• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Andersml

Audemars
2-Faktor
GMT från 1968 :D
image.jpeg
image.jpeg
 

BusterE

Breitling
Hej allihop, jag tänkte be om råd inför mitt första större klockköp som lutar åt en Explorer 1 36mm från 2009.
Jag har fått erbjudande om att köpa denna för 33.000 och vill givetvis kolla med er om ni tycker det är att rimligt pris? Hur skulle ni bedömma skicket på den?

Tack på förhand och trevlig kväll!
image.png
 

hollow123

Rolex
Hej allihop, jag tänkte be om råd inför mitt första större klockköp som lutar åt en Explorer 1 36mm från 2009.
Jag har fått erbjudande om att köpa denna för 33.000 och vill givetvis kolla med er om ni tycker det är att rimligt pris? Hur skulle ni bedömma skicket på den?

Tack på förhand och trevlig kväll!
image.png

Rimlig prissättning. Vet du om den är servad nyligen? (kvitto skall finnas). Om inte ta med en servicekostnad i kalkylen
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Hej allihop, jag tänkte be om råd inför mitt första större klockköp som lutar åt en Explorer 1 36mm från 2009.
Jag har fått erbjudande om att köpa denna för 33.000 och vill givetvis kolla med er om ni tycker det är att rimligt pris? Hur skulle ni bedömma skicket på den?

Tack på förhand och trevlig kväll!
image.png
Svårt att avgöra utan mer info. Är det bara klockan eller ingår box/cert? Är du säker på att det är en 2009? borde den inte ha rehaut i så fall eller kom det senare på 114270?
 

VallMacks

Cartier
Hej allihop, jag tänkte be om råd inför mitt första större klockköp som lutar åt en Explorer 1 36mm från 2009.
Jag har fått erbjudande om att köpa denna för 33.000 och vill givetvis kolla med er om ni tycker det är att rimligt pris? Hur skulle ni bedömma skicket på den?

Tack på förhand och trevlig kväll!
image.png

Jag tycker det verkar rimligt jag med.
 

Oniel

Panerai
tack för snabba svar! Får ta och kolla runt lite. Förhoppningsvis tar det inte allt för lång tid innan man hittar den man vill köpa :)
 

Nero13

Panerai
Tjenare!
Jag har en fråga ang bazels. Går det att byta bazels mellan GMT II klockorna tex en RootBeer bazel på en GMT som är pepsi eller svart ifrån början? (Jag är ny när det gäller Rolex kan vara en dum fråga)
Tackar på förhand!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tjenare!
Jag har en fråga ang bazels. Går det att byta bazels mellan GMT II klockorna tex en RootBeer bazel på en GMT som är pepsi eller svart ifrån början? (Jag är ny när det gäller Rolex kan vara en dum fråga)
Tackar på förhand!
Ref 16710 går det att byta bezel & färger på, ja. :)
Bör även gå på 1675 har jag för mig.
 

Rajding

Omega
Fråga om Rolex 5513; I säljes-annonser står det ofta "årtal cirka 19xx/19xx" - går det inte att få fram exakt år när klockan är tillverkad?
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Så om man är ute efter en 5513 som årsklocka (1969) så kan man alltså inte vara säker på att den är tillverkad just det året?
Fram till slutet av 80-talet så körde Rolex med en ren löpnummerserie. Googlar du lite så hittar du en massa tabeller där man indikerar tillverkningsår för serienumren. För att vara säker måste man fråga Rolex och jag är inte säker om ens dom har full koll. Frågan du ska ställa till dig själv är om det är viktigt att det måste vara exakt rätt eller om det räcker med om klockan är från tiden runt ditt födelseår.
 

Isac85

Cartier
Diskuterar lite med en polare angående uttalet av Rolexmodeller
Hur säger man:
1680, sexton-åttio? Ett-sex-åtta-noll?

14060, fjorton-noll-sextio etc.

116610, elva-sextiosex-tio etc.
 
Topp