• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
En kanske dum fråga men har ni erfarenhet av vilken AD i Stockholm där det är mest värt att sätta sig i kö (läs kortast väntetid) för att gå tag i en Sub? Utav Krons, Nymans och Rob Engström har jag en preferens vad gäller kundbemötande men undrar vilken butik jag ska satsa på.

Varför inte helgardera och ställa dig i kö hos alla tre?
 

Michelnr1

Omega
9F5BF9D9-58F6-424B-9D6F-EB06B16F90D4.jpeg
Solsken, Bubbel och frugans Onyx DT ;)
 

KPEI

Omega
2-Faktor
En kanske dum fråga men har ni erfarenhet av vilken AD i Stockholm där det är mest värt att sätta sig i kö (läs kortast väntetid) för att gå tag i en Sub? Utav Krons, Nymans och Rob Engström har jag en preferens vad gäller kundbemötande men undrar vilken butik jag ska satsa på.

Om du bara vill ha kort kötid så kan ju andra städer än Sthlm kanske fungera också. Även utomlands om du reser mycket.
 

j0cke9100

Omega
Hej! Jag var förut sugen på en ny Explorer 1 och frågade både hos Nymans (stockholm) och Bergströms i uppsala. I början på februari 2020 ville Nymans inte ens sätta upp mig på en intresselista då de inte alls visste vilken tilldelning på Explorers de skulle få. Bergströms satte upp mig på sin intresselista i augusti 2019 men ännu inget besked. Nu är jag inte någon storkund, endast köpt en BB58, hos Nymans så det inverkar säkert på vilken möjlighet man har att hamna på listan. Då jag tröttnade på att inte få något besked så köpte Jag en begagnad 114270 istället och det har jag inte ångrat en sekund :) så mitt tips är nog att ligga på ADs i god tid! (Är också nybörjare, så ta min erfarenhet för vad det är)

jag har samma erfarenhet, nymans/krons hade stängd lista för explorer 1 men en annan AD satte upp mig i november och estimerade lev i maj och jag har fortfarande inte fått någon klocka eller besked om när leverans blir.
 

Lello

Omega
Tjena. Snabb fråga.
Sett en intressant Rolex till salu. Enligt säljaren är den utplockad 2016 (cert daterat). Men taggen är röd? Var det så vid övergången att vissa ex som tillverkats och blivit liggandes sedan uppdateringen såldes med röd tagg trots 5 års garanti?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena. Snabb fråga.
Sett en intressant Rolex till salu. Enligt säljaren är den utplockad 2016 (cert daterat). Men taggen är röd? Var det så vid övergången att vissa ex som tillverkats och blivit liggandes sedan uppdateringen såldes med röd tagg trots 5 års garanti?
Ja, så kan det vara.
 

Mauritz

Rolex
Det va lite känsligt att lägga den fråga under den officiella diskussion tråden, så den raderades.
Hoppas det är ok och lägga den här så den inte blir hänvisad till Datejust-tråden eller vintage..

Finns det någon som vet vad ett tavelbyte kostar på en 1601 kan kosta och om det finns något speciellt ref.nr på dessa tavlor?
Tror mig sett ett inlägg av @Affe för länge sedan där han visade olika tavlor till olika modeller, kan du lägga upp den igen Affe eller är det någon annan som sitter på den.
Jag har sökt men kan inte hitta det inlägget, stort tack på förhand.
Med förhoppning att detta inlägg får ligga kvar.
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Det va lite känsligt att lägga den fråga under den officiella diskussion tråden, så den raderades.
Hoppas det är ok och lägga den här så den inte blir hänvisad till Datejust-tråden eller vintage..

Finns det någon som vet vad ett tavelbyte kostar på en 1601 kan kosta och om det finns något speciellt ref.nr på dessa tavlor?
Tror mig sett ett inlägg av @Affe för länge sedan där han visade olika tavlor till olika modeller, kan du lägga upp den igen Affe eller är det någon annan som sitter på den.
Jag har sökt men kan inte hitta det inlägget, stort tack på förhand.
Med förhoppning att detta inlägg får ligga kvar.

Jag tror att det är denna du tänker på: https://klocksnack.se/threads/den-ultimata-rolexurtaveltråden.89574/
 
Topp