• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Idag fick min GS sällskap av en ny HAQ-klocka i lådan, en Sinn UX GSG 9 som ska gå inom +/-10 sek per år.
575A690F-0FEA-4AB6-9CD9-F147A6596E06.jpeg
 

Jonas74

Omega
Synd att certina inte kan gör lite roliga GADA med precidrive...
Nu vet jag inte vad din definition av GADA är men dom har ju typ 45 kronometer-klockor och alla dessa ska ha PreciDrive enligt deras FAQ. Och tycker det ändå finns en viss variation i stil/design bland dessa 45. Från dykare till nästan dress med månfas.

Oklart om länken fungerar men sortera ut Herr, Kvarts och Kronometer på deras hemsida annars :)

Den jag sneglat på:
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Synd att certina inte kan gör lite roliga GADA med precidrive...
Just stilen är en smaksak kanske, men Caimano har ju både lysmassa och 10 ATM samtidigt som dom är hyfsat tunna med 8mm tjocklek. Borde vara GADA för de flesta med den ganska mångsidiga designen.
1665863191091.png

med länk är den kanske mer badvänlig :)
Personligen tycker jag dom kunde skala av några mm i diameter med så tunn glasring, 35-36-37 mm skulle vara fullt tillräckligt...
Men visst är det en prisvärd klocka om man gillar designen ;)
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Nu vet jag inte vad din definition av GADA är men dom har ju typ 45 kronometer-klockor och alla dessa ska ha PreciDrive enligt deras FAQ. Och tycker det ändå finns en viss variation i stil/design bland dessa 45. Från dykare till nästan dress med månfas.

Oklart om länken fungerar men sortera ut Herr, Kvarts och Kronometer på deras hemsida annars :)

Den jag sneglat på:

Jag har haft den där i stål. För stor.

Just stilen är en smaksak kanske, men Caimano har ju både lysmassa och 10 ATM samtidigt som dom är hyfsat tunna med 8mm tjocklek. Borde vara GADA för de flesta med den ganska mångsidiga designen.
1665863191091.png

med länk är den kanske mer badvänlig :)
Personligen tycker jag dom kunde skala av några mm i diameter med så tunn glasring, 35-36-37 mm skulle vara fullt tillräckligt...
Men visst är det en prisvärd klocka om man gillar designen ;)

Inte GADA enligt mej... för dressig, men det är ju individuellt.

Ja, ingen i övrig kollektion av Certinaquartz är under 40 mm i diameter.
Ett stort minus i min bok

Precis... jag skulle varit mer specifik.
Typ 38-39 mm sportig likt en explorer typ.

Tänk traska summiter med HAQ.

Edit, eller för att ta ett mer välkänt exempel, något liknande en Sinn 556i med HAQ.
 
Senast ändrad:

Watchie

Patek
2-Faktor
Javisst!
Jag fick hem klockan idag på originallänk, men den var ingen höjdare, framför allt designmässigt men även kvalitetsmässigt.
Hatar kassa stålband, därför jag var halvallergisk mot Seiko i början, men pimpa dinkor med band är nästan halva nöjet, har själv beställt finfina struts till 2 dinkor, hemma i Filippinerna kan man fixa gratis Pyton nära huset 😎, ber om ursäkt om ej pk
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det sitter ett ETA F06.111 i denna, jag hittar ingen information om gångavvikelse, men jag skulle tro att detta verk är ett billigare standardverk.
Jag tror dom utgått nu, men det låg tidigare under Trendline serien. Nu minns jag inte vilka verk som var termokompenserade ur F-serien, men det är inte otänkbart att det är ett av dom då det fans en COSC variant av PR100 under en period
*det är F06.411 som är Precidrive. F06.111 har däremot längre batteritid :)
 
Senast ändrad:
Topp