. :)

Mvh
Som jag skrivit tidigare (tror jag) så har LW säkert 5-7 st i stål i lager. Tror du ska testa den innan du jämför den med en ”nästan-Nautilus”. En aquanaut är en helt annan grej enligt mig. Mer ”toolig” om man nu kan kalla en Patek för det, och mindre glassig.

Vad gäller att köpa för list så skulle jag säga att det i princip är omöjligt. Väntetiden i Sverige går inte ens att överblicka (om du nu inte slår till och köper deras hyllvärmare för miljoner på ett bräde).
Har svårt att se att du kan hitta en sprillans ny för under 240 just nu. I gummi listar den på 175300.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Som jag skrivit tidigare (tror jag) så har LW säkert 5-7 st i stål i lager. Tror du ska testa den innan du jämför den med en ”nästan-Nautilus”. En aquanaut är en helt annan grej enligt mig. Mer ”toolig” om man nu kan kalla en Patek för det, och mindre glassig.

Vad gäller att köpa för list så skulle jag säga att det i princip är omöjligt. Väntetiden i Sverige går inte ens att överblicka (om du nu inte slår till och köper deras hyllvärmare för miljoner på ett bräde).
Har svårt att se att du kan hitta en sprillans ny för under 240 just nu. I gummi listar den på 175300.
Listar den bara 175k? Trodde det var precis över 200. Minnet sviker mig allt för ofta.
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Listar den bara 175k? Trodde det var precis över 200. Minnet sviker mig allt för ofta.
Du är i gott sällskap. Den med stålarmband listar på 200 ungefär. Eller 202. Har varit lite nyfiken på att skaffa ett stålarmband men efter att ha testat på LW har jag nog ångrat mig. En grotesk länk som faktiskt ser mkt bättre ut på bild. Och inte ens på bild ser det särskilt roligt ut.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Du är i gott sällskap. Den med stålarmband listar på 200 ungefär. Eller 202. Har varit lite nyfiken på att skaffa ett stålarmband men efter att ha testat på LW har jag nog ångrat mig. En grotesk länk som faktiskt ser mkt bättre ut på bild. Och inte ens på bild ser det särskilt roligt ut.
Haha nej, länken på den där är fan inte kul.
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Apropå Nautilus etc osv så stötte jag för någon vecka sen på en 15202 i en AP boutique. På hyllan. Att köpa. Trodde de var omöjliga att få tag på också. Kan det vara ett substitut till en Nautilus? Tycker att den gränsar till att bli för stor. Men sjuk finish måste man säga. Och jag älskar att slippa sekundvisaren.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Apropå Nautilus etc osv så stötte jag för någon vecka sen på en 15202 i en AP boutique. På hyllan. Att köpa. Trodde de var omöjliga att få tag på också. Kan det vara ett substitut till en Nautilus? Tycker att den gränsar till att bli för stor. Men sjuk finish måste man säga. Och jag älskar att slippa sekundvisaren.

Det är den absolut. Bättre dessutom med tanke på dagens priser.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Apropå Nautilus etc osv så stötte jag för någon vecka sen på en 15202 i en AP boutique. På hyllan. Att köpa. Trodde de var omöjliga att få tag på också. Kan det vara ett substitut till en Nautilus? Tycker att den gränsar till att bli för stor. Men sjuk finish måste man säga. Och jag älskar att slippa sekundvisaren.
Den är ju snyggare än Nautilusen.
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Haha lugn i stormen, Nautilusen är en härlig skapelse men 15202 är inte dum den heller. Det enda abret är storleken... men det kanske man kan leva med.
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Upplever 5712 som ganska mkt mindre. Det är väl för att lug to lug-storleken är större på APn. Och så är ju nautilusen tunnare.
 
Som jag skrivit tidigare (tror jag) så har LW säkert 5-7 st i stål i lager. Tror du ska testa den innan du jämför den med en ”nästan-Nautilus”. En aquanaut är en helt annan grej enligt mig. Mer ”toolig” om man nu kan kalla en Patek för det, och mindre glassig.

Vad gäller att köpa för list så skulle jag säga att det i princip är omöjligt. Väntetiden i Sverige går inte ens att överblicka (om du nu inte slår till och köper deras hyllvärmare för miljoner på ett bräde).
Har svårt att se att du kan hitta en sprillans ny för under 240 just nu. I gummi listar den på 175300.
Ok, då ska jag ta och besöka LW när jag är i sthlm nästa gång.
Jag jämför inte Aquanaut och Nautilus? Nautilus är inte ett intressant köp för mig. Visst om jag fick en.. Men jag skulle hellre betala 200k för en Aquanaut än en Nautilus, om inte marknadsvärdet ska räknas in, om jag helt enkelt ska köpa den för att jag vill ha den, inte för att tjäna eller investera pengar. Jag gjorde nog dock en jämförelse och skämtade om att man juh kan köpa en TT 3800, ist för en 5711 för att spara pengar. Men den 5711an var det någon annan som var intresserad av.:)

Det jag gillar med Aquanaut är att den (trots gummiband) faktiskt kan användas till precis allt, alltid. Den här heller ingen lättrepad länk för 40k att behöva ta hänsyn till. Och den ser på inget sätt vräkig eller skruttig ut, utan flyger ganska lågt bland 99,5% av befolkningen:)
Det borde kunna vara en perfekt klocka av, säg 4 till 6st kanske? Tillsammans med en sub/GMT, en Datejust eller Day-Date och en trevlig kronograf så borde man komma ganska långt. :) att servicekostnader var betydligt lägre än jag räknat med gjorde inte saken sämre. :)

Den skulle inte behöva vara "sprillans", men såpass ny att den är såpass orörd/oskadd att jag kan känna att det är JAG som dragit på den ev hårstrån och swirls, (Gud förbjudet) dings.

Jag trodde också att listpriset var ca 200k.

Gick inte en trogen Rolexbärare och plockade ut en hos AD alldeles nyligen, hans "andra enhörning"? Han, eller någon annan som tagit ut en hos Svensk AD kanske kan skriva och berätta lite om hur det ser ut om man vill handla hos AD och inte hos gråis..?
Tacksam för lite hjälp på traven här. :):patek:

Mvh Roffe
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Ok, då ska jag ta och besöka LW när jag är i sthlm nästa gång.
Jag jämför inte Aquanaut och Nautilus? Nautilus är inte ett intressant köp för mig. Visst om jag fick en.. Men jag skulle hellre betala 200k för en Aquanaut än en Nautilus, om inte marknadsvärdet ska räknas in, om jag helt enkelt ska köpa den för att jag vill ha den, inte för att tjäna eller investera pengar. Jag gjorde nog dock en jämförelse och skämtade om att man juh kan köpa en TT 3800, ist för en 5711 för att spara pengar. Men den 5711an var det någon annan som var intresserad av.:)

Det jag gillar med Aquanaut är att den (trots gummiband) faktiskt kan användas till precis allt, alltid. Den här heller ingen lättrepad länk för 40k att behöva ta hänsyn till. Och den ser på inget sätt vräkig eller skruttig ut, utan flyger ganska lågt bland 99,5% av befolkningen:)
Det borde kunna vara en perfekt klocka av, säg 4 till 6st kanske? Tillsammans med en sub/GMT, en Datejust eller Day-Date och en trevlig kronograf så borde man komma ganska långt. :) att servicekostnader var betydligt lägre än jag räknat med gjorde inte saken sämre. :)

Den skulle inte behöva vara "sprillans", men såpass ny att den är såpass orörd/oskadd att jag kan känna att det är JAG som dragit på den ev hårstrån och swirls, (Gud förbjudet) dings.

Jag trodde också att listpriset var ca 200k.

Gick inte en trogen Rolexbärare och plockade ut en hos AD alldeles nyligen, hans "andra enhörning"? Han, eller någon annan som tagit ut en hos Svensk AD kanske kan skriva och berätta lite om hur det ser ut om man vill handla hos AD och inte hos gråis..?
Tacksam för lite hjälp på traven här. :):patek:

Mvh Roffe


Köp dig en nöt :D lär väl inte vara omöjlig att komma över direkt!
 
Topp