• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Glädjer mig fruktansvärt åt att släppet av en stål 36 mm Explorer I, men är ärligt talat lite oförstående över Two-Tone-versionen. Däremot; Är det någon som förstår om det är någon skillnad mellan den nya Ref. och den gamla 14270, eller har de bara väckt den gamla till liv igen?
Menar du om det är någon skillnad på den nya modellen och den från 80/90-talet som efterföljdes av 114270 och sedermera 214270? Isåfall är svaret att, ja, förmodligen är det en del skillnader :D
 

Larstl

Omega
Menar du om det är någon skillnad på den nya modellen och den från 80/90-talet som efterföljdes av 114270 och sedermera 214270? Isåfall är svaret att, ja, förmodligen är det en del skillnader :D

Jo, sannolikt är det väl skillnader - men är det någon som kan peka ut vad för skillnader man valt att göra? Vad är de stora skillnaderna i det nya urverket kontra det gamla? Ny lume antar jag, men i övrigt? :)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Vad är eg. skillnaden mellan OP36 och nya Exp 36? Är det bara tavla och visare? Förr var det väl bl.a. easy link men denna finns nu även på OP.
Exp 36 listar 9 kSEK mer är OP36.
 

Timer

Panerai
Cannabis dial 😬

B7BEA91C-D28C-4D3E-BC17-1DA08989BE4A.jpeg
Blir "Ganja" inofficiellt officiellt smeknamn?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Man skulle ju vilja se lite mer bilder på nya 36mm Explorern, wristshots och liknande. Bara produktbild rakt framifrån så tycker jag det är svårt att skilja den från 39an.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Man skulle ju vilja se lite mer bilder på nya 36mm Explorern, wristshots och liknande. Bara produktbild rakt framifrån så tycker jag det är svårt att skilja den från 39an.
Tycker den har mycket bättre proportioner på länk och krona. 39:ans länk och krona såg alldeles för små ut.

Sen har texten Explorer flyttat upp igen, precis som på de gamla modellerna, bara 39:an som har texten nertill.
 
Topp