• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag har inte koll exakt, så jag borde kanske egentligen inte uttala mig. Med det sagt har jag för mig att Milgauss-boetten är betydligt tjockare än Datejust-boetten vilket eventuellt kan ställa till problem med passformen. När jag läste runt lite verkar det som att ändlänkarna passar, men att man isåfall måste byta till tunnare bandstift. Här är en länk från Rolex Forums från någon som har fått det att sitta. Jag misstänker dock att det kan bli en rätt dyr historia om du behöver köpa en extra jubileelänk...

DSC09367.jpg
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=136592
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har inte koll exakt, så jag borde kanske egentligen inte uttala mig. Med det sagt har jag för mig att Milgauss-boetten är betydligt tjockare än Datejust-boetten vilket eventuellt kan ställa till problem med passformen. När jag läste runt lite verkar det som att ändlänkarna passar, men att man isåfall måste byta till tunnare bandstift. Här är en länk från Rolex Forums från någon som har fått det att sitta. Jag misstänker dock att det kan bli en rätt dyr historia om du behöver köpa en extra jubileelänk...

DSC09367.jpg
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=136592
Snyggt var det inte i alla fall.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Hallå,
Sitter här och funderar på om en Datejust 126334 jubileelänk passar tillfredsställande till en Milgauss och tvärtom.
Ha en trevlig kväll

Jag har satt min 63600 jubilee på min Exp2 (16570), den sitter tight och bra mot den boetten dock inte perfekt.. om detta nu hjälper dig :)

Jag tycker det var coolt med jubilee på Milgaussen.. gjorde den lite roligare imho :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Bortföklaringar eller vad man kan kalla dem som gärna skrivs i inledningen är också rätt märkliga.
Gäller generellt för alla typer av klockannonser inte bara Rolex ;
"Jag kommer att ångra mig men..", "Med sorg i hjärtat har jag bestämt mig för att släppa min..",
Vad tusan, skriv bara rakt upp o ner att skiten ska säljas! :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Bortföklaringar eller vad man kan kalla dem som gärna skrivs i inledningen är också rätt märkliga.
Gäller generellt för alla typer av klockannonser inte bara Rolex ;
"Jag kommer att ångra mig men..", "Med sorg i hjärtat har jag bestämt mig för att släppa min..",
Vad tusan, skriv bara rakt upp o ner att skiten ska säljas! :)
Det har ju verkligen varit så. Om någon skrivit en liten historia om varför de sålt, så vet man att de bara varit ute efter att göra en bra deal.
 
Topp