• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Ny Quartz på kvällen. Vet inte om den tidigare mer är en damklocka - ser kanske ännu mer ut så på bilden än i verkligheten. Någon som vet? Men G-shocken känns i alla fall robust/tveklös😅.

Bilagor

• IMG_9519.jpeg
    IMG_9519.jpeg
    351.2 KB · Visningar: 10
Ny tunn dressig medborgare på 36.6 mm med eco drive one verk.
Hade det inte varit för att priset plockade bort mig ur målgruppen så... 🥹
1000005511.jpg

Edit: Hmmm... 🤔 har yen störtdykt gentemot kronan? den var ju faktiskt överkomlig iaf utan tull och moms 😆

363 000.00 JPY = 22 112.57 SEK

Edit2: Hoppla, kronan krossar tydligen. Kanske dax att beställa något kul då 😅
1000005513.jpg
Brorsans ytterst svårfotade rödbruna version på dagens julmiddag

1000046157.jpg

1000046158.jpg

Utan att veta hur glaset såg ut innan så tycker i alla fall jag att det ser fint ut nu :)
Om du tänker justera gången (om den inte går bra nog) så får du återkomma, jag skruvade ju en del på min med 9923…
Tack! +1 spd verkar den gå med just nu, vilket är klart över smärtgränsen. Jag skruvade lite (uppskattningsvis 10 grader) på huvudtrimmern så nu återstår att vänta några dagar för att utvärdera effekten. 🤓

IMG_3346.jpeg

Nu med nyanlänt band ifrån LIC, ett riktigt snyggt strutsband som heter Masai Taupe. Jag brukar börja mina begagnat köp med att öppna baklocket, kolla skick på batteri & urverk, samt vid behov plocka ut urverket och köra boetten i UL-tvätten. Så skedde även med denna. Jag var initialt glad att den kommer med öppningsbart baklock för enkelt batteribyte, men blev överraskad av att urverket är frontmonterat! Nu vart jag tvungen att trycka ut glaset för att ta ur urverket innan tvätt. Det i sin tur ledde till att jag bytte till ett kupat safirglas jag hade liggande. Blev riktigt trevligt 👌😎

Grattis till både födelsedag och fin klocka :)
Jag är en av de lyckliga som lyckas få länken på dessa att sitta perfekt runt min handled, så jag kör inte mina på band, men det var ett snyggt mönstrat läder 😍

Tack, födelsedagen var faktiskt i september så jag har ägt den ett tag nu 🙂 jag får faktiskt också länken att sitta kanon, det är bara så roligt att byta band och utseende 🙂

Tillbaka
Topp