• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Har en hulk, kan tänka mig gummi och Nato.
Hade velat ha ett grönt men vill att det skall vara samma grön som klockan i såna fall :)
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor

samh

Omega
Är det någon som vet någon bra länk på nätet där jag kan spåra serienumret på min vintage 1603 till det exakta årtalet?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Spännande. Han har ju prickat rätt några gånger tidigare så det ska bli intressant att vad som verkligen kommer. Jag gissar också på uppdaterat verk och case på SubC, är dock mer tveksam till att de isåfall gör den i 41.
Om den där Milgaussen blir verklighet så hade jag inte tackat nej.

Ingen idé att bli engagerad i några nya modeller då chansen att köpa till listpris utan att ha gjort tidigare affärer hos Rolexhandlare är lika med noll :)
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Ingen idé att bli engagerad i några nya modeller då chansen att köpa till listpris utan att ha gjort tidigare affärer hos Rolexhandlare är lika med noll :)
Varför kan man inte få bli engagerad? Nu har jag iof gjort en del nyköp hos AD till listpris tidigare men det är ju ingen garanti. I värsta fall får man öppna plånboken hos någon gråis om man blir på köphumör.
 

Clark

Omega
2-Faktor
Vintage x2
53FA19F0-A2B5-4DCA-8309-308107B8F15C.jpeg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Spännande. Han har ju prickat rätt några gånger tidigare så det ska bli intressant att vad som verkligen kommer. Jag gissar också på uppdaterat verk och case på SubC, är dock mer tveksam till att de isåfall gör den i 41.
Om den där Milgaussen blir verklighet så hade jag inte tackat nej.
Han må haft rätt tidigare men den där Milgaussen var väl onödigt lik vilken generisk sportklocka som helst? Inte för att jag egentligen gillar den nuvarande värst men den är iaf egen...
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Han må haft rätt tidigare men den där Milgaussen var väl onödigt lik vilken generisk sportklocka som helst? Inte för att jag egentligen gillar den nuvarande värst men den är iaf egen...
Ja eller så är det att alla ”generiska sportklockor” fått viss inspiration från 6541 från 1956 vars utseende lär ligga till grund till den där mockup’en.

C6C528B0-1667-447A-8B59-70B6EBD3E315.jpeg

1E541E8C-504E-4154-9200-862030471BF4.jpeg
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Att Rolex skulle släppa en större kronograf med pump pushers (likt dem han har på bilderna) har iaf jag väldigt svårt att tro... det är nog mer en vintageinspirerad dröm killen bär på
 

hejsam

Patek
2-Faktor

ChumpTime

Panerai
Det kanske bara är jag som tycker det är både snyggare och mer praktiskt, Rolex grejade de ju fram tills de 6 siffriga modellerna bortsett från pcl på ädelmetallerna!

Rolex har jobbat hårt för, och till stor del lyckats, ta sig in i ett annat prissegment sedan ungefär när sexsiffriga reffar började dyka upp... Handlar kanske inte lika mycket om vad som är praktiskt längre.
 
Topp