• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jo fast en del grundinställningar måste man göra. Vet inte vad signalen klockan tar emot innehåller för information faktiskt.

Hoppade inte rätt under natten. Får gå igenom youtubevideon igen.
Du har kalibernumret kl6 på urtavlan (ser ut att stå H800-) och det finns manualer att hitta på nätet. Det troligaste är att DST inte är inställt rätt, av/på. Lycka till :)
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Du har kalibernumret kl6 på urtavlan (ser ut att stå H800-) och det finns manualer att hitta på nätet. Det troligaste är att DST inte är inställt rätt, av/på. Lycka till :)
Den där videon gick i ett rasande tempo och jag var lite seg i huvet men får testa igen.

Edit
Tror jag har lyckats för nu går den på sekunden rätt. Har inte haft någon titanklocka på många år då jag tyckt dom blivit för varma men den här känns inte alls så, bara väldigt lätt.
D8182AF4-40DD-4EB5-BABB-F4AFAC28F01B.jpeg
 
Senast ändrad:

Jonas74

Omega
Den där videon gick i ett rasande tempo och jag var lite seg i huvet men får testa igen.

Edit
Tror jag har lyckats för nu går den på sekunden rätt. Har inte haft någon titanklocka på många år då jag tyckt dom blivit för varma men den här känns inte alls så, bara väldigt lätt.
D8182AF4-40DD-4EB5-BABB-F4AFAC28F01B.jpeg
Hoppas att du fått till det! Jag kollade så mina inställningar var rätt från butik när jag fick hem min men har sedan inte rört kronan på flera månader. Seglade igenom byte till vintertid och allt och går konstant på sekunden rätt. Datumet har skött sig felfritt också. Men ja, viss grundinställning kan behövas. Tex gissar jag på att tidszonen som i alla fall jag behövde ställa in (läs: kontrollera att den var rätt) avgör vilken radiosignal den lyssnar efter. Kan ha fel men vore väldigt oeffektivt att alltid lyssna efter både Japan och USA varje natt om du är i Europa.

Här är signalen vi i Sverige får in från Tyskland: https://sv.wikipedia.org/wiki/DCF77
Där ser man vilken info som skickas med.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hade en sån här tidigare, sålde den av någon märklig anledning. Nu är ordningen återställd, himla bra klocka för den i sammanhanget lilla summan, speciellt begagnad.
63171B94-151E-41B1-B9C5-27813F5F7252.jpeg
Den från FB? Var ju en billig där iaf, var sugen och fråga om tavelfärg men glömde sen bort det när vi började kolla film med barnen 😂 (så troligtvis inte så intresserad ändå 🙈)
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Ser bra ut för en Timex! Var har du införskaffat den? Jag lyckas inte hitta den..

Köpte den här på klocksnack, men bestämde mig faktiskt för att inte behålla den trots att den va fin 🙂 Kasta ett öga på köp och sälj så hittar du den där tillsammans med två andra quartzare jag tänke hitta nya ägare till.
 
Topp