doctormirabilis
Basic
Skriker 70tal för mig, på bästa möjliga vis. Typ som Black Sabbath dvs awesome![]()
Dagens quartzare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skriker 70tal för mig, på bästa möjliga vis. Typ som Black Sabbath dvs awesome![]()
Dagens quartzare
Grymt finVi provar den här! Timex TW2Y37600
![]()
Jag tycker fasningen av visare och index på The Citizen (och GS) många gånger är tillräckligt för läsbarhet i väldigt dunkelt ljus - även utan lysmassa.Idag blir det Japansk gamling. Första generationen The Citizen med A660 urverket.
![]()
En liten strimma onyx i visare och index gör verkligen skillnad för läsbarheten. Synd att detaljer av detta slag idag ersätts av lysmassa tycker jag.
Instämmer. Mot ljus tavla dagtid kan det dock ibland bli lite kontrastlöst med guld eller silver, då är det lilla svarta inslaget braJag tycker fasningen av visare och index på The Citizen (och GS) många gånger är tillräckligt för läsbarhet i väldigt dunkelt ljus - även utan lysmassa.
Är det helt mörkt då sover jag oftast och har inget behov av lysmassa![]()
Ur & Penn? Fast du kanske menade på de lyxigare varianterna.Går det att få tag på "the citizen" klockorna i Sverige någonstans eller är det utlandet som gäller?
Inte i Sverige änGår det att få tag på "the citizen" klockorna i Sverige någonstans eller är det utlandet som gäller?
Attans, hur, vart är lättast? Annars får man köra på en GS…Inte i Sverige än
Finns högvis på chono24, inga konstigheter att handla från någon etablerad handlare. Sist jag handlade från Japan hade jag klockan vid dörren med FedEx på mindre än 4 dygn. Moms och tullavgift kom på en faktura veckan därpå. Hur smidig som helst.Attans, hur, vart är lättast? Annars får man köra på en GS…
Gillar å klämma å känna lite först, men kan absolut vara ett alternativ! Känns bara som att ”prisvärdigheten” försvinner i å med moms osv…Finns högvis på chono24, inga konstigheter att handla från någon etablerad handlare. Sist jag handlade från Japan hade jag klockan vid dörren med FedEx på mindre än 4 dygn. Moms och tullavgift kom på en faktura veckan därpå. Hur smidig som helst.
Jag har inte köpt någon GS i butik sedan KM-Fältöversten slutade som AD så jag har lite dålig koll, men jag har fått intrycket av att det inte är jättelätt att få klämma på kvartsare i butik numera. Börja med att identifiera vilken modell/ref.nr du är sugen på, sedan är det bara att börja leta…Gillar å klämma å känna lite först, men kan absolut vara ett alternativ! Känns bara som att ”prisvärdigheten” försvinner i å med moms osv…
Riktigt fin. Just köpt en beg i helstål o längtar efter att få prova denVilket jäkla aprilväder!!
![]()
Då behövs absolut lite güld![]()
Kul, grattisRiktigt fin. Just köpt en beg i helstål o längtar efter att få prova den
Det är en 2012-13 nånting med dubbla loggorna på tavlan, men inte sån där cool day date då, utan bara datekomplikationKul, grattisÄr det med samma boett, är det med nya eller gamla loggan ( sbgt 035/235)?
Alltså en sbgxDet är en 2012-13 nånting med dubbla loggorna på tavlan, men inte sån där cool day date då, utan bara datekomplikation
Alltså en sbgx![]()