• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Luxurwatches har inga handlingar till sina på 325k om du läser det finstilta. Sen att kronan aldrig stått lägre i förhållande till Euron måste vara problematiskt för alla svenska klockhandlare som handlar inom Europa.
På Patek kan du alltid köpa extract och vad jag tror till och med ett helt cert, dvs papprens är inte lika viktigt! Luxury säljer nog majoriten utomlands. Men men du vill inte ta till dig vad vi säger..
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Tack! Angående papper kan man beställa ett extract från Patek. Tar ca 1-2 månader och kostar runt 2-3 tusen. Gjorde det till min World Time. Dock omöjligt att få ett cert i efterhand tyvärr.

Extract kostar 125 CHF, dvs ca tolvhundra, de har nyligen höjt från 90 CHF. Beställs direkt från webben. Har du betalt mer via nån AD eller annanstans har du blivit blåst.
 

Formula1

Breitling
Senast ändrad:

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Dom sålde en 5711 för 370 k dessutom :)

Det lät ju rätt ”prisvärt” för med en köparprovision på 20 % landade den i så fall på ca 453k.

Dyrare vart det med den 5711 som såldes på Kaplans senaste ”Klockkvaliten”. 570k + köparprovision.

51E05BD6-F884-4F3A-8C83-83B10650AFB5.png
 

Formula1

Breitling
Det lät ju rätt ”prisvärt” för med en köparprovision på 20 % landade den i så fall på ca 453k.

Dyrare vart det med den 5711 som såldes på Kaplans senaste ”Klockkvaliten”. 570k + köparprovision.

51E05BD6-F884-4F3A-8C83-83B10650AFB5.png

Blev lite nyfiken och gick in och kollade lite budgivningar på Sothebys sista månaderna. Där låg priserna i paritet med Chrono24 och även en del högre avslut. Dvs 5711 för
Mellan 550-600 k och 3800 för ca 310 k och uppåt. Fanns några avslutade auktioner från 2018 och där var priserna lägre såklart.
 

Jackee

Omega
Dom sålde en 5711 för 370 k dessutom :)
Tillgång och efterfrågan. :) Tror själv att ett rimligt pris vore runt 250-300k (så klart beroende på skick osv).

Tycker själv att 3800 är väldigt intressant klocka som passar mina handleder galant. 5711 blir lite för stor. Så för min del får den gärna stanna lite billigare ett tag till.
 

Rolle PP

Breitling
33A611F0-0A1A-4DFF-B162-80AC9F3A01AD.jpeg Hej!

Tänkte kolla om det är någon som vet varför Nautilus 3700 från sent 70-tal kostar upp mot 1 miljon samtidigt som 3800 som kom några år senare idag ligger strax över 300 k. Tänker nu på 3800 helstål från 80 talet. Bifogar bild. Min tanke är att den kommer kunna få en enorm uppsida inom kort med den svarta datumvisaren vilket endast gjordes under några år och syns mer sällan än den med vit som kom på 90-talet. Några tankar? :)
För att det bara tillverkades 1500 ex av 3700 och det är originalet. Det såldes en i veckan i Hongkong för 1.6 mkr
 

Formula1

Breitling
Känns helt ok, framförallt efter att ha blivit hånad för att ha lagt strax under 300 k för den ;) Egentligen spelar det inte så stor roll för mig. Tycker mer att det är intressant att någon frågade vad jag hade lagt för klockan och jag svarade. Att sedan folk lägger tid på att klanka ner på personens köp och kalla det att man blivit lurad etc är enligt mig inte ok. Nu har jag många klockor och just min 3800 är inte den jag lagt mest pengar på. Men om det nu var så att jag hade lagt mer eller mindre alla pengar jag hade på att köpa en klocka för 300 k och sedan blir häcklad och hånad för det är inte speciellt trevligt. Ni kan ju fundera lite på vad det ger er som håller på så och om ni mår bra över er själva.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Känns helt ok, framförallt efter att ha blivit hånad för att ha lagt strax under 300 k för den ;) Egentligen spelar det inte så stor roll för mig. Tycker mer att det är intressant att någon frågade vad jag hade lagt för klockan och jag svarade. Att sedan folk lägger tid på att klanka ner på personens köp och kalla det att man blivit lurad etc är enligt mig inte ok. Nu har jag många klockor och just min 3800 är inte den jag lagt mest pengar på. Men om det nu var så att jag hade lagt mer eller mindre alla pengar jag hade på att köpa en klocka för 300 k och sedan blir häcklad och hånad för det är inte speciellt trevligt. Ni kan ju fundera lite på vad det ger er som håller på så och om ni mår bra över er själva.
Att man kan bli så upprörd över okända människors kommentarer på nätet. Så pass mycket att man gång på gång försöker få någon slags upprättelse...

Du kan få en virtuell klapp på axeln av mig. Bra köpt!
Känns det bättre nu?
 
Topp