Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Brorsans ytterst svårfotade rödbruna version på dagens julmiddagNy tunn dressig medborgare på 36.6 mm med eco drive one verk.
Hade det inte varit för att priset plockade bort mig ur målgruppen så...
![]()
Edit: Hmmm...har yen störtdykt gentemot kronan? den var ju faktiskt överkomlig iaf utan tull och moms
363 000.00 JPY = 22 112.57 SEK
Edit2: Hoppla, kronan krossar tydligen. Kanske dax att beställa något kul då
![]()
Spontant vill jag säga/tro att Junghans tillverkat sina egna urverk, men du får väl öppna baklocket och dela någon bild![]()
Nyinkommet på uppstuds. Nån slags ultratunn Jungahans från 1990-talet gissar jag. Är det någon som vad för verk som tickar i dessa?
Får om jag vågar! Tummen mitt i handen osv…Spontant vill jag säga/tro att Junghans tillverkat sina egna urverk, men du får väl öppna baklocket och dela någon bild![]()
Utan att veta hur glaset såg ut innan så tycker i alla fall jag att det ser fint ut nu![]()
Nyförvärv! Har nu i många timmar polerat glaset och slutligen kastat in ett batteri. Nu får vi se hur den går.
Tack! +1 spd verkar den gå med just nu, vilket är klart över smärtgränsen. Jag skruvade lite (uppskattningsvis 10 grader) på huvudtrimmern så nu återstår att vänta några dagar för att utvärdera effekten.Utan att veta hur glaset såg ut innan så tycker i alla fall jag att det ser fint ut nu
Om du tänker justera gången (om den inte går bra nog) så får du återkomma, jag skruvade ju en del på min med 9923…
Jag fick veta att det endast är den trimmern man ska röra, inte den andra. Min ligger nu på ca +2spm vilket får dugaTack! +1 spd verkar den gå med just nu, vilket är klart över smärtgränsen. Jag skruvade lite (uppskattningsvis 10 grader) på huvudtrimmern så nu återstår att vänta några dagar för att utvärdera effekten.![]()
Utifrån att den inte ser ut att ha luggarna utstickande utanför handleden så ser det bra ut tycker jagEtt nyförvärv i 44mm, tycker den känns stor. Är den för stor?
![]()
Grattis till både födelsedag och fin klocka40-års presenten till mig själv med nytt läder, Fluco AlligatorRekommenderas.
![]()
![]()
Grattis till både födelsedag och fin klocka
Jag är en av de lyckliga som lyckas få länken på dessa att sitta perfekt runt min handled, så jag kör inte mina på band, men det var ett snyggt mönstrat läder![]()