• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

maxgyver

Breitling
TACK för alla svar !
Jag ska ta en närmare titt på färgerna men svårt när man inte har möjlighet att kolla på dom i verkligheten.. enligt min AD så har dom inte tagit emot någon KÖ lista som jag vet dom haft på subben tex utan han sa att det bara är att beställa så har jag den inom ca 2 månader :) skiljer lite mellan 36 och 41mm sa han även där 41 har lite högre tryck !
 

maxgyver

Breitling
Och gällande färg, här är då Silvertavlan som jag vill kalla champagne ? Är denna silver silver så är den inte alls lika intresserant utan då lutar det åt svart då det är lättare att matcha med kläder än en med blå/grön tavla.
 

Bilagor

  • 1A0E5373-CD70-498B-A733-3C2101FDEF6A.png
    1A0E5373-CD70-498B-A733-3C2101FDEF6A.png
    255.9 KB · Visningar: 1
Mtp på prishöjningar och ständigt höga efterfrågan så hade jag betalat 200k+ illa kvickt om jag verkligen ville ha klockan. :)
Ja visst, men det går emot för många att betala över list, det känns liksom totalt fel att nåt begagnat ska vara dyrare än nytt. (Ävennom jag naturligtvis förstår varför) men kag (tror) att de enda klockorna jag kanske skulle kunna tänka mig att betala över list för är nautilus och Aquanaut, men absolut inte de priser som de går för nu.
Säg (förutsatt att jag hade rwjält med pengar) så kanske jag hade kunnat lägga 400 för en nautilus och 250 när en Aquanaut.
Nu lär ju inte det hända de närmsta åren troligtvis, ochbjag har kntw pengar att dunka ut på överpriser klockor heller, men i "enmperfekt värld" (om det omöjligt går att få till listpris) hehe
 
Det är just den här han tycker är snygg (och förvisso en i platina också men den är inte aktuell pga priset) och det är inte aktuellt att köpa annat än i butik. Jag tycker det verkar dumt att köpa något annat än det man vill ha när det handlar om så mycket pengar, bättre i så fall att försöka se om det på något sätt kan vara möjligt att komma med på väntelistan i framtiden.
Ja lycka till då. :)

@Torsten jag blev erbjuden 21% litw drygt på en gulddaytona med "moneydial" (?) Den gröna tavlan iaf.
Detta var lite drygt 3 år sedan. Var på vippen att handlanockså men ville onte ha en daytona i 18karats guld, skulle jag ha en Daytona så var det atål som gällde så det för mig är en bruksklocka (med undantag för leopardklockan med stenar) ❤

Det var någon som nämnde ev rabatter på populära modeller. Jag tror det var du Torsten som nämnde iaf nåt, så därför taggade jag just dig.

Men nån kan ju försöka köpa en daytina med den gröna tavlan idag och hoppas på listpris, skulle säga att det nog är likanlätt som att få en nautilus till list utan tidigare kontakter och historik. :)
 
Senast ändrad:

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Vissa tror att det kommer en uppdatering av Explorer 2 nästa år. Vad tror ni att de kommer ändra från den nuvarande?

Själv föredrar jag 16570!
 
  • Like
Reactions: DIR

Apansson

Torpare
Offtopic i denna diskussion om submariners nu - men vad får man pröjsa för en 216570 idag? Saknar den rackarn med den vita tavlan ibland...men priserna på sportstålrolex börjar bli högst icke-aktuella. Finns inte på kartan att en sub kostar 4 gånger så mycket som en PO. ORIMLIGT!!!
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Offtopic i denna diskussion om submariners nu - men vad får man pröjsa för en 216570 idag? Saknar den rackarn med den vita tavlan ibland...men priserna på sportstålrolex börjar bli högst icke-aktuella. Finns inte på kartan att en sub kostar 4 gånger så mycket som en PO. ORIMLIGT!!!
Om du syftar på listpriset är det 89800kr, beg har jag ingen aning.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Offtopic i denna diskussion om submariners nu - men vad får man pröjsa för en 216570 idag? Saknar den rackarn med den vita tavlan ibland...men priserna på sportstålrolex börjar bli högst icke-aktuella. Finns inte på kartan att en sub kostar 4 gånger så mycket som en PO. ORIMLIGT!!!
Idag får man nog räkna med c:a 80’ och uppåt för en i hyfsat skick och fullset. Faktiskt rätt okej begagnatpriser på den referensen.
 

sir alex

Panerai
Hade lätt kört på en ny OP som du själv skapar din historia med. Första natten ihop, första repan, första gången den inte sitter på handleden för att du skaffat en ny klocka...
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Satt i ungefär samma sits då jag köpte min 114300 OP39 för dryga två månader sedan.
Var väl egentligen aldrig spekulant på DJ41, men väl DJ36 såväl som OP36.

De främsta aspekterna/skillnaderna enligt mig var:
- Priset, vilket i sig inte var någon egentlig jättefaktor då jag tittade på snik-DJ med slät glasring och oysterlänk. Har man råd med en ny OP, kan man slanta en ny DJ (så resonerar jag i alla fall lite krasst kring saken).
- Datumet, både en för- och nackdel enligt mig. Främst fördel, jag hade nog (inte säker) gärna haft det på min OP. Dock är jag inget jättefan av datumbubblan..
- Länken, som i mitt fall blev direkt utslagsgivande. Länkarna på de respektive klockorna gör, vill jag påstå; extremt mycket för helhetsintrycket. Där OP främst är sportig, är DJ snarare dressad. Jag ville åt det sportiga.. :)
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Idag får man nog räkna med c:a 80’ och uppåt för en i hyfsat skick och fullset. Faktiskt rätt okej begagnatpriser på den referensen.
Såg att det kom ut en på köp och sälj för 85' idag. 16570 kan man fortfarande få en bit under det konstigt nog men det är nog bara en tidsfråga innan de drar iväg.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Nu faller ju inte den nya inom den angivna prisnivån om du hade läst rubriken :) föredrar dock den gamla rent estetiskt bortsett från bandhornen.
Det er vel inte så jätte stor skillnad på priset og du kan vel med lite tur få tag på en 126200 for ca 60. Dock kanskje ikke med jubilee, men det var vel heller ikke et krav.
 
Topp