• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Professor S

Panerai
2-Faktor
Tror inte på att vi kommer få se en stålmodell på Oysterflex från Rolex tyvärr. De är nog reserverade helt för ädelmetall

Jag är tudelad. Å ena sidan är kombinationen ädelmetall och gummi det traditionella (nåja, sen MDM introducerade gummibandet till finare klockor på 80-talet och skapade en rörelse som många följt därefter) och Rolex är som vi vet väldigt traditionella numer. Å andra sidan introducerar Rolex alltid innovationer och nya släpp först på ädelmetallsreferenser innan de strömmar ner till stål.

Tror inte det är omöjligt att vi ser gummi på referenser utanför ädelmetallsserierna inom de närmsta fem åren. Vill minnas att många antog pepsiringen vara reserverad för vitgulds-GMTn och tidigare än dess keramiska ringar för ädelmetall men som bekant har de båda introducerats på stål.
 
Ser inte bezelen lite väl bred ut på dessa?
6DA8C645-7927-43A8-BD25-71AA0AF6E05B.jpeg
 
  • Like
Reactions: PJZ

HSK

Patek
2-Faktor
Jag kan inte mycket om Rolex men jag hade dragit öronen åt mig direkt. En klocka från 2015 utan cert? Det ser dessutom ut att finnas något fult fejkcert i locket? Pass. :stop: Det är inte säkert att det har någon relevans men kvinnan på adressen (gissningsvis annonsörens mor) förekommer dessutom i belastningsregistret.

Klockan finns även på C24 där serienummer framgår om man nu vill kolla upp det: https://www.chrono24.se/rolex/gmt-master-ii--id15690022.htm
Jag ser inga uppenbara tecken på att den skulle vara fake men det förekommer å andra sidan extremt välgjorda kopior och man kan inte vara nog försiktig. Det är möjligt att den är OK men magkänslan säger stort nej.
 
Senast ändrad:

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Jag kan inte mycket om Rolex men jag hade dragit öronen åt mig direkt. En klocka från 2015 utan cert? Det ser dessutom ut att finnas något fult fejkcert i locket? Pass. :stop: Det är inte säkert att det har någon relevans men kvinnan på adressen (gissningsvis annonsörens mor) förekommer dessutom i belastningsregistret.

Klockan finns även på C24 där serienummer framgår om man nu vill kolla upp det: https://www.chrono24.se/rolex/gmt-master-ii--id15690022.htm
Jag ser inga uppenbara tecken på att den skulle vara fake men det förekommer å andra sidan extremt välgjorda kopior och man kan inte vara nog försiktig. Det är möjligt att den är OK men magkänslan säger stort nej.

känns väldigt oseriöst iallafall
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Jag kan inte mycket om Rolex men jag hade dragit öronen åt mig direkt. En klocka från 2015 utan cert? Det ser dessutom ut att finnas något fult fejkcert i locket? Pass. :stop: Det är inte säkert att det har någon relevans men kvinnan på adressen (gissningsvis annonsörens mor) förekommer dessutom i belastningsregistret.

Klockan finns även på C24 där serienummer framgår om man nu vill kolla upp det: https://www.chrono24.se/rolex/gmt-master-ii--id15690022.htm
Jag ser inga uppenbara tecken på att den skulle vara fake men det förekommer å andra sidan extremt välgjorda kopior och man kan inte vara nog försiktig. Det är möjligt att den är OK men magkänslan säger stort nej.

finns det någon sida/ någonstans där man kan kolla om dem är stulna?
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kan inte mycket om Rolex men jag hade dragit öronen åt mig direkt. En klocka från 2015 utan cert? Det ser dessutom ut att finnas något fult fejkcert i locket? Pass. :stop: Det är inte säkert att det har någon relevans men kvinnan på adressen (gissningsvis annonsörens mor) förekommer dessutom i belastningsregistret.

Klockan finns även på C24 där serienummer framgår om man nu vill kolla upp det: https://www.chrono24.se/rolex/gmt-master-ii--id15690022.htm
Jag ser inga uppenbara tecken på att den skulle vara fake men det förekommer å andra sidan extremt välgjorda kopior och man kan inte vara nog försiktig. Det är möjligt att den är OK men magkänslan säger stort nej.
Det i locket ser däremot ut som en kalender va? Oklart om det delades ut 2015 dock. Annars håller jag med dig, hade också avstått! :)
 

Astergren

Breitling

HSK

Patek
2-Faktor
Det i locket ser däremot ut som en kalender va? Oklart om det delades ut 2015 dock. Annars håller jag med dig, hade också avstått! :)
Ingen aning, har som sagt ingen vidare koll på Rolex men har aldrig sett liknande tidigare. Men man drar ju som sagt öronen åt sig redan vid en fem år gammal klocka som saknar cert. :nailbiting:
Ser boxen verkligen riktig ut? Fickan/luckan i locket har en annan storlek än min från samma år. Sen är väl färgen svår på bild men tycker den ser lite väl ljus ut.
Nja, jag jämförde lite på C24 och hittade ett ex från en trusted seller i Frankrike som hade en likadan men det var också den enda jag hittade efter att ha kikat på ett 30-tal annonser för denna årsmodell så det verkar vara ganska ovanligt, eller om det kanske är en box som egentligen inte hör till modellen/årtalet? Att man kompletterar en fem år gammal klocka som saknar cert med tveksam box ökar inte direkt trovärdigheten.

Jag kan vara helt fel ute och blir gärna tillrättavisad i så fall men visst känns det suspekt. o_O
 

jabres

Omega
Ingen aning, har som sagt ingen vidare koll på Rolex men har aldrig sett liknande tidigare. Men man drar ju som sagt öronen åt sig redan vid en fem år gammal klocka som saknar cert. :nailbiting:
Nja, jag jämförde lite på C24 och hittade ett ex från en trusted seller i Frankrike som hade en likadan men det var också den enda jag hittade efter att ha kikat på ett 30-tal annonser för denna årsmodell så det verkar vara ganska ovanligt, eller om det kanske är en box som egentligen inte hör till modellen/årtalet? Att man kompletterar en fem år gammal klocka som saknar cert med tveksam box ökar inte direkt trovärdigheten.

Jag kan vara helt fel ute och blir gärna tillrättavisad i så fall men visst känns det suspekt. o_O
Tycker det känns suspekt också.. fan att begagnatmarknaden för sådana här produkter är så sjukt GYTTRIG. Kanske kommer vi i framtiden få se typ en begagnatsida från rolex? Så tar de 5% provision eller något, skulle väl lira fint med miljötänk osv.
 

Jackhammer

Breitling
Jag ska köpa en begagnad gmt 2019 via en kollega till mig och vill säkerställa att den är äkta även om det inte är något som tyder på motsatsen. Nu till frågan, kan jag med hjälp av serienumret kolla hos ad:n att den verkligen är köpt där? Gäller Nymans i Stockholm. Säljaren har skickat bild på både cert och det överensstämmer med rehauten.

Tack på förhand
 

to0b

Omega
2-Faktor
Någon som kan svara på om ref 16013 stämmer med denna urtavlan? Samt vad heter urtavlan?
 

Bilagor

  • 199ACC7F-2A56-4331-BFEF-58C01D0EA02B.jpeg
    199ACC7F-2A56-4331-BFEF-58C01D0EA02B.jpeg
    495.3 KB · Visningar: 1
  • 40466BCA-FE97-43FB-9EDA-2ED1AD7B60FD.jpeg
    40466BCA-FE97-43FB-9EDA-2ED1AD7B60FD.jpeg
    681.9 KB · Visningar: 1

to0b

Omega
2-Faktor
Tack för snabbt svar! Så detta skulle i praktiken minska värdet på klockan generellt sätt? (Står nämligen in för valet att köpa den, som är min första Rolex).
 

to0b

Omega
2-Faktor
Du har ju listat massa fel på klockan både här och i andra trådar. Varför är du ens intresserad av den, om man får fråga?
För klockan är på auktion och bilderna var väldigt usla så fick bättre bilder idag. Blev fundersam när jag såg tavlan. Vill bara försäkra mig om dess ursprung. Blir att stå över denna klocka efter snabba svar från KS.
 
Topp