• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

ChumpTime

Panerai
Verket är väldigt tredimensionellt i denna hamburgare
41C82BFF-3036-4F9E-8FA4-672EDC863CD7.jpeg
3970J?
 
Jäklar! Grattis! Vilken jävla drömklocka! :)
Får man vara lite fräck och fråga om du kommer "våga" använda den, med tanke dels på priset och dels att den är split ny utan ett fingeravtryck? :)

Oavsett, återigen Grattis till en riktigt fin klocka! Jag kikar ibland på den själv och tillåter mig drömma lite, men jag föredrar den på läder. Jag finner tavlan där lite mer tilldragande.
 

Generali

Breitling
Fan vad kul! Den är riktigt fin den där:)

Hur länge fick du vänta på den?
@Divemaster betalade in sin handpenning i Januari 2019 och fick sin 5980 i typ samma veva som du fick din klocka.

Jag hatar väntetider...

Haha ja det är inte kul att vänta när man bestämt sig för något. Såg att han fick 5980 precis, sjukt fin för övrigt!
Ungefär samma härad för min del, dom sa 1-2år så det stämmer rätt bra och det tog ett bra tag innan jag ens fick ställa mig i kö. Har haft möjligheter tidigare utomlands, men insåg tyvärr inte där och då att man borde slagit till.
 
OEM-band från 5520P till min 5524G. Hett tips för de som är lagda åt det hållet så kostar nya band 255CHF i Schweiz, vs 4000kr hos AD i Stockholm.
95CEF92A-3071-4C42-ABD2-99D92BCAA04D.jpeg
Den här är också sådär otäckt bra, allting ligger i detaljerna och den går lätt under radarn nog intw många som inte är huggligt pålästa som skulle se att det är en patek, just för att "Patek DNA" nästan verkar saknas, utseendemässigt:)
Det postas för lite i den här tråden. Bytt till mig en 6000G här på KS, kort gästspel på min handled innan den går vidare till farsan. 37mm lekfull dressare.

A5F1D9BD-1FFC-4F41-8AEF-EF1A06719104.jpeg
Även den här, och dess efterträdare (6006?) Är helt otroliga, men inte den calatrava som jag hade valt, den ser lite för "modern"/ungdomlig (?) Eller nåt, ut.
Iaf med tanke på att den bara har 30m wr.

MEN riktigt fint av dig att ge sin pappa en sådan klocka! - har han också klockintresse, eller ville du hjälpa gubben på traven till att se lite anständig ut på äldre dar? hur som helst fint gjort!

Jag köpte en Frederique Constant till min far i kombinerad 64 års present och pensionspresent för mågra år sedan. Jag kände mig som världens mest givmilda son som gav bort en 20k krs klocka, sen dyker såna som du upp och bara visar oss andra vilka usla barn vi är!
Nä, men återigen, riktigt fint gjort!
Fick han den av någon speciell anledning, eller bara för att han har varit en bra far och du ville visa lite uppskattning?

Nyfiken bara, du behöver såklart inte svara.

Mvh
 
Topp