• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Piaget-Tråden

Tomas Eriksson

Diamant
2-Faktor
På tiden att det styrs upp en Piaget-tråd. Det finns garanterat flertalet här som är intresserade av och/eller äger Piaget-klockor.

Jag startar med att posta en bild på min Polo S. En modell som lanserades förra året och är Piaget's första klocka i stål.
DSCF6059.JPG

På tiden att det styrs upp en Piaget-tråd. Det finns garanterat flertalet här som är intresserade av och/eller äger Piaget-klockor.

Jag startar med att posta en bild på min Polo S. En modell som lanserades förra året och är Piaget's första klocka i stål.
DSCF6059.JPG

Mer bilder, mer tankar och mer känsloyttringar kring den klockan tack! Ett av de intressantaste släppen på länge.

DSCF6059.JPG
Lysande initiativ! Äger ingen än, men klart favoritmärke när vi pratar urmakarkonst!!
Men är det verkligen första stålklockan? Upstream fanns väl i helstål? Var på väg att köpa en för några år sen iaf... :)

Lysande initiativ! Äger ingen än, men klart favoritmärke när vi pratar urmakarkonst!!
Men är det verkligen första stålklockan? Upstream fanns väl i helstål? Var på väg att köpa en för några år sen iaf... :)
Du har helt rätt nu när jag gjorte efterforskning själv istället för att blint lita på någon annans påstående, tack så mycket för klargörandet! ( https://www.revolution.watch/piaget-upstream-the-almost-forgotten-steel-icon/ ).
Urmakarkonsten är riktigt bra, det instämmer jag helt med, sköt en bild på baksidan av min och finishen är av riktigt bra klass. Bilden gör inte den rättvisa:
DSCF6052.jpg

Mer bilder, mer tankar och mer känsloyttringar kring den klockan tack! Ett av de intressantaste släppen på länge.
Jag är fortfarande väldigt nöjd och den växer med tiden. Det är nästan så att första gången man ser den så känns den lite tråkig men den växer för varje gång jag använder den. Den bärs MYCKET mindre än sina specifierade 42mm, bärs mindre än både min 41mm RO och 40mm sub. Ska jag summera så är den i mina ögon det ett roligare alternativ än en modern stålrolex.

Postar med ännu en bild för att hålla tråden intressant:
DSCF6057.jpg

Jag är fortfarande väldigt nöjd och den växer med tiden. Det är nästan så att första gången man ser den så känns den lite tråkig men den växer för varje gång jag använder den. Den bärs MYCKET mindre än sina specifierade 42mm, bärs mindre än både min 41mm RO och 40mm sub. Ska jag summera så är den i mina ögon det ett roligare alternativ än en modern stålrolex.

Postar med ännu en bild för att hålla tråden intressant:
DSCF6057.jpg

Intressant. Just att den mäter 42 mm skrämde mig en aning, men det verkar ju inte vara ett problem :)
Känns som väldigt mycket klocka för pengarna.

Intressant. Just att den mäter 42 mm skrämde mig en aning, men det verkar ju inte vara ett problem :)
Känns som väldigt mycket klocka för pengarna.
Hade jag gissat hur stor den var hade jag nog sagt 39mm, den känns marginellt större än min förra sexsiffriga 36mm DD.
Instämmer, väldigt mycket för pengarna. Handfinish på allt rakt igenom, vilka andra har den här handfinishen på urverket i den här klassen i en klocka för 100k?

Ett par tankvärda citat från klippet:
"Piaget is one of the few watchmakers to design, develop and produce its watch movements in-house, and has been doing so since 1874."
"Master craftsmen carry out over fourteen different decorative operations, including circular-graining, beveling, circular Côtes de Genève,"

Med risk för att vara party pooper, den är fin, men är det bara jag som tänker ”nästan en..” klocka? o_O
Hade jag inte varit på så förbaskat bra humör hade nästan blivit arg. :D HUR kan en Piaget vara en "nästan en.." klocka?? En klocka som är helt gjord inhouse..av just Piaget. Vill du däremot säga samma sak om halva IWCs produktutbud så kommer jag inte protestera.

*Cliff Out*
giphy.gif

Hade jag inte varit på så förbaskat bra humör hade nästan blivit arg. :D HUR kan en Piaget vara en "nästan en.." klocka?? En klocka som är helt gjord inhouse..av just Piaget. Vill du däremot säga samma sak om halva IWCs produktutbud så kommer jag inte protestera.

*Cliff Out*
giphy.gif
Tror ingen som disputat brand , el horology här, tror det som avses mer att den är mkt lik Nautilus....

Tror ingen som disputat brand , el horology här, tror det som avses mer att den är mkt lik Nautilus....
Med den nivån av horology och brand, kvalité och tillverkning menar jag att en klocka som denna klarar av att glasringen har en design besläktad med Nautilus (som jag älskar och äger) Utan att för den sakens skull bli en "nästan Nautilus". Men det är ok att vi ser olika på det. :)

Med den nivån av horology och brand, kvalité och tillverkning menar jag att en klocka som denna klarar av att glasringen har en design besläktad med Nautilus (som jag älskar och äger) Utan att för den sakens skull bli en "nästan Nautilus". Men det är ok att vi ser olika på det. :)
Yes , jag är total novis på Piaget och tycker den bara är lik Nautilus, el vice versa för den delen, och igen, den är otroligt vacker , ingen fel på likheten, bara ett faktum...:)

@Tomas Eriksson vad tycker du om din Piaget Polo efter sisådär 9-10 månader? Du har ett trevligt gäng klockor att varva med, får den någon handledstid nuförtiden?
Bra koll du har. Jag kör den lite då och då. Gillar den, tyvärr måste den iväg på reparation då den tappar över en min per dag. Men har inga planer att göra mig av med den.
1CC9093A-E8B0-4359-88E3-842ED4E15E0E.jpeg

Helt klart ett intressant märke som jag blir mer och mer nyfiken av hela tiden. De och Cartier har verkligen vuxit i mina ögon senaste tiden.

DSCF6059.JPG

Thomas, finns det en möjlighet att SU skulle kunna posta fler ”in action-bilder” på Polon?

Upptäckte denna klocka idag och har inte kunnat sluta tänka på den.
S*tan vad snygg den är!

Hur stora handleder har du?

Provade en polo på NK för nått år sen, och imponerades stort. Nu ligger Nautilus bra över min budget, så skulle lätt se en polo som ett billigare och roligare val.

Tillbaka
Topp