• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

catken09

Omega
Kan inte Patek och framförallt inte deras boxar så vet inte hur tydligt det framgår av annonsen att det är rätt/fel box till modellen.
Men har svårt att tro att du kan begära någon typ av ångerrätt på slagauktion när boxen i fråga finns med i bildbeskrivningen.
Får nog köpa extra box istället dyr klocka ändå fel box hahaha
 

catken09

Omega
Köper man en klocka för 650k har man antigen stört mycket pengar och en box är då småpotatis eller så har man stenkoll på vad det är man köper :)
Jag ha köpt så mycket från kaplans och ha aldrig varit fel, så jag litade mycket på att de ha koll på allting ska tillhöra varandra, trodde inte att dem skulle missa att boxen tillhör en annat klocka model/version av klocka.
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Det finns ca en miljard trådar om det på detta och andra forum och det finns ingen konsensus. En del kommer att säga att det blir dyrare om du inte servar var femte år och andra kommer att säga att det du sparar på att inte serva förrän den stannar med råge sparar det du skulle lagt på service, även om du råkar ut för ett stort haveri. För egen del är det självklart att inte göra något åt klockan förrän det är ett problem med den, men som sagt - andra tycker att det är lika självklart att pumpa in 8 - 10 tusen var femte år (och dom är naturligtvis helt dumma i huvudet ;)).
 
Senast ändrad:

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Det finns ca en miljard trådar om det på detta och andra forum och det finns ingen konsensus. En del kommer att säga att det blir dyrare om du inte servar var femte år och andra kommer att säga att det du sparar på att inte serva förrän den stannar med råge sparar det du skulle lagt på service, även om du råkar ut för ett stort haveri. För egen del är det självklart att inte göra något åt klockan förrän det är ett problem med den, men som sagt - andra tycker att det är lika självklart att pumpa in 8 - 10 tusen var femte år (och dom är naturligtvis helt dumma i huvudet ;)).

Haha ja du, det finns nog alla varianter när det kommer till service! Samma sak när det kommer till bilar! Men just i detta fallet var jag intresserad av tillverkarens "officiella" rekommendation vilket jag nu har fått höra är ca 5år enligt AD. :)
 

Lövet

Omega
Hej! Är det någon som vet om 5196 calatrava går att få tag på från AD utan svinlånga väntetider? Tack på förhand!
 

Formula1

Breitling
33A611F0-0A1A-4DFF-B162-80AC9F3A01AD.jpeg Hej!

Tänkte kolla om det är någon som vet varför Nautilus 3700 från sent 70-tal kostar upp mot 1 miljon samtidigt som 3800 som kom några år senare idag ligger strax över 300 k. Tänker nu på 3800 helstål från 80 talet. Bifogar bild. Min tanke är att den kommer kunna få en enorm uppsida inom kort med den svarta datumvisaren vilket endast gjordes under några år och syns mer sällan än den med vit som kom på 90-talet. Några tankar? :)
 
Senast ändrad:

andheg

Rolex
2-Faktor
33A611F0-0A1A-4DFF-B162-80AC9F3A01AD.jpeg Hej!

Tänkte kolla om det är någon som vet varför Nautilus 3700 från sent 70-tal kostar upp mot 1 miljon samtidigt som 3800 som kom några år senare idag ligger strax över 300 k. Tänker nu på 3800 helstål från 80 talet. Bifogar bild. Min tanke är att den kommer kunna få en enorm uppsida inom kort med den svarta datumvisaren vilket endast gjordes under några år och syns mer sällan än den med vit som kom på 90-talet. Några tankar? :)
3800 tillverkades ju väldigt längs 1980-2006) så finns fler därute, tillgång och efterfrågan. Dom har ju också gått upp mycket sista åren.
 

Rey

Rolex
33A611F0-0A1A-4DFF-B162-80AC9F3A01AD.jpeg Hej!

Tänkte kolla om det är någon som vet varför Nautilus 3700 från sent 70-tal kostar upp mot 1 miljon samtidigt som 3800 som kom några år senare idag ligger strax över 300 k. Tänker nu på 3800 helstål från 80 talet. Bifogar bild. Min tanke är att den kommer kunna få en enorm uppsida inom kort med den svarta datumvisaren vilket endast gjordes under några år och syns mer sällan än den med vit som kom på 90-talet. Några tankar? :)

3700 är originalet? Man bör istället kanske fråga sig hur repade stålklockor från åttiotalet betingar 300k :D
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
33A611F0-0A1A-4DFF-B162-80AC9F3A01AD.jpeg Hej!

Tänkte kolla om det är någon som vet varför Nautilus 3700 från sent 70-tal kostar upp mot 1 miljon samtidigt som 3800 som kom några år senare idag ligger strax över 300 k. Tänker nu på 3800 helstål från 80 talet. Bifogar bild. Min tanke är att den kommer kunna få en enorm uppsida inom kort med den svarta datumvisaren vilket endast gjordes under några år och syns mer sällan än den med vit som kom på 90-talet. Några tankar? :)
Du söker nåt aktieforum tror jag, detta är ett klockforum. :)
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
33A611F0-0A1A-4DFF-B162-80AC9F3A01AD.jpeg Hej!

Tänkte kolla om det är någon som vet varför Nautilus 3700 från sent 70-tal kostar upp mot 1 miljon samtidigt som 3800 som kom några år senare idag ligger strax över 300 k. Tänker nu på 3800 helstål från 80 talet. Bifogar bild. Min tanke är att den kommer kunna få en enorm uppsida inom kort med den svarta datumvisaren vilket endast gjordes under några år och syns mer sällan än den med vit som kom på 90-talet. Några tankar? :)

3800 har redan haft en enorm resa från att kunna köpas för långt under en hundring för fem år sedan till helt orimliga 300 idag. Den är och kommer alltid att vara den fattiga kusinen till 3700, som ju, som redan nämnts, är originalet. Sen om den kommer att gå upp mer eller inte är helt omöjligt att säga men den kommer aldrig att, vid samma tidpunkt, nå samma nivå som 3700.
 

Formula1

Breitling
3800 tillverkades ju väldigt längs 1980-2006) så finns fler därute, tillgång och efterfrågan. Dom har ju också gått upp mycket sista åren.
Tack för svar, nu tänkte jag endast på 3800 med det svarta datumet . Den är enligt mig mer unik och gjordes endast under 5-6 år vad jag vet. Tänker mig att det kan vara något många söker då den sticker ut mot samtliga andra Nautilus modeller där det är vitt datum.
 

Formula1

Breitling
3700 är originalet? Man bör istället kanske fråga sig hur repade stålklockor från åttiotalet betingar 300k :D
Håller med om att 3700 är originalet men att den skulle kosta över 3 gånger mer känns lite väl stor diff. På samma vis som att 5711 ligger på det dubbla. Min känsla är att det kommer minska. Gapet mellan dvs :)
 
Topp