Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det en sbgx095 fast med länk? Det ser ut som den har de mörkare visarna & indexen. Grattis!
Ja exakt 095, så d är inte de här polerade visarna som glittrar utan mer mörka och matta visare, o tavlan har den där fina pärlemoeffekten så d är verkligen trevligt att titta på den. Tack!Är det en sbgx095 fast med länk? Det ser ut som den har de mörkare visarna & indexen. Grattis!
Sjukt läcker kombo med den där färgen (kan inte riktigt avgöra VAD det är) och det guldiga.![]()
Idag bjöd jag denna dam på frukost i form av morgonpromenad i solskenet![]()
Ja, det passar riktigt bra tillsammans. Jag skulle säga att tavlan är granit-grå-blå, nästan lite denim. Riktigt snygg.Sjukt läcker kombo med den där färgen (kan inte riktigt avgöra VAD det är) och det guldiga.
hur byter man batteri på dom där? har kliat i köpfingret ibland men sen sett att baksidan är utan lock?Ett kort klockbyte till eftermiddagskaffet. Den lilla damen behövde nytt batteri, så hon får sitta på fram till middagen innan hon åker tillbaka till lådan igen
![]()
Det är mycket riktigt frontmatat. 1. Man drar loss kronan rakt ut (den har delad bom) 2. Skruva loss skruvarna i bezeln och lyft av bezel med glas. 3. Ta ut urverket ( lägg det mot bezel med glas) i. 4. Byt batteri och gör omvänt förfarande. Glöm inte att smörja packningen som ligger under bezel. Klarthur byter man batteri på dom där? har kliat i köpfingret ibland men sen sett att baksidan är utan lock?
urrrgh, åfy. jag bara VET att jag skulle fucka upp den operationen, eller så slutar det med nåt dammkorn man upptäcker en dag efter man skruvat ihop den...Det är mycket riktigt frontmatat. 1. Man drar loss kronan rakt ut (den har delad bom) 2. Skruva loss skruvarna i bezeln och lyft av bezel med glas. 3. Ta ut urverket ( lägg det mot bezel med glas) i. 4. Byt batteri och gör omvänt förfarande. Glöm inte att smörja packningen som ligger under bezel. Klart![]()
Hahaha, hög igenkänningsfaktor, det där med dammkorn efter att glaset är på plats är ett riktigt aberurrrgh, åfy. jag bara VET att jag skulle fucka upp den operationen, eller så slutar det med nåt dammkorn man upptäcker en dag efter man skruvat ihop den...![]()
haha åhh nejHahaha, hög igenkänningsfaktor, det där med dammkorn efter att glaset är på plats är ett riktigt aberJag bytte batterier på två av mina Tissot med monocoque för inte så länge sedan, och båda gångerna var det pilligt att få dit glaspackningen innan glaset skulle pressas tillbaka, och båda gångerna fick jag göra om på grund av dam/prickar
![]()
japaner gör ofta så - jag har en g-shock vars färg också beskrevs som nåt slags tokyo by night eller liknandeJa, det passar riktigt bra tillsammans. Jag skulle säga att tavlan är granit-grå-blå, nästan lite denim. Riktigt snygg.
Jag har för mig Citizen hade någon romantisk förklaring om hur tavlan är som nattskymning med stjärnor på vintern då man ser ut genom fönstret i ett traditionellt japanskt hem. Lite töntig storytelling är något japaner verkar älska, men fina klockor kan dom göra![]()
Är det modellen som är lite nättare, typ 34mm?![]()
Räknar ner…
Helt rättÄr det modellen som är lite nättare, typ 34mm?