• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag vet Rolex har en katalog for just "prylar".
Alltifran fina laderarbeten portfoljer,planbocker.passfodral/agendor till renar reklampryttlas som blackpennor/golfpeggar/kepsar/tygvaskor/paraplyer etc.

Be din AF ta fram den (katalogen alltsa) och bestall hem det du vill ha. Priserna ar inte sa blodiga som LV men heller inte helt gratis.
Sist jag fragade sa fick jag svaret att bestallningar sker en eller mojligtvis tva ganger om aret,sa vantetiden kan vara lang innan det levereras.

Stämmer..

28C739D4-AA19-432F-9BE1-02C9D57C9B9D.jpeg
 

FlipSwede

Rolex
Dar har du den Heliga Graal!

Vet inte var du fatt tag pa detta ex men jag gissar den AF som slappt ivag den kommer fa mycket ovett om det uppdagas.
Men visst finns det mycket kul reklamprylar i den. Vart pengarna ar ju en annan sak....

Trevlig Sondag!

Edit..Nu ser jag det star 2011 och inte 2021...skyller pa glasogonen. Da var det nog inte lika "hemskt" att du har en sadan katalog
 
  • Like
Reactions: SWC

guschri

Omega
Har länge sneglat på Sub 126610LN, ser nu en ny på blocket för 140k. Är detta rimligt?
Jag hade tänkt mellan 110-120k...
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Jag vet Rolex har en katalog for just "prylar".
Alltifran fina laderarbeten portfoljer,planbocker.passfodral/agendor till renar reklampryttlas som blackpennor/golfpeggar/kepsar/tygvaskor/paraplyer etc.

Be din AF ta fram den (katalogen alltsa) och bestall hem det du vill ha. Priserna ar inte sa blodiga som LV men heller inte helt gratis.
Sist jag fragade sa fick jag svaret att bestallningar sker en eller mojligtvis tva ganger om aret,sa vantetiden kan vara lang innan det levereras.
Fina accessoarer ar ett maste, drar fram kort o flis med stil...
3E1AEC01-6520-4CA0-9BFA-FBF78D28B9CC.jpeg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Är det någon som har hört nåt om när de nya modellerna kan ha letat sig ut till AD:s? Ska man räkna med att det sker först efter sommaren typ?
Jag tänker främst på nya Explorer 1 som jag hoppas att det åtminstone ska finnas en chans att få lägga vantarna på.
 

Nazular

Cartier
2-Faktor

Oggs

Omega
2-Faktor
Är det någon som har hört nåt om när de nya modellerna kan ha letat sig ut till AD:s? Ska man räkna med att det sker först efter sommaren typ?
Jag tänker främst på nya Explorer 1 som jag hoppas att det åtminstone ska finnas en chans att få lägga vantarna på.
Med de AD jag pratat med så verkar de som att de kommer ha lite bättre koll på tillgången framåt hösten. Om det beror på när de landar i butik eller om de först då vet hur efterfrågan ser ut givet att storleken förändrats vet jag inte riktigt.
 
  • Like
Reactions: PJZ

Richie

Audemars
2-Faktor
Är det någon som har hört nåt om när de nya modellerna kan ha letat sig ut till AD:s? Ska man räkna med att det sker först efter sommaren typ?
Jag tänker främst på nya Explorer 1 som jag hoppas att det åtminstone ska finnas en chans att få lägga vantarna på.
Skrev upp mig på intresselista för 226570, fick beskedet 6-12mån.

Antar dock att de som stått i kö på 216570 automatiskt flyttas över på nya ref’en och går före mig.
 

Nazular

Cartier
2-Faktor
Svår fråga här men skulle ni bedömma att skicket ser ut att vara eller om den är över-polerad? Tycker det är lite klurigt att hitta bra bilder och jämföra med GMT 16710.
 

Bilagor

  • 20210408_144747.jpg
    20210408_144747.jpg
    471.1 KB · Visningar: 206
  • 20210408_144754.jpg
    20210408_144754.jpg
    528.2 KB · Visningar: 103
  • 20210408_144815.jpg
    20210408_144815.jpg
    473.3 KB · Visningar: 91
  • 20210408_145243 (1).jpg
    20210408_145243 (1).jpg
    443.5 KB · Visningar: 103

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Skrev upp mig på intresselista för 226570, fick beskedet 6-12mån.

Antar dock att de som stått i kö på 216570 automatiskt flyttas över på nya ref’en och går före mig.
Vill man ha expy 2 så hade jag oxå gått för nya. Smäckrare bandhorn gör helheten bättre även om det är små skillnader. Nytt urverk oxå ju.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Vill man ha expy 2 så hade jag oxå gått för nya. Smäckrare bandhorn gör helheten bättre även om det är små skillnader. Nytt urverk oxå ju.
Har ju haft 216570 tidigare och saknat den ett tag nu såhär i efterhand... Sen har man velat för mkt fram och tillbaka samtidigt som priserna stigit.
Haft svårt att motivera att samma klocka kostar 30k+ mer än vad jag sålde min för..

Men nu i och med lanseringen utav det nya verket kändes det mer befogat med prisökningen 🙄😂

Ska bli intressant att se hur mkt det skiljer sig med bandhornen, den ser helt klart ut att ha fått bättre proportioner!

Edit: även visarna har ju ändrats (åtminstone på den vita?) till mattsvart istället för blanksvart, verkar även som att den orange'a färgen är annorlunda utifrån det jag sett på bilder men svårt att bedömma innan man sett det irl
 
Topp