• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Är det bara jag som tycker rotorn är sjukt ful på 5711? Kolla 5712 eller för den delen AP 15202 och jämför.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Haha, håller med men det gäller alla verk med centralrotor tycker jag. Det är därför bla jag gillar 240-verket bäst. Enda nackdelen är att det inte går att få i någon version med centrumsekundvisare.

Ta tillbaka vad du sa precis. :)

B43E18AB-DE3C-480D-A832-381E87183B53.jpeg
 

Espresso

Cartier
Testa om klockan är tät så kan du slappna av lite :)

Nop. Nu har jag iof inte badat jätte mycket med min 5711, men väldigt mycket med min gamla 3800 och jag skulle inte tro att 5711 har blivit sämre.

Badat med både 5712 och 5726, gick fin fint

Tack för era svar. Egentligen visste jag nog det redan, klockan är både trycktestad och specen indikerar ju att det är lugnt, men av någon anledning kändes det mer oroligt att bada med den här kontra med min Ulysse Nardin. Vågar man gissa att priset är en faktor.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Kan någon förklara varför denna legat på blocket i typ ett år utan att sälja? Måste väl vara ett helt ok pris.
Någon som varit i kontakt med säljaren?
/j
4EC42631-C91D-40A7-96B2-664D18CC78C5.jpeg
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Kan någon förklara varför denna legat på blocket i typ ett år utan att sälja? Måste väl vara ett helt ok pris.
Någon som varit i kontakt med säljaren?
/j
4EC42631-C91D-40A7-96B2-664D18CC78C5.jpeg

Har för mig att säljaren är medlem här på KS, om jag inte minns fel så har denne till och med kommenterat just detta. Den kanske är svårsåld i Sverige? Annars kan man ju ta den till LW eller någon annan butik som kanske köper/byter in den.
 

Docent

Omega
Har för mig att säljaren är medlem här på KS, om jag inte minns fel så har denne till och med kommenterat just detta. Den kanske är svårsåld i Sverige? Annars kan man ju ta den till LW eller någon annan butik som kanske köper/byter in den.
Ja exakt, den är min :) fått en del bud och bytesförslag, men just nu är stålklockor mest eftertraktade, så inte riktigt fått det pris jag önskar. Nere i Europa något mera lättsåld än i Sverige verkar det som.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Kan någon förklara varför denna legat på blocket i typ ett år utan att sälja? Måste väl vara ett helt ok pris.
Någon som varit i kontakt med säljaren?
/j
4EC42631-C91D-40A7-96B2-664D18CC78C5.jpeg
För att den inte, likt Nautilus går att sälja lätt med stor förtjänst och att antalet som faktiskt köper en kocka för över en kvarts miljon för att faktiskt använda den är försvinnande liten? :)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Ja exakt, den är min :) fått en del bud och bytesförslag, men just nu är stålklockor mest eftertraktade, så inte riktigt fått det pris jag önskar. Nere i Europa något mera lättsåld än i Sverige verkar det som.
Okej, grattis ändå till en fin klocka. jag hade gärna köpt och burit den om jag haft råd. Hade vart ett grymt komplement till ”stålklockorna”.
/j
 
Topp