• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

clock

Omega
Tycker det är svårt att fånga känslan på bild. Den gör sig så otroligt mycket bättre i verkligheten. Gäller detta även övriga klockor hos PP? Har enbart testat denna och 5712an på handen.
9393A834-E3D8-49F1-B597-5AF38B8AABEE.jpeg
Visst är det så. Saknar min gamla!
 
E

EltonBelton

Guest
Kunde man tidigare köpa ett grönt gummiband till 5167an hos AD? Hur går man tillväga nu för att skaffa ett, köpesannons och hålla utkik eller finns fortfarande att köpa nya original i butik? /ny ägare av 5167an ;)
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Kunde man tidigare köpa ett grönt gummiband till 5167an hos AD? Hur går man tillväga nu för att skaffa ett, köpesannons och hålla utkik eller finns fortfarande att köpa nya original i butik? /ny ägare av 5167an ;)

Antingen går du in med en referens som säljs med grönt band till en AD och betalar ett par tusen eller så köper du ett på andrahandsmarknaden för ca 30 000 kr.
 
E

EltonBelton

Guest
Japp, förr sålde de banden löst till vilken referens som helst men för ett par år sedan styrde Patek upp det och krävde att återförsäljare bara sålde till referenser som ursprungligen hade grönt band i specen.

Till 5065 exempelvis går det dock utmärkt att köpa fortfarande.
Tack för info! Får försöka hitta någon vänlig person i sthlm som vill ta en bärs, snacka lite klockor och hjälpa mig köpa ut ett band :)
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Special o limited edition ja

köpte grönt band till 5167 på Bo Berggren för 3400kr rakt över disk. Strax efter det slutade de sälja det...

Sälj det. Såg att det finns säljare som annonserar för upp mot 15000 (!) USD. För bara bandet. Det verkar som om ”marknadspriset” ligger runt 4000 - 5000 USD dock. Även det väldigt mycket för en gummibit...
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ni som har koll. Är vit 5711 borta eller ej?
Var ett himla hajpade om att den var discontinued och priserna skenade över en natt men nu verkar de vara tillbaka.

Vit 5711 är lite av en graal och har alltid föredragit vit framför blå, men tyvärr har priserna stigit snabbare än inkomsten... :D
 
Senast ändrad:

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Ni som har koll. Är vit 5711 borta eller ej?
Var ett himla hajpade om att den var discontinued och priserna skenade över en natt men nu verkar de vara tillbaka.

Vit 5711 är lite av en graal och har alltid föredragit vit framför blå, men tyvärr har priserna stigit snabbare än inkomsten... :D

Har officiellt presenterats som ”discontinued” från Patek i början av året iaf. Har inte sett nån kommunikationen om motsatsen. Var har du sett info om det?
 

ScubaKing

Audemars
Kunde man tidigare köpa ett grönt gummiband till 5167an hos AD? Hur går man tillväga nu för att skaffa ett, köpesannons och hålla utkik eller finns fortfarande att köpa nya original i butik? /ny ägare av 5167an ;)

Eller så köper du ett här, 600 kr. Gummi som gummi liksom :)

https://partsforwatch.com/product/strap-for-patek-philippe-aquanaut-in-tropical-green-rubber/

Eller ännu billigare, 110 kr... ;)

https://www.aliexpress.com/item/32998449661.html
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor

Jag brukar vara en stenhård försvarare av inte sätta nåt som inte är original på mina klockor men med de hysteriskt horribla priserna på originalbanden skulle jag vara helt ok med detta.

Det som gnager i detta fall är dock att jag inte skulle vilja stödja ett land som förgiftat hela världsekonomin genom både en vidrig djurhållning och en totalitär regim som inte är öppna med vad de vet, för att lindra effekterna av vad de ställt till med.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Skräp. Kommer ej funka. Bandet saknar de två metallpiggarna som går in i boetten. Så bandet kommer ej sitta lika tajt mot boetten som originalband. Vet - för köpte ett blått sånt förut - var katastrof
 

ScubaKing

Audemars
Jag brukar vara en stenhård försvarare av inte sätta nåt som inte är original på mina klockor men med de hysteriskt horribla priserna på originalbanden skulle jag vara helt ok med detta.

Det som gnager i detta fall är dock att jag inte skulle vilja stödja ett land som förgiftat hela världsekonomin genom både en vidrig djurhållning och en totalitär regim som inte är öppna med vad de vet, för att lindra effekterna av vad de ställt till med.

Ja min tanke var att har man redan ett äkta gummi så kunde man ju varva med detta lite billigare. Men jag håller med om Kina nu när du säger det, man ska inte stödja något från Kina. Deras brist av respekt mot djur är sjuk! Sedan var det någon längre ner som skrev att dessa passade dåligt mot boetten med, så det är nog lika bra att skippa.
 

idagtisdag

Cartier
Jag undrade samma sak och frågade Bo Berggren i Stockholm.
Svaret var att det inte skett några förändringar i väntetiden. Det är åtskilliga år och man kan inte ställa sig på någon lista i dagsläget.
Nautilus har haft ordentlig kö oavbrutet sedan 1990-talet.

Äntligen får man posta här :) Nu ska tiden ställas och bandet kortas.
0B3EA672-BC4E-42C9-919E-D548E6D34C61.jpeg
Fin! Ångrar fortfarande att jag inte slog till på den Kaplans hade för lite över 30 000 kr för "några" år sedan, den var dock med batteri, men ändå.
 
Topp