• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jo precis, tack, vill byta band dock, men vet ej riktigt till vad, ngt ljusare grönt , grått, vinrött ? Mockaish aktigt ? Fusk croco är så B..orange struts ? Eller för skrikigt ?
Hirsch har ett grått band i nubuck, har för mig det heter Osiris. Jag har ett ljusblått som är väldigt behagligt att bära (men inte alltid så lätt att matcha;) )
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Inte alltid de dyrare som ger ett leende på läpparna, mucho nice solar Seiko ❤️
55297A5D-CBB0-4EB3-A2DE-7A4E101A1391.jpeg

Oftast tvärtom, när man hittat något billigt som bara gör en glad. Om så för stunden. För även de dyra tröttnar man på efter ett tag med (nåväl många av oss 🙈) så inte konstigt billiga fynd är så härliga 🙂
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Fruktansvärt nöjd med sbgx343. Nu tillbaka på länk till nästa sommar då den eventuellt får smaka gummi någon månad igen. Har nu dragit sig en halv sekund på fem månader så hittills den mest exakta haq jag ägt. Största problemet med denna är damm på tavlan 😂
IMG_20220828_122004.jpg
Grymt fin!

Hur upplever du (eller andra här) att den bärs på armen? I jämförelse med SBGN003?
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Grymt fin!

Hur upplever du (eller andra här) att den bärs på armen? I jämförelse med SBGN003?
Ganska likvärdig tycker jag. Jag har haft både sbgn003 och sbgv243 och denna är iaf tydligt kortare och smidigare än den sistnämnda och möjligen något större än 003an. Jag har typ 16,5 cm handled och tycker sbgx343 sitter väldigt lagom. Jag gillar mindre klockor runt 36-38 bäst men denna sitter väldigt bra för att vara 40. Normalt tycker jag 40 är för stort på en trehandare men inte på denna.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Ganska likvärdig tycker jag. Jag har haft både sbgn003 och sbgv243 och denna är iaf tydligt kortare och smidigare än den sistnämnda och möjligen något större än 003an. Jag har typ 16,5 cm handled och tycker sbgx343 sitter väldigt lagom. Jag gillar mindre klockor runt 36-38 bäst men denna sitter väldigt bra för att vara 40. Normalt tycker jag 40 är för stort på en trehandare men inte på denna.
Tack för bra input! Jag har 17,5 cm. Men är precis som du väldigt känslig för stora klockor 😞
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Hmmm, är inte hela iden med radiostyrt att du ska slippa ställa in den? 🤭

Indeed, @Fisherking , hoppade den till rätt under natten ? min hojtar till vid 0300 tiden (radiostyrd väggklocka som jag vaknar av ibland när den börjar spöka av sig själv)
Jo fast en del grundinställningar måste man göra. Vet inte vad signalen klockan tar emot innehåller för information faktiskt.

Hoppade inte rätt under natten. Får gå igenom youtubevideon igen.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Jo fast en del grundinställningar måste man göra. Vet inte vad signalen klockan tar emot innehåller för information faktiskt.

Hoppade inte rätt under natten. Får gå igenom youtubevideon igen.
Ahha, här har jag ingen koll , aldrig haft en radiostyrd på armen, man måste grundinställa så att säg, men tycker borde gjorts i Japan i detta fall för att sedan sköta sig själv automatiskt, solar oxå, så inget ”död efter stanna vid batteribytes strul”, @BarbaBaba , några visheter ?
 
Topp