Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är den lilla zontavlan bara dual time eller har den fler funktioner?Har inte många kvartsare i lådan men en Astron känns ju nödvändig att ha i samlingen. Att den dessutom är snygg, ruskigt bekväm och i titan är bara en bonus
![]()
Det är endast dual/home time på den lilla tavlanÄr den lilla zontavlan bara dual time eller har den fler funktioner?
Det är en så fin modell.Syrran hälsar
![]()
Det stämmer. Jag köpte en ”vanlig” länk till min mörkgröna sbgx som kommer på läder vid leverans, sedan skiftade jag med denna. Dom har ju lite olika utstrålning beroende på länkDet är en så fin modell.Ser att du kör annan länk, från SBGX eller?
![]()
Den där är ju kanonbraBlev Seiko-söndag här med. Ingen Grand Seiko, snarare en avlägsen kusin från landet![]()
![]()
Japp, 37,4 om vi ska va petiga. SBTH007 heter den, sprang på den på Tradera för småpengar. Oerhört trevlig för pengarna, kul med kanji och framförallt har den också bra AR som jag upplevt att andra billiga Seiko ofta saknar.Den där är ju kanonbraVisst är det en ny 37mm modell?
Jag har själv verkligen hittat tillbaka till dag+datum på senare tid, tycker funktionen både är snygg och användbar. Jag har efter mycket letande lyckats hitta en äldre Longines med ETA-verk med dag+datum på bukten, den bör anlända under veckan. Jag är inte säker på när ETA slutade med denna komplikation (i just detta utförande) men det är inte lätt att hitta längre. Beroende på vilket urverk den jag ropade hem har och hur skicket är, så har jag även lyckats hitta ett NOS ETA med dag+datum som jag kan ta hem om det behövs.
Nu vet jag inte vad du är ute efter rent estetiskt, jag personligen skulle gå på Certinan, men den var ju utesluten för din del. Men kanske Unimatic? Jag kan inte så mycket om dem och jag har aldrig sett en i verkligheten. Men de har en modell som heter toolwatch, är dykare, tillverkad i Italien och har ett urverk som sveper istället för tickar (batterislukare om jag inte är ute och går med osanning).Letar efter quartz dykare och har kollat på certinas 40mm quartz och Seiko sne dykarna.
Har ni några allternativ till dessa dykarna har kollat tissot och citizen men hittar inget jag gillar där. Har ni några bra tips på quartz dykare i 40mm storleken för runt 5k man borde titta på?
Bara att köpa min Certina jag har till saluLetar efter quartz dykare och har kollat på certinas 40mm quartz och Seiko sne dykarna.
Har ni några allternativ till dessa dykarna har kollat tissot och citizen men hittar inget jag gillar där. Har ni några bra tips på quartz dykare i 40mm storleken för runt 5k man borde titta på?
Det var jag som uttryckte mig otydligt båda modellerna är intressanta ville bara ha tips på kul allternativ.Nu vet jag inte vad du är ute efter rent estetiskt, jag personligen skulle gå på Certinan, men den var ju utesluten för din del. Men kanske Unimatic? Jag kan inte så mycket om dem och jag har aldrig sett en i verkligheten. Men de har en modell som heter toolwatch, är dykare, tillverkad i Italien och har ett urverk som sveper istället för tickar (batterislukare om jag inte är ute och går med osanning).
Den finns på CoC: https://www.careofcarl.se/sv/unimat...BwE&gbraid=0AAAAADxOSDNbp6Cgn1mc6Q9rtrzQcjrAP
I värsta fall kan du beställa och returnera ifall den inte är något för dig.
Edit: den är 41.5mm och inte 40 som du är ute efter.
Ja det kommer kanske ett meddelande, kan bara hålla med den är trevlig. Såg att du redan hadde åtgärdat det enda problemet jag hadde med den ocksåBara att köpa min Certina jag har till saluAningen jävig kanske, men den e skitbra. Grymt mkt pang för pengarna. Finns inte så mycket kul alternativ i prisklassen vad jag känner till även om Seikon är fin den med.
Japp, 100 ggr bättre på borstad länkJa det kommer kanske ett meddelande, kan bara hålla med den är trevlig. Såg att du redan hadde åtgärdat det enda problemet jag hadde med den också![]()
Ja verkligen den ser mycket trevligare ut på hel borstad länk.Japp, 100 ggr bättre på borstad länk![]()
Räknas Värmdö![]()
Har vi fler Astron’s i Hammarby Sjöstad?![]()
Om du har problem med signalen, tydligen problem och nå fram hitRäknas Värmdö
![]()
Är det RC på din modell?Om du har problem med signalen, tydligen problem och nå fram hit![]()
Precis!Är det RC på din modell?
Till salu om nån är sugen, fick feeling för lite rotation.Blev Seiko-söndag här med. Ingen Grand Seiko, snarare en avlägsen kusin från landet![]()
![]()