• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

watchdreamer

Panerai
Jag är inte på något sätt låst, man kan uppskatta mer än en klocka. Det är därför jag ställer frågan här, för att få input. Jag har börjat få upp intresset och förkovrar mig. Man upptäcker/lär sig uppskatta nya komplikationer, funktioner, detaljer, färger, historik, mm. som gör att något man från början inte kände så mycket för, kan mogna och senare kännas helt rätt.

Du har inte funderat på 5960? Tycker det är en magisk referens...elegant men också lite sportig! Och bra användbara komplikationer
 

Trulli

Cartier
Du har inte funderat på 5960? Tycker det är en magisk referens...elegant men också lite sportig! Och bra användbara komplikationer
Jag håller med till fullo, både elegant och sportig. Jo jag sneglar lite på den med. Men då i vitguld, blå tavla och på brunt läder. Upplever den dock som lite tjock. Jag ska klämma på den lite till. Jag har haft siktet inställt på aningen mer dressat, men 5960 är inte borträknad.
 

EWEA

Cartier
3D42700B-3BF8-4830-89E2-401AF31A36FD.jpeg

Bulldog och Patek
 

watchdreamer

Panerai
Jag håller med till fullo, både elegant och sportig. Jo jag sneglar lite på den med. Men då i vitguld, blå tavla och på brunt läder. Upplever den dock som lite tjock. Jag ska klämma på den lite till. Jag har haft siktet inställt på aningen mer dressat, men 5960 är inte borträknad.
Exakt den modellen som jag har...sportig och elegant! Upplever den faktiskt inte alls hög.
 

Trulli

Cartier
Exakt den modellen som jag har...sportig och elegant! Upplever den faktiskt inte alls hög.
Intressant, som mycket annat är det en vanesak. Min AP ROC är endast 11 mm och min 5711 är 8,3 mm. Så jag är van med lite tunnare ur.
Vet du om det finns vitgulds viklås med calatravakorset att byta till eller är det bara Platinum och gulguld som har dessa?
Har du några bilder att bjuda på?
 
Senast ändrad:

fsdfsdf

Omega
Hej!
Är i färd med att köpa/byta till mig en Patek Philippe ref 96, undrar ifall någon på forumet kan modellen.
Vet att det var olika verk i tidiga 96or och olika tavlor.
Hur ser denna ut: https://www.chrono24.se/patekphilip...39s--id11680560.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK

Sticker ut hakan här lite - men ser den inte lite suspekt ut? Visserligen är den från 1939, men oerhört slitet verk, korrosion på de flesta detaljer etc, och om inte tavlan är ommålad så är iaf alla sekundmarkeringarna till synes slumpvist utplacerade. Andas inte kvalitet i mina ögon. Dessutom finns den i Rimini och italienska posten ska vara ökända i klocksammanhang med att slarva bort värdeförsändelser.
 
  • Like
Reactions: SFS

SFS

Omega
Sticker ut hakan här lite - men ser den inte lite suspekt ut? Visserligen är den från 1939, men oerhört slitet verk, korrosion på de flesta detaljer etc, och om inte tavlan är ommålad så är iaf alla sekundmarkeringarna till synes slumpvist utplacerade. Andas inte kvalitet i mina ögon. Dessutom finns den i Rimini och italienska posten ska vara ökända i klocksammanhang med att slarva bort värdeförsändelser.
Jo såg också sekundmarkeringarna, kan det vara en skada?
Men jag antar man får vara beredd på såna skavanker på en klocka från 30-talet?
Gillar ref 96 och har handlat från Italien tidigare utan problem.
Vet någon vad en service hos PP skulle gå på?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
1A72C393-176F-44A3-8B12-15E5DD3E5845.png

Jag struntar i om någon hellre äter skit eller dylikt än att bära denna (ni kommer ändå aldrig ha råd med den så det spelar ändå ingen roll), MEN - häftigt hantverk och piece unique, kul för den som får bära den.
 
Senast ändrad:
Topp