• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Bjuder på listHulk ;) från slutet av 2019 :)
509D3049-0AC3-4B45-A62F-9E9B37AD3B3B.jpeg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Tack för alla svar, jag är inte ny på klockor dock helt ovetande just när det gäller guld. Känns som stålisar är rätt enkla att förstå sig på vad det gäller pris då det enligt mig är större ruljangs på just dom. Har dock aldrig studerat priser på guld rollar då jag tidigare inte fattat tycke för dessa. Letar mer än gärna från privatperson då det känns som halva grejen att hitta just den där pjäsen man sedan skall bruka. Gillar dock garantier osv på en så pass ändå gammal klocka. ..
Nu har jag inte stenkoll på day-date men motsvarar inte den på K&S den du kollar på hyfsat väl? Tänker att 20lax+ kan väga upp handlargarantin i viss utsträckning iaf :)
 

FlipSwede

Rolex
Maine Coon och 116509 med racingtavla? :)
Ja vem vet vad Angel ar for sorts kisse....Hon ar en hittekatt som dok upp en dag for 8-9ar sedan och tyckte det passade att bo har....
Veterinaren tror hon ar 20+,men salange hon ater,gar pa sin lada och sover sa far hon val ga har och vakta mina klockor;)

116509 stammer bra. Racing Dial har jag inte hort forut,Black Arabic Dial tror jag ar Rolex benamning pa tavlan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
74 papp för en sönderpolerad expii??? Är jorden platt eller vad fan händer?
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
74 papp för en sönderpolerad expii??? Är jorden platt eller vad fan händer?
Jorden är definitivt platt.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
74 papp för en sönderpolerad expii??? Är jorden platt eller vad fan händer?
Dags att öppna upp tråden ”Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj” igen, så vi kan diskutera prissättningen på denna?
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
74 papp för en sönderpolerad expii??? Är jorden platt eller vad fan händer?
Jorden är definitivt platt.
Dags att öppna upp tråden ”Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj” igen, så vi kan diskutera prissättningen på denna?

Upprikigt nyfiken här, ingen kritik. Vad tycker ni den borde kosta? Har ingen koppling till säljaren men tycker inte man ser något överskott på 16570 polar fullset billigare än såhär nuförtiden? Polerade eller ej
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
74 papp för en sönderpolerad expii??? Är jorden platt eller vad fan händer?
Nä, när t.o.m. C24 har listningar med bättre skick och lägre pris så är det snarast naivt önsketänkande av annonsören.
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Den är verkligen grym!
Jag köpte en liknande för några veckor sen:
9067DD2A-9D16-4B93-A8EC-A9A608EA0E6B.jpeg

Tyvärr blir jag galen på storleken.. den är typ 3mm för stor runt handleden vilket gör att den antingen hamnar för högt upp på knölen eller glider ner nån centimeter längre än jag är van vid..
Fått min att sitta helt perfekt. Även när man blir varm och handleden sväller så gör Easylink:en jobbet kanon med dem extra 5mm. Provat alla justeringsmöjligheter då?
 

Karlsson

Panerai
Fått min att sitta helt perfekt. Även när man blir varm och handleden sväller så gör Easylink:en jobbet kanon med dem extra 5mm. Provat alla justeringsmöjligheter då?
Jag tror att jag testat allt. Två länkbitar på tum-sidan och tre på andra med easylinken infälld så är den nåågot stor. Ta bort en länkbit och öppna easylinken så blir den tajt, vilket inte är så skönt :)
Det är typiskt, men en större boett sitter Rolex bättre runt min handled. Då kan jag köra alternativ 2 enligt ovan utan problem. Vilket är störande eftersom 36mm DJ är bäst storlek för min handled :banghead:
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Jag tror att jag testat allt. Två länkbitar på tum-sidan och tre på andra med easylinken infälld så är den nåågot stor. Ta bort en länkbit och öppna easylinken så blir den tajt, vilket inte är så skönt :)
Det är typiskt, men en större boett sitter Rolex bättre runt min handled. Då kan jag köra alternativ 2 enligt ovan utan problem. Vilket är störande eftersom 36mm DJ är bäst storlek för min handled :banghead:
Okej.. Förutom länkbitarna och Easylink. Har du testat att flytta microjusteringen något/några steg i claspen?
 
Topp