• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

galácticon

Patek
2-Faktor
Hej,

Intresseanmälning för 116610LN,
Vet ni hur dessa hanteras för närvarande i Sverige av auktoriserade Rolex handlare ?

En handlare jag hörde av mig till, var inte ens intresserad av att ta mina kontaktuppgifter och ev höra av sig i framtiden om 1-2 år när/om dom lagerförs igen eller skriva upp en när det är ens tur i kön så att säga.

Bara nyfiken om ni vet hur situationen ser ut samt hur ni har blivit bemötta.

Förstår att dom inte hinner producera dom i tid samt att dom säljer som smör i solsken, men är man inte ens intresserad av människors framtida affärer ?

Tackar
Läs tråden så får du svar.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hej,

Intresseanmälning för 116610LN,
Vet ni hur dessa hanteras för närvarande i Sverige av auktoriserade Rolex handlare ?

En handlare jag hörde av mig till, var inte ens intresserad av att ta mina kontaktuppgifter och ev höra av sig i framtiden om 1-2 år när/om dom lagerförs igen eller skriva upp en när det är ens tur i kön så att säga.

Bara nyfiken om ni vet hur situationen ser ut samt hur ni har blivit bemötta.

Förstår att dom inte hinner producera dom i tid samt att dom säljer som smör i solsken, men är man inte ens intresserad av människors framtida affärer ?

Tackar
Som jag skrivit tidigare..

De som kommer in 2019 och enbart vill köpa de absolut populäraste grejerna är inga åtråvärda kunder.

För att 1. De säljer grejerna ändå 2. Så fort begpriserna går ner så slutar du handla
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Dark Rhodium i eftermiddagssolen. Håll till godo :)
C14817E2-34DF-4378-92EC-E8C692F45427.jpeg
 

erow

Patek
2-Faktor
Hej,

Intresseanmälning för 116610LN,
Vet ni hur dessa hanteras för närvarande i Sverige av auktoriserade Rolex handlare ?

En handlare jag hörde av mig till, var inte ens intresserad av att ta mina kontaktuppgifter och ev höra av sig i framtiden om 1-2 år när/om dom lagerförs igen eller skriva upp en när det är ens tur i kön så att säga.

Bara nyfiken om ni vet hur situationen ser ut samt hur ni har blivit bemötta.

Förstår att dom inte hinner producera dom i tid samt att dom säljer som smör i solsken, men är man inte ens intresserad av människors framtida affärer ?

Tackar
Tror ingen ad är intresserad av att skriva upp nya på någon väntelista nu när priserna är helt på tok. Om du vill köpa klockan får du antingen betala "marknadspris" eller bygga upp en bra relation med ad som tyvärr tar tid.
Jag plockade ut en ny hulk från Nymans för två veckor sedan, men då har jag under de senaste 2 åren både köpt ganska mycket och har en bra relation till dem. Sedan så kom vi överens om att om jag skulle tröttna på klockan så får vi se hur vi löser detta (dvs om jag skulle sälja till dessa fantasipriser så skulle min relation till ad'n vara körd).
Men jag önskar dig lycka till med att få tag på klockan om du verkligen vill ha den :)
 

SegaBonden18

Breitling
Har läst igenom en del i tråden nu
Tycker bifogade 2 bilder som var uppladdade av någon tidigare, summerar det rätt bra



pic upload

Blev bara förvånad hur man som AD behandlad sina kunder , katastrof.
Kommer aldrig rek dom till närstående för nyköp eller service.

Är inte van att handla klockor av denna kalibern sen tidigare , men har gjort dyrare bilaffärer , helt olika bemötande, kanske för bilhandlarna jobbade för sig själva eller hade provision, men ändå... synd

Kanske man ska titta på något annat varumärke än Rolex pga hur dom får allt att fungera eller så blir de kanske beg marknaden

Ännu en plast-medlem som gnäller om systemet, right? ;)
 
Senast ändrad:

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Blev bara förvånad hur man som AD behandlad sina kunder , katastrof.
Kommer aldrig rek dom till närstående för nyköp eller service.

Är inte van att handla klockor av denna kalibern sen tidigare , men har gjort dyrare bilaffärer , helt olika bemötande, kanske för bilhandlarna jobbade för sig själva eller hade provision, men
Kanske man ska titta på något annat varumärke än Rolex pga hur dom får allt att fungera eller så blir de kanske beg marknaden

Ännu en plast-medlem som gnäller om systemet, right? ;)
Ja inte lätt att som nykund komma in i ”systemet” hos AD’s om man vill ha en populär modell.
Det är speciellt fucked-up om du nyligen blivit klockintressad och inte har för avsikt att flippa utan kanske starta upp en seriös klocksamling. Det finns ju då inte så många alternativ än att betala premium om man t ex är intresserad av Rolex populärare modeller. Ett alternativ kan vara (om möjligt) att ”ta rygg” på någon som redan har en bra relation med AD och köpa den vägen.
 

SegaBonden18

Breitling
Ja inte lätt att som nykund komma in i ”systemet” hos AD’s om man vill ha en populär modell.
Det är speciellt fucked-up om du nyligen blivit klockintressad och inte har för avsikt att flippa utan kanske starta upp en seriös klocksamling. Det finns ju då inte så många alternativ än att betala premium om man t ex är intresserad av Rolex populärare modeller. Ett alternativ kan vara (om möjligt) att ”ta rygg” på någon som redan har en bra relation med AD och köpa den vägen.

Ja hela tanken är att jag ska ha den själv,
Smart idé den sista biten där, tack för tipset :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har läst igenom en del i tråden nu
Tycker bifogade 2 bilder som var uppladdade av någon tidigare, summerar det rätt bra



pic upload

Blev bara förvånad hur man som AD behandlad sina kunder , katastrof.
Kommer aldrig rek dom till närstående för nyköp eller service.

Är inte van att handla klockor av denna kalibern sen tidigare , men har gjort dyrare bilaffärer , helt olika bemötande, kanske för bilhandlarna jobbade för sig själva eller hade provision, men ändå... synd

Kanske man ska titta på något annat varumärke än Rolex pga hur dom får allt att fungera eller så blir de kanske beg marknaden

Ännu en plast-medlem som gnäller om systemet, right? ;)
Du kommer inte kolla på något annat märke
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Går ju att göra i mindre skala lite diskret. Ta rygg på en vän eller släkting och inte skylta med det.
Visst. Så gjorde jag när jag fick rabatt på min första SS-Rolex.
Tyvärr så har de flesta ingen vän eller släkting i klockträsket med bra AD-kontakt när de köper sin första Rolex, eller annat premiummärke.
 

RJonsson

Omega
En tanke slog mig när jag läste de senaste inläggen om att man upplever sig illa behandlad/kränkt av AD som vägrar skriva upp en på väntelista. Skulle ni hellre vilja att AD tog upp alla på väntelista och därmed sade något i stil med "Du har köplats nummer 800 till en Daytona, och vi får in ca 10 per år" (=kötid på 80 år) när ni ber att bli uppskrivna på väntelista?
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
En tanke slog mig när jag läste de senaste inläggen om att man upplever sig illa behandlad/kränkt av AD som vägrar skriva upp en på väntelista. Skulle ni hellre vilja att AD tog upp alla på väntelista och därmed sade något i stil med "Du har köplats nummer 800 till en Daytona, och vi får in ca 10 per år" (=kötid på 80 år) när ni ber att bli uppskrivna på väntelista?
”So you’re telling me there’s a chance?”
 

Frourez

Omega
En tanke slog mig när jag läste de senaste inläggen om att man upplever sig illa behandlad/kränkt av AD som vägrar skriva upp en på väntelista. Skulle ni hellre vilja att AD tog upp alla på väntelista och därmed sade något i stil med "Du har köplats nummer 800 till en Daytona, och vi får in ca 10 per år" (=kötid på 80 år) när ni ber att bli uppskrivna på väntelista?
Ja, då kan jag ringa varje dag och veta status på kön.
 

RJonsson

Omega
En tanke slog mig när jag läste de senaste inläggen om att man upplever sig illa behandlad/kränkt av AD som vägrar skriva upp en på väntelista. Skulle ni hellre vilja att AD tog upp alla på väntelista och därmed sade något i stil med "Du har köplats nummer 800 till en Daytona, och vi får in ca 10 per år" (=kötid på 80 år) när ni ber att bli uppskrivna på väntelista?

”So you’re telling me there’s a chance?”

Ja, då kan jag ringa varje dag och veta status på kön.

Resultatet är ju ändå detsamma, kommer aldrig få köpa klockan.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Vad tror KS om det här?
Känns en aning(!) förhastat eller?
Tror inte det betyder nåt. AD vet i början av året hur många klockor av resp Rolex modell de kommer få under året. Några veckor innan det skeppas får AD info om vad som kommer i nästa leverans. Så flera av de heta modellerna kan komma under samma period i flera exemplar tex flera pepsi o daytonas i augusti sändningen.
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Tror inte det betyder nåt. AD vet i början av året hur många klockor av resp Rolex modell de kommer få under året. Några veckor innan det skeppas får AD info om vad som kommer i nästa leverans. Så flera av de heta modellerna kan komma under samma period i flera exemplar tex flera pepsi o daytonas i augusti sändningen.

This
 
Topp