• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Vad tycker ni om 5167 kontra en Batman och hulk? Vilket hade vart det bättre valet enligt er? 5167A eller Batman&Hulk?
Jag förstår inte frågan? Frågar du i Patek-tråden om konsensus är att du ska köpa en sport-Rolex eller en Aquanaut? Aquanaut förstås. Eller frågar du om du ska köpa en Aquanaut eller två i princip likadana sport-Rolex? Aquanaut såklart. Eller så kollar du på nån annan modell än de tre som just nu är några av de som är svårast att få tag på.
 

LSGEG

Omega
Känner ni någon som säljer en 5167? Lw har en 2015 för 350 men känns lite mycket. Vart ska man vända sig för att hitta en sån?
 

cjne

Cartier
Hur brukar det fungera med registrering av klockan när man handlar av gråhandlare? Man vill ju stå som registrerad ägare och få tidningen...
 

LSGEG

Omega
Jag förstår inte frågan? Frågar du i Patek-tråden om konsensus är att du ska köpa en sport-Rolex eller en Aquanaut? Aquanaut förstås. Eller frågar du om du ska köpa en Aquanaut eller två i princip likadana sport-Rolex? Aquanaut såklart. Eller så kollar du på nån annan modell än de tre som just nu är några av de som är svårast att få tag på.
Äger för tillfället en Hulk och en Batman, frågan var om ni tyckte att sälja dom och köpa en 5167A är ett bra val enligt er, vad ni hade gjort liksom:)
 

Fantomen

Omega
Äger för tillfället en Hulk och en Batman, frågan var om ni tyckte att sälja dom och köpa en 5167A är ett bra val enligt er, vad ni hade gjort liksom:)
Behåll dina Rolex. Köp en Patek den dagen du har råd utan att sälja Rolex. Annars kommer du sakna dina Rolex, säja din Patek och förlora massa pengar (eftersom priset på Aquanaut snart går ner).
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Inte en susning. 5196 borde väl rimligen uppdateras med ett nytt verk som de inte skäms för så att den kan ha glasbaksida. Skitsnacket att den har metallbaksida för att ”man ska kunna gravera på den då många köper den som gåva” tror jag inte en sekund på.

Visst de skulle kunna byta ut verket mot t.ex. cal. 240 men å andra sidan får de gärna låta baksidan vara solid. Har aldrig varit med om att någon sagt till mig att den är ämnad för gravyr inte minst då baksidan på 5196 är konvex så finns klart lämpligare referenser för det, typ 5227, 5738.
 
Topp