• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Hoppas att ni får en fin fredag Rolex-kamrater!
20210115_124409-01-01-01.jpeg
 
Senast ändrad:

fredrikb

Cartier
Tänk lite så förstår du nog. Man kan tjata hur mycket man vill om marknadspriser och tillgång och efterfrågan men när OP-klockor nu även går 35k över list är det ytterst komiskt enligt mig. Gick några här i början för 5-10 över list det köper jag men inte när dessa ligger på snart 100k.

Aha. Hade ingen aning om vad list är på den där fula modellen så förstod inte vad jag skulle leta efter. Tack!
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Snubblade på den här annonsen. Ser någon annan att boxen skulle vara fejk alternativt från en annan klocka? Loggans typsnitt är för fett enligt mig och vikluckan för cert kom väl långt senare än 2001? Blir något orolig då den ska ha köpts på Nymans i fjol.


Saknas även saker för "full set". Böcker, kalender och hang-tag.

Ok...tack och ha en trevlig kväll! Vänligen, Milan
Står fortsatt at den er fullsett i annonsen. Burde vel oppdateres med korrekt info i og med at det har blitt konstantert at det er feil boks og at det saknas tilbehör?
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Hej! Jag har lagt en ny bild med några till tillhörigheter. Skulle vara tacksam om Ni kan göra en ny inspektion/bedömning om den kan kallas delvis fullset, icke fullset etc. Tack på förhand! Vänligen, M.I.
Finns inget som heter delvis fullset. Antingen är den fullset eller inte. Då den saknar ursprungliga boxen kan vi utesluta fullset.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Hang tag er for å vise at klokken er COSC-testet.
En 14060 med 4 linjer med tekst er de facto COSC-testet.
En 14060 med 2 tekstlinjer er ikke.
Så en 14060 2 liner med rød hang tag er ikke originalt og hører ikke sammen.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Hej! Jag har lagt en ny bild med några till tillhörigheter. Skulle vara tacksam om Ni kan göra en ny inspektion/bedömning om den kan kallas delvis fullset, icke fullset etc. Tack på förhand! Vänligen, M.I.
Jag är absolut ingen expert i frågan. Men i min värld finns det inget som heter delvis fullset?!? Antingen är det fullset, eller inte! Ungefär som att vara delvis gravid. Antingen är man det eller inte.
Eller tänker jag fel här??
 

M.I.

Omega
Vet inte riktigt, lite bedömningsfråga. På chrono är finns det tre alternativ: klocka med box, klocka med certifikat och klocka med box och certifikat. Enligt mig jag skulle hålla mig till detta. Att en ankare saknas eller yttre box borde inte man kalla detta en klocka utan full set eftersom det finns certifikat och box. Ok i mitt fall är box från en annan Rolex modell men det kan man berätta till köpare. Eller att det saknas en kalender och en bok- ska man inte kalla den full set? På en Omega Moonwatch saknas ett band och allt annat finns- ska man inte kalla den fullset etc.
 

M.I.

Omega
Det stämmer, jag svarade bara på din fråga vad det var. 😃 Har du Your Oyster booklet och Translation booklet?
Vet inte..jag har uppdaterat annons med en bild till där finns allt som har kommit med klockan. Jag kommer att ringa förredetta ägare (som köpte klockan på Nymans) och fråga om boxen och tillhörigheterna är från Nymans. Vi har varit tillsammans på Nymans där dem bekräftade att klockan är köpt hos de.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Vet inte..jag har uppdaterat annons med en bild till där finns allt som har kommit med klockan. Jag kommer att ringa förredetta ägare (som köpte klockan på Nymans) och fråga om boxen och tillhörigheterna är från Nymans. Vi har varit tillsammans på Nymans där dem bekräftade att klockan är köpt hos de.
Det saknas en Your Oyster booklet och en Translation booklet men dessa kan man ju självklart komplettera med.
 
Topp