• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

par

Patek
2-Faktor
Givetvis måste vi ha en officiell Patektråd.
Här kan vi samla nyheter, bilder, frågor, recensioner, berättar om våra graler mm som gäller PP.



Själv läser jag endel på de internationella forumen men nu när det finns så många PP ägare även på klocksnack bör det finnas en egen tråd.

Edit: mina är tyvärr ej kvar:(


vl1_image.3460868.jpg
 
Senast ändrad:

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Kul trådstart och brutal trio du sitter på @par401 :)
Kul kuriosa nu när jag hjälper en vän leta Nautilus, väntetid hos Svensk AD för en ny 5711: 5 år, 5712: 3 år..
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Hur är det, måste man betala vid beställning eller görs det vid leverans, vid leveans känns ju mest rimligt så man har då alltså 3-5 år på sig att spara :)
5711 (5 års väntetid) tar t.ex. Rob inte handpenning på då väntetiden är lång och klockan blir såld ändå:)
Annars är just handpenning vanligt vid beställning.
 

par

Patek
2-Faktor
5711 (5 års väntetid) tar t.ex. Rob inte handpenning på då väntetiden är lång och klockan blir såld ändå:)
Annars är just handpenning vanligt vid beställning.
Nu byter ju inte Patek ut sina vanliga modeller så ofta. Annars kan man fundera på om en modell finns kvar om 5 år. Skillnad på deras toppmodeller där vissa bara finns under typ 2 år innan man gör förändring.
 
Topp