davestoni
Silver
99 är det korrekta året ja. Vacker den är!Borde vara tritium tror jag men beror väl iofs på när den är uttagenhär kommer min swiss only från 1990.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
99 är det korrekta året ja. Vacker den är!Borde vara tritium tror jag men beror väl iofs på när den är uttagenhär kommer min swiss only från 1990.
![]()
Den kan ju vara producerad -96 men inte såld förrän några år senare vilket kanske resulterat i att dom bytt ut tavlan mot en modernare99 är det korrekta året ja. Vacker den är!![]()
Jaha då förstår jag! Tack för en fin lektionDen kan ju vara producerad -96 men inte såld förrän några år senare vilket kanske resulterat i att dom bytt ut tavlan mot en modernareså sa dom även på nymans när jag var in där med min -90, att den inte nödvändigtvis sålts med tritiumtavla men det får man väl aldrig veta.
Finns säkert någon som kan fylla i med fakta men det var nog större volymer förr som gjorde att en del klockor fick mogna några år.Jaha då förstår jag! Tack för en fin lektion![]()
Bra tiderFinns säkert någon som kan fylla i med fakta men det var nog större volymer förr som gjorde att en del klockor fick mogna några år.![]()
Låter som efterhandskonstruktioner?Den kan ju vara producerad -96 men inte såld förrän några år senare vilket kanske resulterat i att dom bytt ut tavlan mot en modernareså sa dom även på nymans när jag var in där med min -90, att den inte nödvändigtvis sålts med tritiumtavla men det får man väl aldrig veta.
Det är också min gissning att tavlan skulle vara utbytt.Låter som efterhandskonstruktioner?
Håller med. Denna är osså en 99 (a-ser) uthämtad 00 på nymans (fortfarande alla papper på servicear, inköpskvitto m.m. )![]()
Återkommer alltid till denna. 1999. Fulländad.
Varför var inte den första 116600 bra? Vad skiljde?Den första 116600 köpte jag för några veckor men den var inte så bra men häromdagen kom så en ny och den är helt perfektRiktigt trevlig klocka!
Varför var inte den första 116600 bra? Vad skiljde?
Haha ja inmald förundras man över vad andra anser är 99,99%...Den saknade diver extension länken samt en liten ding i glaskanten. Så mycket för 99,99% ny och fullset som det stod i annonsen...
Rund & finVad tycker ni om denna?
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3453/vara/1485909
Ser ut att vara lite överpoleradVad tycker ni om denna?
Kan bara hålla med digEfter snart två år tillsammans, fortfarande en av de bättre i samlingen och definitivt det mest exakta automaturet jag har.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Var hos Kaplans och tittade på den och gillade den väldigt mycket. Såg väldigt fräsh ut (om man nu gillar det hos en plexiklockaVad tycker ni om denna?