• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Whedda

Rolex
Nu byter ju inte Patek ut sina vanliga modeller så ofta. Annars kan man fundera på om en modell finns kvar om 5 år. Skillnad på deras toppmodeller där vissa bara finns under typ 2 år innan man gör förändring.

Nautilus fyller jämnt nästa år...kan sätta min vänstra pungkula på att vi får se en STOR nyhet i den modellserien men det är inte heller helt omöjligt att man (bara för att man är Patek) lägger ner 5711 och gör en ny "bas-Nautilus". Inte så troligt då både den och 5167 är smör och bröd för företaget men ändå
 
P

Philippe Stern

Guest
Nautilus fyller jämnt nästa år...kan sätta min vänstra pungkula på att vi får se en STOR nyhet i den modellserien men det är inte heller helt omöjligt att man (bara för att man är Patek) lägger ner 5711 och gör en ny "bas-Nautilus". Inte så troligt då både den och 5167 är smör och bröd för företaget men ändå
Är du full?
 
D

Deleted member 1265

Guest
image.jpg
I skrivande stund precis, menar då precis investerat i lite guld. Går in på ks, läser denna tråd o undrar om jag gjort rätt...
 
Senast redigerad av en moderator:

Khoma

Cartier
2-Faktor
Jag träffade honom...och hans son faktiskt.
Besökte fabriken i Genéve förra året och fick se hela produktionen samt åt lunch med Thierry Stern.

Men det är klart...du kallar ju dig Philippe Stern på ett forum så du kanske vet bättre ändå.
Game, Set, Match tror jag Philippe :rolleyes:
 

Whedda

Rolex
Svängde förbi Luxury Watches på Grev Turegatan för en kortare intervju och fotografering...

Perpetual Calendar Chronograph 5270G
_DSC7037.JPG


Annual Calendar 5205G
_DSC7070.JPG


Annual Calendar Nautilus 5726
_DSC7112.JPG


Liten gruppbild...Mer utförlig bevakning kommer förhoppningsvis på klockbloggen i veckorna.
_DSC7098.JPG
 

Bilagor

  • _DSC7119.JPG
    _DSC7119.JPG
    239.7 KB · Visningar: 61

par

Patek
2-Faktor
Svängde förbi Luxury Watches på Grev Turegatan för en kortare intervju och fotografering...

Perpetual Calendar Chronograph 5270G
_DSC7037.JPG


Annual Calendar 5205G
_DSC7070.JPG


Annual Calendar Nautilus 5726
_DSC7112.JPG


Liten gruppbild...Mer utförlig bevakning kommer förhoppningsvis på klockbloggen i veckorna.
_DSC7098.JPG
Fantastiskt tack!
5235i bakgrunden är en riktig pärla, endel hävdar att den kommer bli en väldigt speciell pp i framtiden.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Börjar bli mycket PP på KS nu :)
Suget på en Aquanaut börjar komma mer och mer nu. Får dock fan ont i ögonen att se den på länk. Den får SMP länken framstå som en skönhet :)
 
P

Philippe Stern

Guest
Jag träffade honom...och hans son faktiskt.
Besökte fabriken i Genéve förra året och fick se hela produktionen samt åt lunch med Thierry Stern.

Men det är klart...du kallar ju dig Philippe Stern på ett forum så du kanske vet bättre ändå.
Wow! Var det då grabben berättade för dig att de kanske slutar med Nautilus?
Hade gärna bytt nick till Fantomen, men jag tror inte @Spencer66 godkänner det.
 
Senast redigerad av en moderator:

Whedda

Rolex
Wow! Var det då grabben berättade för dig att de kanske slutar med Nautilus?

Nej, det var du som frågade om jag visste vem hedersordföranden var...
Som jag skrev i mitt första inlägg tror jag med all säkerhet att man kommer lansera en stor nyhet inom Nautilus-serien när modellen fyller 40 år nästa år.

Att de tidigare valt att avsluta populära referenser till förmån för nya trots stor efterfrågan visar bara att de mycket väl skulle kunna göra det igen.
Om så kommer ske med 5711 kan varken du eller jag veta men har du koll på företagets historia så inser du snabbt att man inte behöver vara full för att komma med en sådan gissning.
 

Calfen

Panerai
image.jpg

Helt otrolig klocka och verkligen en dröm för mig! Ultimata graal skulle dock vara 5970p, tror aldrig de eller något annat märke kommer slå den. Nån gång ska jag sälja min lägenhet, köpa den och leva life

Tror jag såg någon liknade modell av PP när jag flög från Paris för ca 2 veckor sedan! Självklart längst fram i planet på Businessclass :D
 
P

Philippe Stern

Guest
Wow! Var det då grabben berättade för dig att de kanske slutar med Nautilus?
Nej, det var du som frågade om jag visste vem hedersordföranden var...
Som jag skrev i mitt första inlägg tror jag med all säkerhet att man kommer lansera en stor nyhet inom Nautilus-serien när modellen fyller 40 år nästa år.

Att de tidigare valt att avsluta populära referenser till förmån för nya trots stor efterfrågan visar bara att de mycket väl skulle kunna göra det igen.
Om så kommer ske med 5711 kan varken du eller jag veta men har du koll på företagets historia så inser du snabbt att man inte behöver vara full för att komma med en sådan gissning.
Jag tror också att man kan komma lansera en stor nyhet nästa år för Nautilusen. Men att man 5711 går i graven håller jag för osannolikt. Men, vem vet...
PS. Hur full var du egentligen? :)
 

Whedda

Rolex
Både Zenith och IWC hade misslyckats med flygaren kan jag lova. Bla hade de gjort den pinsamt stor typ 47mm och tyckt det vore fräckt. Nu är den nog 2-3 mm för stor ändå men den växer för mig, hatade den från början och gillar den mer och mer.


x1440x810_2x_PatekPhilippe5524G-13.jpg

Hade den vart i stål och kostat som Aquanaut Travel Time med samma verk hade jag köpt konceptet helt. Nu har jag lite svårt med kombinationen pilot/sportklocka i vitguld med ledig känsla för ca 50 000 dollar.
 
En av de absolut ovanligaste, men samtidigt en av de snyggaste sport-kronograferna Patek någonsin gjort som är på band är 5004T enligt mig, finns endast ett exemplar, men även den unika 5712T är rätt ball.

Bild på 5004T Split Second Chronograph med evighetskalender:
Såld 2013 på Only Watch auktionen i Monaco 2013 för 2,950,000 €

Patek-Philippe-5004T-watch.jpg



Samt den enda klockan ur Nautilus-serien enligt mitt minne i som gjorts i titan.
Såldes på Only Watch auktionen i Monaco 2007 för 525,000 €

patek_image.357862.jpg
 

Oew

Rolex
När man ändå är igång med graalar så slänger jag in dessa två 5370 som är en garanterad succé och vars pris jag tror kommer hålla i sig väldigt bra framöver
image.jpg
och sen så måste ju alla ha en beater och min är självklart en 5980/1r-001
image.jpg
 
Topp