• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

nissehult

Patek
2-Faktor
Snapseed.jpg

Fick prova den här, riktigt härlig!
Härlig. Synd att de måste ha den där vita datumskivan som stör balansen.
 

Hutti

Cartier
Har en Bagelsport "Nautilus" som jag fick i ett byte som jag ej använder såklart. Eftersom jag inte har några planer på att köpa en riktig nautilus så kanske någon som funderar på att köpa en PP vill testa på hur det skulle vara att ha en på armen i någon tid innan man slår till på en riktig. Urverket tickar men minutvisaren fastnar ibland, och att ställa in tiden kan vara lite klurigt, så förvänta dig inte en klocka som funkar perfekt.

Därmed ger jag bort denna mot en donation för 100kr till BCF + frakt. Visste inte om jag skulle posta här eller inte, men men. Om intresse finns så skicka PM, annars slänger jag den inom dem närmsta dagarna.


EDIT: Den gick på mindre än 30 sekunder!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Har en Bagelsport "Nautilus" som jag fick i ett byte som jag ej använder såklart. Eftersom jag inte har några planer på att köpa en riktig nautilus så kanske någon som funderar på att köpa en PP vill testa på hur det skulle vara att ha en på armen i någon tid innan man slår till på en riktig. Urverket tickar men minutvisaren fastnar ibland, och att ställa in tiden kan vara lite klurigt, så förvänta dig inte en klocka som funkar perfekt.

Därmed ger jag bort denna mot en donation för 100kr till BCF + frakt. Visste inte om jag skulle posta här eller inte, men men. Om intresse finns så skicka PM, annars slänger jag den inom dem närmsta dagarna.


EDIT: Den gick på mindre än 30 sekunder!
Vad är det för något?
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Är inte ens i närheten. Lägg ett par år i denna hobby och återkom.
Det var ett ironiskt inlägg jag tyckte 5522 hade en väldigt enkel design, fattar ju självklart att de inte är lika och trodde även du skämtade när du frågade om den hade länk. Mig skrämmer du inte iväg, jag stannar här på KS, kan en del om klockor, inte lika mycket som du såklart, men försöker hålla en trevlig ton och det räcker enligt många här för att få stanna.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det var ett ironiskt inlägg jag tyckte 5522 hade en väldigt enkel design, fattar ju självklart att de inte är lika och trodde även du skämtade när du frågade om den hade länk. Mig skrämmer du inte iväg, jag stannar här på KS, kan en del om klockor, inte lika mycket som du såklart, men försöker hålla en trevlig ton och det räcker enligt många här för att få stanna.
Enkel design? Sluta trolla tråden.
 

kirex

Cartier
Ny sida?

http://www.patek.com/en/collection/rare-handcrafts
nice:
http://www.patek.com/en/collection/rare-handcrafts/1656M-001

Sjävklart blir den uppdragen och ställd av min personliga urmakare varje dag! ;)

Det mest intressanta är väl att man kan se vad varje modell kostar i CHF på nya hemsidan! Tänk på att VAT i Schweiz endast är 8%. När ni räknar om kursen för att få fram ett Svenskt pris måste ni också kompensera mot vår moms, momssats på 20% (påslag 25%). Om ni vill ha en enkel estimering till Svenskt pris ta CHF x 10 så träffar man någorlunda rätt mot vad det svenska priset är.
PP.JPG
 
Senast ändrad:
Topp