• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

ChumpTime

Panerai
MEN riktigt fint av dig att ge sin pappa en sådan klocka! - har han också klockintresse, eller ville du hjälpa gubben på traven till att se lite anständig ut på äldre dar? hur som helst fint gjort!

Jag köpte en Frederique Constant till min far i kombinerad 64 års present och pensionspresent för mågra år sedan. Jag kände mig som världens mest givmilda son som gav bort en 20k krs klocka, sen dyker såna som du upp och bara visar oss andra vilka usla barn vi är!
Nä, men återigen, riktigt fint gjort!
Fick han den av någon speciell anledning, eller bara för att han har varit en bra far och du ville visa lite uppskattning?

Nyfiken bara, du behöver såklart inte svara.

Mvh

Eh, ville bli av med lite andra klockor i en bytesaffär och fick denna erbjuden, är lite halvljummen på modellen själv, skickade bild till pappa och han blev eld och lågor. Han är ganska klockintresserad själv men har alltid hållits kort av mamma fram till för något år sedan.

I slutändan är det ganska whatever, jag är deras enda barn så något snack om vems det är hit och dit är mindre relevant i min familj.
 

Whedda

Rolex
Femtiosjuelva
D1A4ACAA-259D-49F0-8832-C3298834C000.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
villig att hålla med. Samtidigt har ju den tidstypiska design som präglade Gentas formspråk under 70-talet visat sig stå sig stark mot tidens tand. Även Calatrava var ju tidstypisk när den lanserades på 30-talet men utvecklades till något av en norm kring hur en dressklocka ser ut.
Väldesignad och genomtänkt samtidigt som den är rätt tidstypisk designmässigt. Det innebär att den åldras väl i mitt tycke. Kan dock tycka att en lite fulpolerad 3800 ser bra mycket äldre ut än din fina här ovan. Små detaljer gör mycket för helheten. RO är mer tidlös tycker jag.

Inte tänkt på att Calatravan var först med sitt designspråk, men det låter troligt. Samtidigt är den rätt speciell med sina raka boettsidor, inget som vi annars kopplar ihop speciellt starkt med just dressur.
 
Topp