• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Mw79

Vacheron
2-Faktor
3800, gamal bild men jag orkar inte ta en ny ikväll.
image.jpg
 

JohanHLM

Rolex
Zenith! Finns det ett original till denna också? De har ju en rätt tuff vintagepjäs sedan tidigare...

Patek-Philippe-Calatrava-Pilot-Travel-Time-5524-vintage-inspirations-X3.jpg
Tänkte snabbt för mig själv att Zenith skulle gjort det bättre än så, men nu när du säger det så hade de nog inte det. Den hade kunnat se ganska bra ut om GMT ocj local/home plockats bort.
 

par

Patek
2-Faktor
Både Zenith och IWC hade misslyckats med flygaren kan jag lova. Bla hade de gjort den pinsamt stor typ 47mm och tyckt det vore fräckt. Nu är den nog 2-3 mm för stor ändå men den växer för mig, hatade den från början och gillar den mer och mer.


x1440x810_2x_PatekPhilippe5524G-13.jpg
 

JohanHLM

Rolex
Både Zenith och IWC hade misslyckats med flygaren kan jag lova. Bla hade de gjort den pinsamt stor typ 47mm och tyckt det vore fräckt. Nu är den nog 2-3 mm för stor ändå men den växer för mig, hatade den från början och gillar den mer och mer.


x1440x810_2x_PatekPhilippe5524G-13.jpg
Ligger mycket i det du säger och den ser faktiskt betydligt bättre ut på den bilden.
Håller dock fortsatt samtliga i din trio betydligt högre!
 
  • Like
Reactions: par

bjrn

Panerai
2-Faktor
Kul med en PP-tråd! Tack
Vilken fin trio:), den skulle jag bra gärna ha......men den känns ouppnåelig för mig:(
Jag gillar Aquanaut:ens tavla bäst, men tycker att länk är trevligt, så blir kluven över vilken modell jag skall önska när jag fyller jämt.....:)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Kul med en PP-tråd! Tack
Vilken fin trio:), den skulle jag bra gärna ha......men den känns ouppnåelig för mig:(
Jag gillar Aquanaut:ens tavla bäst, men tycker att länk är trevligt, så blir kluven över vilken modell jag skall önska när jag fyller jämt.....:)
Är det bara jag som tycker länken till aquanauten är helt fel till klockan? Helt hemsk men klockan är fin på gummit..
 

par

Patek
2-Faktor
Är det bara jag som tycker länken till aquanauten är helt fel till klockan? Helt hemsk men klockan är fin på gummit..
Nej, jag får tyvärr hålla med dig, tycker personligen den är hemsk.
Den är dessutom kraftig och klumpig vilket blir konstigt när boetten är så nätt och tunn, det matchar inte alls. Helt annorlunda mot Natilusens länk som är tunn och smidig.
 

par

Patek
2-Faktor
Roligt med en Patek tråd @par401 men jag vet inte om jag vågar visa en sketen Aquanaut efter din öppning..
Vilken djäkla trio du sitter på!
Nåväl, här är mitt bidrag.
image.jpg
Den är fantastisk, gillar hur tavlans bruna matchas med brunt gummi. Även stålen har lite brunt i tavlan och jag har sett endel som skaffat det bruna rose gummit till sin stålare och det har varit riktigt snyggt. Är lite sugen på det
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Är det bara jag som tycker länken till aquanauten är helt fel till klockan? Helt hemsk men klockan är fin på gummit..
Jag vet inte om det blev fel, men jag gillar länk, dock inte på aquanauten där det självklart är gummi....men jag är ju inte jätte förtjust i gummi .....även om jag aldrig provat det någon längre tid själv:rolleyes: men på denna nivå av klockor får man "ta det man får":D Jag tycker alla var jättefina.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Roligt med en Patek tråd @par401 men jag vet inte om jag vågar visa en sketen Aquanaut efter din öppning..
Vilken djäkla trio du sitter på!
Nåväl, här är mitt bidrag.
image.jpg
Den där är supersnygg och i guld, fantastisk! :) Gummibandet ser grymt bra ut, skulle bra gärna vilja ha en sådan så jag får prova om jag gillar gummit......;):D Jag gick självklart ut på chrono24 och kollade efter sådana.....men inser då att det fanns begränsningar i vad man får önska sig......
:)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Bra trådstart @par401 och en fantastisk trio du sitter på! Stod du i kö i Sverige eller har du köpt utomlands, var i så fall?
 
Senast ändrad:

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Är det bara jag som tycker länken till aquanauten är helt fel till klockan? Helt hemsk men klockan är fin på gummit..
Du är inte ensam om att tycka det, jag har också svårt för den med länk. Kan även erkänna att jag inte tycker den är helt hundra i stål med gummi men däremot gör sig riktigt bra i roseguld på gummi.

Riktigt fin! Årgång?
1997, så en ganska sen 3800.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor

Oddset

Cartier
Både Zenith och IWC hade misslyckats med flygaren kan jag lova. Bla hade de gjort den pinsamt stor typ 47mm och tyckt det vore fräckt. Nu är den nog 2-3 mm för stor ändå men den växer för mig, hatade den från början och gillar den mer och mer.


x1440x810_2x_PatekPhilippe5524G-13.jpg

Någon som vet när den kommer till butik?
 
Topp