• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mario1971

Rolex
Syrran levererade dess häromdagen till Stockholm.

Hon sa att din var en grekisk efter att ha sett bilden på din.
Ja, det är Testudo Hermanni Hermanni (grekisk sköldpadda) - den minsta av de två grekiska sköldpaddorna, som växer upp till 20 cm och blir 100 år gammal.
20240406_145727.jpg
20240330_123920.jpg
20240330_112412.jpg
 

Lingrush

Cartier
Tänkta starta en tråd då jag har svårt att hitta ett exakt svar så testar här. Ursäkta okunskapen, men rätt storlek på skruvmejsel till 5 siffrig och 6 siffrig Rolex submariner? Typ för att kunna byta till gummi etc.

Någon som isåfall har en länk på bra variant att välja?
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Tänkta starta en tråd då jag har svårt att hitta ett exakt svar så testar här. Ursäkta okunskapen, men rätt storlek på skruvmejsel till 5 siffrig och 6 siffrig Rolex submariner? Typ för att kunna byta till gummi etc.

Någon som isåfall har en länk på bra variant att välja?

Oyster 1,6-1,7mm
Jub 1,2-1,3mm

Bergeon och Horotec är mina favoriter när det kommer till verktyg.
 

Lingrush

Cartier
Senast ändrad:

308

Cartier
2-Faktor
Fortfarande grymt nöjd med luft kungen
image.jpg
… och den blir bara bättre med tiden! Den har storleken och tydligheten en flygare ska ha samt små attribut som Rolex endast har på just denna - tänker främst på Kron- & textfärg men även kronskydden i kombo med slät bezel.
Men jag är förvånad över att denna ref inte ”flyger” mer än vad den gör nu när den blivit tunnare. Gissningen är att den är dyr och oikonisk (med denna design). Nästan så vi borde dra igång en Air-King tråd @Been oxh se vilka som ryggar. Finns ju säkerligen en drös här på forumet med klassiska 34:an 😃
 

Anonym195

Breitling
… och den blir bara bättre med tiden! Den har storleken och tydligheten en flygare ska ha samt små attribut som Rolex endast har på just denna - tänker främst på Kron- & textfärg men även kronskydden i kombo med slät bezel.
Men jag är förvånad över att denna ref inte ”flyger” mer än vad den gör nu när den blivit tunnare. Gissningen är att den är dyr och oikonisk (med denna design). Nästan så vi borde dra igång en Air-King tråd @Been oxh se vilka som ryggar. Finns ju säkerligen en drös här på forumet med klassiska 34:an 😃
Jag har försökt att få bränna pengar på en sådan både hos Krons och Bergströms, men man är ju smutsig knegare utan historik, så man blir ju behandlad som spetälsk 🙃😅
 
  • Wow
Reactions: 308
Topp