• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Spottade en 5712 på armen på en kollega som låg och slappade i soffan på vilorummet. En vacker pjäs minsann. Han sa att denna modell inte gjordes längre och var nöjd att han fått tag på den.
2BE97FFA-CE3E-4295-AA09-1CF7C3E75EA2.jpeg
Trevlig referens men din kollega pratar strunt. Den tillverkas visst fortfarande men har, som alla Nautilus, en lång väntelista. Om du verkligen vill ha en är det inga problem alls, det är bara att betala valfri gråhandlare.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Trevlig referens men din kollega pratar strunt. Den tillverkas visst fortfarande men har, som alla Nautilus, en lång väntelista. Om du verkligen vill ha en är det inga problem alls, det är bara att betala valfri gråhandlare.
Ok. Kanske missförstod jag honom men jag uppfattade det som om han köpt från AD. Jag får fråga honom nästa gång vi ses.
 

ChumpTime

Panerai
Trevlig referens men din kollega pratar strunt. Den tillverkas visst fortfarande men har, som alla Nautilus, en lång väntelista. Om du verkligen vill ha en är det inga problem alls, det är bara att betala valfri gråhandlare.
Finns varianter som inte görs längre. T.ex de som tillverkades innan 2008 och har Poinçon de Geneve istället för PP seal, samt nån liten kosmetisk justering de gjorde där de la till större 5-minutersmarkörer i nedre delen av tavlan kring 2017 (25min och 35min). Småskit, men med tanke på hur samlarmarknaden ser ut så är det inte osignifikant. Kollegan kanske menade ngt sånt.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Finns varianter som inte görs längre. T.ex de som tillverkades innan 2008 och har Poinçon de Geneve istället för PP seal, samt nån liten kosmetisk justering de gjorde där de la till större 5-minutersmarkörer i nedre delen av tavlan kring 2017 (25min och 35min). Småskit, men med tanke på hur samlarmarknaden ser ut så är det inte osignifikant. Kollegan kanske menade ngt sånt.
Det var en marginell förändring! Baserat på den förändringen är denna modell pre 2017 då?
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Någon här som har erfarenhet eller koll på normal servicekonstnad på ref: 3940 gen 3?
 

Whedda

Rolex
Spottade en 5712 på armen på en kollega som låg och slappade i soffan på vilorummet. En vacker pjäs minsann. Han sa att denna modell inte gjordes längre och var nöjd att han fått tag på den.
2BE97FFA-CE3E-4295-AA09-1CF7C3E75EA2.jpeg
5712 tillverkas fortfarande men 3712 är discountinued efter en extremt kort produktionstid. Har han en sån är det bara att gratulera...Det är det väl iof oavsett :)
 
Topp