• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Petter86

Breitling
Skulle inte kalla den där borstningen för att se ut som ny men vi alla är ju olika. Så länge ägaren är nöjd :)

Inte meningen att älta detta med en ytterligare fundering, servade + polerade klockan i början på Juni. Servicen har 2 års garanti. Är det möjligt att gå tillbaka och säga att man är missnöjd med borstningen?

Frågar er för ni har större erfarenhet än mig i ämnet.
 

Tapiren

Cartier
Min gamla kompis, en Rolex Datejust från 80-talet, skulle kanske passa på någon form av läderband?

Inget i gummi eller liknande, utan diskret läder är det jag tänker mig.

Dock svårt att hitta en vettig färgkombination, en klocka i stål med silverfärgad urtavla funkar ju med det mesta men min är tvåton med blå urtavla.

Blått skinn kanske skulle funka?

Är det någon som har någon bild?
image.jpg
 

L.U

Breitling
Hejsan gott folk, idag köpte jag min första rolex och efter tag märker jag lite glapp vid spännet. Efter att farsan fifflat lite med den så åker någon sorts pin ut och nu sitter den här utan pin. Den glappar inte mer så antar att pinen som satt i var bruten eller något liknande. Vet något vad det kan kosta att laga eller om det kan vara farligt att använda medans den inte sitter i?
image.jpg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hejsan gott folk, idag köpte jag min första rolex och efter tag märker jag lite glapp vid spännet. Efter att farsan fifflat lite med den så åker någon sorts pin ut och nu sitter den här utan pin. Den glappar inte mer så antar att pinen som satt i var bruten eller något liknande. Vet något vad det kan kosta att laga eller om det kan vara farligt att använda medans den inte sitter i?
image.jpg
Fixas nog för en hundralapp eller två medan du hinner ta en kaffe. Jag hade inte använt den under tiden.
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Kanske är ”old news” men jag blev på chockad och förbannad när jag fråga om pris på en uppsättning svart tavla och insert till min 16613 som är fullset.

Numera snor de orginaltavlan och insert om man vill byta kulör. Detta är obegripligt och jag fick till svar att det var för att minimera handel på andrahandsmarknaden samt att det är ”inbytespriser”. Vad fan innebär det? Staplar de tavlorna nere i Schweiz för att sedan kränga dem själva eller vad ? :D
Vill du behålla orginaldelarna så går det iof mot ett smärre påslag om 40 procent.
In figures:
Tavla 5800 x 1,4 = 8 120
Insert 900 x 1,4 = 1260
Totalt 9 380 :D

Näää.
Kommer inte supporta detta.

Har andra stött på denna hantering?
 
Topp