• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

En orepad aquanaut = en oanvänd aquanaut ;)
Du får nog höja ribban något...
Snarare sänka den med tanke på den troliga lågkonjukturen som vissa spår blir den värsta kraschen under "våran livstid".

Då kommer folk att vilja sälja, och BARA människor med kontanta tillgångar kommer vilja köpa, och när lyxartiklar inte längre köps på kredit så faller naturligtvis priserna om efterfrågan sjunker med 50 eller 80 (?)%.

Vi kan juh hoppas iaf.
När bubblor spricker, räntor stiger etc och staten inte kan gå in och rädda bankerna som för 10 år sen.
Dessutom har vi (både privata och statliga) betydligt mycket högre skulder nu än under finanskris en 2008.

Så jag hoppas på att priserna faller. :)

Mvh
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Men jag törs nog lova på min heder att du har ytters begränsad, om NÅGON (?) insyn när det kommer till ev "mörkanden" och vad som döljs i div valv hos Patek Philippe..
Eller är du av annan mening? :)

Mvh

Men varför ska man sätta ihop klockor som bara ligger. Många delar är samma i flera klockor och då måste man producera fler delar (te.x. urverk) som ligger på lager. Sen så blir oljorna i klockorna gammal. Om jag får gissa så tror jag att de producerar klockorna när det är dags.
 

EWEA

Cartier
Snarare sänka den med tanke på den troliga lågkonjukturen som vissa spår blir den värsta kraschen under "våran livstid".

Då kommer folk att vilja sälja, och BARA människor med kontanta tillgångar kommer vilja köpa, och när lyxartiklar inte längre köps på kredit så faller naturligtvis priserna om efterfrågan sjunker med 50 eller 80 (?)%.

Vi kan juh hoppas iaf.
När bubblor spricker, räntor stiger etc och staten inte kan gå in och rädda bankerna som för 10 år sen.
Dessutom har vi (både privata och statliga) betydligt mycket högre skulder nu än under finanskris en 2008.

Så jag hoppas på att priserna faller. :)

Mvh
Du får dock ta i beaktande att en lågkonjuktur i Sverige inte kommer påverka priserna på klockor. Självklart kan ju hela världen drabbas av en finansiell kris, men känns ju tråkigt att invänta ett sådant eventuellt scenario istället för att köpa nu.... :)
 
Du får dock ta i beaktande att en lågkonjuktur i Sverige inte kommer påverka priserna på klockor. Självklart kan ju hela världen drabbas av en finansiell kris, men känns ju tråkigt att invänta ett sådant eventuellt scenario istället för att köpa nu.... :)
Klart priserna på beg ur kommer att påverkas, många kommer behöva sälja fort etc.
Men den här lågkonjunkturen kommer med största sannolikhet vara global och drabba hela solsystemet.. Nej, men (vad jag har läst) så är många förståsigpåare och kunniga inom ämnet säkra på att det smäller till nu, medtagen troligt andra halvan av nästa år.
Och tills dess kan jag vänta jag ska plocka upp en rolex hos AD innan det blir något beg iaf. Och jag köpte nyss ett par som knappt fått en hair line, så jag har inte bråttom och känner att det kan vara värt att vänta ☺

Mvh Roffe
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Klart priserna på beg ur kommer att påverkas, många kommer behöva sälja fort etc.
Men den här lågkonjunkturen kommer med största sannolikhet vara global och drabba hela solsystemet.. Nej, men (vad jag har läst) så är många förståsigpåare och kunniga inom ämnet säkra på att det smäller till nu, medtagen troligt andra halvan av nästa år.
Och tills dess kan jag vänta jag ska plocka upp en rolex hos AD innan det blir något beg iaf. Och jag köpte nyss ett par som knappt fått en hair line, så jag har inte bråttom och känner att det kan vara värt att vänta ☺

Mvh Roffe
Härligt att ha dig tillbaka Roffe :) har saknat alla inlägg som får mina mungipor att flyga! Och grattis till de fina klockorna!
 
Senast ändrad:

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Men varför ska man sätta ihop klockor som bara ligger. Många delar är samma i flera klockor och då måste man producera fler delar (te.x. urverk) som ligger på lager. Sen så blir oljorna i klockorna gammal. Om jag får gissa så tror jag att de producerar klockorna när det är dags.
Det man kan lägga till och som gör PP ganska unika i företagsvärlden är marginalerna och att de inte direkt behöver trimma sin organisation för att spara pengar. Efterfrågan är större än tillgången så om de känner för att bara göra 5 st av en modell per år så är det så det blir. Att de skulle ha 100 st av samma modell liggandes tror jag inte ett dugg på.
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Men jag törs nog lova på min heder att du har ytters begränsad, om NÅGON (?) insyn när det kommer till ev "mörkanden" och vad som döljs i div valv hos Patek Philippe..
Eller är du av annan mening? :)

Mvh
Lägg ner Roffe, det var inte det jag skrev. Du svamlar lika mycket varje gång du närmar dig ett tangentbord. Det är tröttsamt. Jag skrev att jag inte ger speciellt mycket för din erfarenhet av Patek öht, utan litar mer på exempelvis min egen erfarenhet på det området.
 

EWEA

Cartier
Klart priserna på beg ur kommer att påverkas, många kommer behöva sälja fort etc.
Men den här lågkonjunkturen kommer med största sannolikhet vara global och drabba hela solsystemet.. Nej, men (vad jag har läst) så är många förståsigpåare och kunniga inom ämnet säkra på att det smäller till nu, medtagen troligt andra halvan av nästa år.
Och tills dess kan jag vänta jag ska plocka upp en rolex hos AD innan det blir något beg iaf. Och jag köpte nyss ett par som knappt fått en hair line, så jag har inte bråttom och känner att det kan vara värt att vänta ☺

Mvh Roffe
Hehe, jag jobbar i branschen med förståsigpåare och jag skulle säga att ingen förstår sig på nånting..... ;)
 
Lägg ner Roffe, det var inte det jag skrev. Du svamlar lika mycket varje gång du närmar dig ett tangentbord. Det är tröttsamt. Jag skrev att jag inte ger speciellt mycket för din erfarenhet av Patek öht, utan litar mer på exempelvis min egen erfarenhet på det området.

"Never go full Roffe"?
@Roffe Persson
Det finns folk pa detta forum som har hyfsad koll pa hur Patek och andra storre aktorer fungerar, sa anta inte att du vet vem alla ar, vilka kopplingar alla har bara for att du ar insatt i klockor i sig.
Kunna klockor och kunna branschen ar tva helt skilda saker, och 99.9% av dem pa forum som KS ar kunniga inom det forstnamnda. Sen finns det da kvar den delen som har mycket klar och tydlig kunskap om branschen.
 
Senast ändrad:

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Korspostar dagen till ära.

20181219_115728.jpg
 

Bas

Patek
Spekuleras vilt om att 5711 tas ur produktion och att det kommer en ersättare 2019.
Någon mer så hört något konkret?
 
Topp