Laddar...
Nymansur

Officiella Rolextråden

Diskussion i 'Diskussion' startad av TKVF, 5 augusti 2013.

?

116618LN vs. 116518LN

Poll closed 30 oktober 2019.
  1. 116618LN

14 röst(er)
    73,7%
  2. 116518LN

5 röst(er)
    26,3%
  1. jmspar123

jmspar123 Tantal

Från:
    Virginia
    Inte for att vara trakig....men varfor tror du Ghassan skulle salja dig en klocka om inte din lokala AD gor det?
    Du far ta ta det som en trevlig dagsutflykt. Dricka en Heiniken pa Schiphol och kaka stroopwafels...

Senast ändrad: 11 september 2020
    blackcoffee gillar detta.
  2. Torsten

Torsten Platina

Från:
    Orten
    Senast ändrad: 11 september 2020
  3. E.Z.

E.Z. Tantal

Vad har du förväntningar kring detta?

4. loevhagen

loevhagen Brons

Mange omtaler den som Blueberry, fordi:

Torsten, Fixxxer, A.Edfalk och 2 andra gillar detta.
  5. Chuck

Chuck Diamant Premium

Från:
    Wizz Made
    DDC531B1-CD1B-4197-893B-776EDAD4D67A. CFCD5B78-FBE0-4857-ABB0-382049C3E32F. Rätt OK lume 8B2CA2E8-3BBF-4C6E-BC9D-94ED4E5715DA.

Nicklas.S, Duckie, Skarrsjo och 25 andra gillar detta.
  6. Barricello

Barricello Silver Premium

Från:
    Stockholm
    Cool! :woot: ..vad har du för storlek på armen?

Chuck gillar detta.
  7. Chuck

Chuck Diamant Premium

Från:
    Wizz Made
    Ja den är för jefla fin!!
    Men gav den till frugan för bara en stund sen, jag har nearly mellan 18,5-19 jag skulle behöva minimum 39mm för de ska kännas bekvämt.
    Tavlan är underbar!!
    CB5623F0-03B4-475F-B9B6-A5FBDCC69A4D. 0589312C-BE78-4E23-88F6-E2BB72D16DCA. 2CB585FE-4BD6-438F-B1AE-458DB898B66C.

WolfieH, mmh, Staafen och 12 andra gillar detta.
  8. Hebbe

Hebbe Ki-Adi-Mundi

9. Barricello

Barricello Silver Premium

Från:
    Stockholm
    Stiligt! Klart frugan ska ha den :) ..tycker 36 är lite för smått även för mina 17,5. Den ser najs ut iaf

Chuck gillar detta.
  10. Pikelito

Pikelito Plast

Någon som har koll på under vilka år Daytonan med denna urtavlan såldes?

Bifogade filer:

11. ante_77

ante_77 Tantal

En gissning är att det finns rätt många höginkomsttagare. På detta forum finns det nog fler höginkomsttagare rent procentuellt än vad det finns i samhället i övrigt.

Det är väl inte helt ovanligt med höginkomsttagare i Sverige

blackcoffee och Laplander gillar detta.
  12. VintageCollector

VintageCollector Tantal

Det var ett jävla tjat om löner. Kan vi konstatera ett par saker:

* Somliga verkar ha en VÄLDIGT skev bild av vad folk i Sverige har för lön. Orsakerna till denna missuppfattning kan jag bara spekulera i men om man inte umgås med personer med andra bakgrunder eller förhållanden än en själv kanske det är svårt att se att världen kan se annorlunda ut. Fakta: Medianlönen ligger på drygt 30 kkr. Över 50 kkr är det relativt väldigt få som tjänar så att påstå att det finns ”rätt många” höginkomsttagare stämmer helt enkelt inte.

* Vad har denna diskussion öht i Rolex-tråden att göra?

F78A4652-720E-4B52-93E3-3B770B57BE85.

Rant over!

ClownenJac, humlegarden, jappdapi och 5 andra gillar detta.
  13. Fixxxer

Fixxxer Mr 99% Friends Of KS

Staafen gillar detta.
  14. jmspar123

jmspar123 Tantal

Från:
    Virginia
  15. Fixxxer

Jag tror inte det är påhitt.
    Jag känner några i sverige som fått liknande inbjudningar till möten - även jag själv som fick en kallelse senaste året.

16. dräpdrulle

dräpdrulle Silver Friends Of KS

Får man fråga vad det var för klocka? :eek:

17. Fixxxer

Nej och för mig var det ingen intervju på det sättet som beskrivs här heller. Jag blev däremot inbjuden en viss dag och tidpunkt för att diskutera klockan i fråga med x antal förklaringar och frågor/antydningar som mest kändes lustigt.

Som jag nämnde vet jag andra som blivit inbjudna till möten för att diskutera hur de (och om) de ska få köpa en viss modell.

18. jmspar123

jmspar123 Tantal

Från:
    Virginia
    Och da tror jag du forsoker vara lustig du med. Jag kanner INGEN repeterar INGEN som far kallelse for att diskutera hur de ska fa kopa en klocka...

Naturligtvis sa kan man prata med butiksbitradet ang modeller man kan vara intresserad av medan man anda ar i butiken i annat arende,men att springa som en hund for att bli granskad om man verkligen duger att fa byta pengar mot en vara....
    Den stackare som ar sa desperat att fa vara med och leka sa han frivilligt gar med pa nagot sadant tycker jag enbart synd om.

19. dräpdrulle

dräpdrulle Silver Friends Of KS

Kan man få en ledtråd? Var det en Rolex?

20. Fixxxer

Trollar inte ett dugg.
    I mitt fall åkte jag enbart dit utan att veta vad de handlade om i förhoppning om att det var min tur att få köpa klockan jag står på kö för.

Det här jag menar med mina länkar till TRF. Det är sjukt och inget jag skulle vilja vara med på.

Senast ändrad: 12 september 2020
  21. jmspar123

jmspar123 Tantal

Från:
    Virginia
    Sa du blir alltsa inte kallad pa intervju som beskrivs i TRF,utan pa ett vanligt infomote da du missar att stalla fragan VARFOR. Och val i butiken stalls markliga fragor?
    Da hade iallfall jag undrat om bitradet var nykter och bett att fa tala med chefen for att reda ut vad poangen med att kalla dit mig ar.

22. Fixxxer

Precis som jag skrev har inte jag blivit kallad till intervju för att få köpa en klocka. Jag länkade till TRF.
    Jag skrev att jag inte tror det är påhitt eftersom jag varit med om liknande händelse - dvs inbjuden att träffa butikschef för att diskutera min plats på klockan jag vill ha (jag trodde jag skulle få köpa den).

Och nej jag förstod inte heller poängen med mitt besök.

23. Fixxxer

Vilken tråd är vi i? ;)

Zorin och dräpdrulle gillar detta.
  24. jmspar123

jmspar123 Tantal

Från:
    Virginia
    Sa vad svarade butikschefen nar du stallde fragan "Vad fan ar meningen med att ringa hit mig om ni inte har en klocka att salja,ingen uppdatering pa nar jag kan fa en heller,utan bara staller en massa besynnerliga fragor?"

25. Fixxxer

Inte mycket mer än "Vi ses!" ;)

Men som sagt. Åter till ämnet, jag tänkte vi skulle diskutera det som står på TRF - om det nu är sant (men vilket jag som sagt tror).

26. jmspar123

jmspar123 Tantal

Från:
    Virginia
    Occh det svaret nojde du dig med? Det hade ju inte jag gjort.

Men for att aterga till TRF. I en av tradarna avslojas ju TS som ett Troll nar nagon letar i hans posthistorik....

OP if this is a joke, I say not bad. But if not. . .

Is this the same AD that told you 13 years for a sub per your post of yesterday I would pass on the interview.

If is this if this is the same AD that offered you a 126710BLRO and 116500 Daytona and you turned it down per your March 17, 2020 post I wouldn’t think you need an interview.

But, if this is the same AD you have been gifting every couple of weeks per your April 9, 2019 post, I would ask for my chocolates and wine back.[​IMG]

KenKun gillar detta.
  27. KenKun

KenKun Diamant

Så hemlig...

28. Floffen

Floffen Tantal

Från:
    Stockholm
    Kikar lite på ett auktionsobjekt där urverket verkar vara rätt illa däran. Vad för man räkna med för kostnad om det är så illa att man måste byta hela verket? Det är ett cal 3185.

ettåttatvåtre gillar detta.
  29. SWC

SWC Tantal Premium

Utbytesverk kostade från 40,000:- men det är ett par år sen.

30. Floffen

Floffen Tantal

Från:
    Stockholm
    Å fy fan.

Mollstedt