• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ganondorf

Omega
Lovar upp tråden med lite bilder :)
0E6EDB1D-75FA-4DB3-8C47-B1A6BB53E37E.jpeg
900E1E14-A497-499D-BFAD-8270F6E27827.jpeg
3D2C3012-59FB-4121-A8DB-648051FBCE53.jpeg
62ACE0A0-AD33-42F9-95FF-4B0167E0BA34.jpeg
7BC900BD-D1B1-4683-88AD-5FB58A0A865F.jpeg
är det samma som du hade när du rotade i grisen i jakttråden?
 

Gabriel90

Panerai
Någon som kan hjälpa mig?

Frugans klocka strular. En Rolex datejust 178273.
Köpt ny hos Nymans ur 2016.
2:a gången den lämnas in då klockan stannar upp helt, även när man drar upp klockan så dör den direkt.

Nymans skyller på stötskada (likaså första gången).. klockan har legat oanvänd hemma ett tag innan detta hände igen.
Hon har varken stött på något eller slagit klockan någonstans, den bara slutade fungera plötsligt.
Första gången detta hände var klockan endast 6-7 mån gammal, likaså där.... en riktigt hård stötskada enligt dem fast hon inte stötte den mot något. Dem ville inte lyssna dock.

Notering från urmakaren:
Stötskada, stötsäkring balansklova öppnat sig.
Skruv i automaten har gått av och skruvat ut sig, sitter i löpverket.
Kostnadsförslag 5.800 kr.


Min fråga... borde inte detta täckas av garantin?
Känns som att man åkt på ett måndagsexemplar...

samma klocka som på bilden.
W15W2994_5.jpg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som kan hjälpa mig?

Frugans klocka strular. En Rolex datejust 178273.
Köpt ny hos Nymans ur 2016.
2:a gången den lämnas in då klockan stannar upp helt, även när man drar upp klockan så dör den direkt.

Nymans skyller på stötskada (likaså första gången).. klockan har legat oanvänd hemma ett tag innan detta hände igen.
Hon har varken stött på något eller slagit klockan någonstans, den bara slutade fungera plötsligt.
Första gången detta hände var klockan endast 6-7 mån gammal, likaså där.... en riktigt hård stötskada enligt dem fast hon inte stötte den mot något. Dem ville inte lyssna dock.

Notering från urmakaren:
Stötskada, stötsäkring balansklova öppnat sig.
Skruv i automaten har gått av och skruvat ut sig, sitter i löpverket.
Kostnadsförslag 5.800 kr.


Min fråga... borde inte detta täckas av garantin?
Känns som att man åkt på ett måndagsexemplar...

samma klocka som på bilden.
W15W2994_5.jpg
Menar du att Nymans ljuger?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
haha nej då.
min fråga var bara om stötskadan täcks av garanti.
Att dem inte ville lyssna på frugan ang. stötskadan är lugnt. jag brukar inte heller lyssna så ofta :D
Nej, stötskador täcks garanterat inte på garantin då det är din fru som gjort åverkan och inte Rolex. Testa att kontakta ditt försäkringsbolag.

Lämna in den hos en annan AD för förslag om ni tvivlar.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
haha nej då.
min fråga var bara om stötskadan täcks av garanti.
Att dem inte ville lyssna på frugan ang. stötskadan är lugnt. jag brukar inte heller lyssna så ofta :D
Svårt att motbevisa en uris. Kanske om du lyckas få ett utlåtande från en annan uris. Av den infon jag har fått, så låter det faktiskt mer som att det är din fru som har stött till den
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Någon som kan hjälpa mig?

Frugans klocka strular. En Rolex datejust 178273.
Köpt ny hos Nymans ur 2016.
2:a gången den lämnas in då klockan stannar upp helt, även när man drar upp klockan så dör den direkt.

Nymans skyller på stötskada (likaså första gången).. klockan har legat oanvänd hemma ett tag innan detta hände igen.
Hon har varken stött på något eller slagit klockan någonstans, den bara slutade fungera plötsligt.
Första gången detta hände var klockan endast 6-7 mån gammal, likaså där.... en riktigt hård stötskada enligt dem fast hon inte stötte den mot något. Dem ville inte lyssna dock.

Notering från urmakaren:
Stötskada, stötsäkring balansklova öppnat sig.
Skruv i automaten har gått av och skruvat ut sig, sitter i löpverket.
Kostnadsförslag 5.800 kr.


Min fråga... borde inte detta täckas av garantin?
Känns som att man åkt på ett måndagsexemplar...

samma klocka som på bilden.
W15W2994_5.jpg
Allt detta som urisen räknar upp kan ju inte ha hänt av sig självt, låter som en stötskada av den högre skolan, som tidigare nämnts kontakta försäkringsbolaget
 

Vonlind

Panerai
Hej, vet ni om ett Rubber B ceramic passar på en äldre Explorer 2? Antar ju att det funkar men inte helt säker och står i kvalet nu, någon som vet?

mvh​
 

Freedeeriikk

Breitling
Hej alla kära klockälskare!

Köpte en helt ny Datejust (116234) på Nymans i April. Nu på senare veckor har jag vid närmare inspektion upptäckt små dammpartiklar under safirglaset. Nu menar jag verkligen att det är små dammpartiklar som knappt syns med blotta ögat om man inte tittar noga från vissa vinklar och i starkt ljus. Men som säkert många av er så kan man ju gilla att från tid till annan inspektera klockan. Misstänker att det kan ha rörts runt i klockan eventuellt pga. statisk elektrisitet från mikrofiberputsduken(?). Kvalificerad gissning då jag är totalt lekman inom fysik och kemi.

Jag ville dock försäkra mig om att det inte var mer än damm, så jag tog den till Nymans. En urmakare kollade och kunde inte ens se något. Jag berättade sen att den största dammpartikeln syns bredvid datumbubblan från vissa vinklar och urmakaren kikade igen men kunde fortfarande inte se något. De sa dock att jag fortfarande (om jag vill) kan låta den bli skickad till Rolex för vidare inspektion. Jag är dock kluven om det är både värt att vara utan klockan eller att få en så ny klocka öppnad och eventuellt riskera att få in annat skit i den. Min uppfattning är, efter att ha läst på de större Rolex-forumen är att detta är tämligen vanligt hos de klockmärken som sätter ihop sina klockor för hand. Samtidigt vill jag inte riskera att det är snack om någon form av defekt i urtavla eller i glas vilket senare upptäcks under service om 5-7 år. Därav min nojighet.

Har detta hänt någon av er och vad hade ni gjort i min sits? Ska jag lägga perfektionisten i mig åt sidan eller låta den skickas till Rolex?

Bild är inte lönt att ladda upp då det inte görs rättvist på bild. Ser betydligt större ut på bild.

Tack....
 

Husse

Patek
Hej alla kära klockälskare!

Köpte en helt ny Datejust (116234) på Nymans i April. Nu på senare veckor har jag vid närmare inspektion upptäckt små dammpartiklar under safirglaset. Nu menar jag verkligen att det är små dammpartiklar som knappt syns med blotta ögat om man inte tittar noga från vissa vinklar och i starkt ljus. Men som säkert många av er så kan man ju gilla att från tid till annan inspektera klockan. Misstänker att det kan ha rörts runt i klockan eventuellt pga. statisk elektrisitet från mikrofiberputsduken(?). Kvalificerad gissning då jag är totalt lekman inom fysik och kemi.

Jag ville dock försäkra mig om att det inte var mer än damm, så jag tog den till Nymans. En urmakare kollade och kunde inte ens se något. Jag berättade sen att den största dammpartikeln syns bredvid datumbubblan från vissa vinklar och urmakaren kikade igen men kunde fortfarande inte se något. De sa dock att jag fortfarande (om jag vill) kan låta den bli skickad till Rolex för vidare inspektion. Jag är dock kluven om det är både värt att vara utan klockan eller att få en så ny klocka öppnad och eventuellt riskera att få in annat skit i den. Min uppfattning är, efter att ha läst på de större Rolex-forumen är att detta är tämligen vanligt hos de klockmärken som sätter ihop sina klockor för hand. Samtidigt vill jag inte riskera att det är snack om någon form av defekt i urtavla eller i glas vilket senare upptäcks under service om 5-7 år. Därav min nojighet.

Har detta hänt någon av er och vad hade ni gjort i min sits? Ska jag lägga perfektionisten i mig åt sidan eller låta den skickas till Rolex?

Bild är inte lönt att ladda upp då det inte görs rättvist på bild. Ser betydligt större ut på bild.

Tack....
Gå till Nymans och begär att det åtgärdas! Utnyttja garantin!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Så du ser dammpartikeln, urmakaren gör det inte men den syns samtidigt jättemycket på bild??? Du borde ha visat uris en bild i sådana fall :)

Du får nog ta och lägga upp en bild så att alla kan bilda sig sin egen uppfattning.
 
Topp