• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchie

Patek
2-Faktor
Nu är det dags att köpa min första Rolex som en examenspresent till mig själv. Lite osäker på vilken som "passar" som en första Rolex. Är sugen på en sub No date eller en Explorer 2 ref 16570 polar. Någon som äger båda? Vill ha en klocka som jag kan varjedag, dress Up or dress down. Har ni några tips på andra modeller?
Har haft bagge, Explorern ar mkt roligare, plus att du far gmt, “alla” har en Sub, men alla har ej 16570, jag har haft manga subs, men lessnar snabbt, kika pa 4 el 5 siffriga GMT,s, mkt mer intressanta klockor, samt OP och Milgauss ej att forglomma...
 

PitchW

Breitling
Har haft bagge, Explorern ar mkt roligare, plus att du far gmt, “alla” har en Sub, men alla har ej 16570, jag har haft manga subs, men lessnar snabbt, kika pa 4 el 5 siffriga GMT,s, mkt mer intressanta klockor, samt OP och Milgauss ej att forglomma...
Okej tack för ett bra svar! Ska kolla på dem klockorna!
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Ni medlemmar med lite mer erfarenhet och koll på priser dem senaste åren, vad bör en 116710BLNR respektive 116710LN ligga på idag?

Om man räknar med år ca 2018-2019
fullset
 
  • Like
Reactions: PJZ

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Ni medlemmar med lite mer erfarenhet och koll på priser dem senaste åren, vad bör en 116710BLNR respektive 116710LN ligga på idag?

Om man räknar med år ca 2018-2019
fullset
Personligen gillar jag Batman mer. Roligare klocka och passar till det mesta.

Batman ligger mellan 130-150 beroende på skick och var den är uttagen vilket är högst oväsentligt egentligen. Vanliga typ 90-100
 

Ccris

Omega
Är på svensexa i helgen
098601F7-7804-427C-AFC5-BA04300F9E66.jpeg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Kan någon förklara de här reflektionerna för mig? Upplever det som ganska störande :angel:
De blir som ett ”ringar på vattnet”-mönster i glaset vid vissa vinklar:

9C43C222-F9A1-4B8F-BED2-E26E87FE1B86.jpeg


Handlar de om reflektioner från timvisaren?
Misstänker att det är vitguldet i index som skapar dessa ringar, vet inte hur många gånger jag suttit med skjortärmen och försökt putsa rent glaset för att sedan komma på att det bara är reflektioner :p
Jag får samma sak på min Sinn jag har på semestern. Definitivt inget vitguld där inte :D

Jag tror att det är ljuset som speglar/studsar mellan de båda ytorna (ovansida och undersida) på safir-glaset.

DSC_1380-01.jpeg
 

Colomba

Breitling
Hej,

Har sökt och möjligen är bristen på sökträffar svaret på min fråga men har det indikerats någonstans om Yacht Master 42 kommer i stål?


Med vänlig hälsning,
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Hej,

Har sökt och möjligen är bristen på sökträffar svaret på min fråga men har det indikerats någonstans om Yacht Master 42 kommer i stål?


Med vänlig hälsning,

Om den kommer bör det dröja åtminstone ett par år från lanseringen av WG (april 2019?) enligt erfarenhet från tidigare Rolexsläpp. Enligt AD säljer YM42 otroligt dåligt i Europa men den kanske blir en större hit på länk då gummit gör att den bärs väldigt stort. Har du testat YM40?
 

Colomba

Breitling
Om den kommer bör det dröja åtminstone ett par år från lanseringen av WG (april 2019?) enligt erfarenhet från tidigare Rolexsläpp. Enligt AD säljer YM42 otroligt dåligt i Europa men den kanske blir en större hit på länk då gummit gör att den bärs väldigt stort. Har du testat YM40?

Nej men lär inte skilja mkt från en Sub tänker jag? Om 42an säljer dåligt så förklaras det kanske av att den inte finns i just stål med konventionell länk? Vitguld med gummi är en rätt nischad kombo jag typ bara sätt hos Hublot innan...
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Nej men lär inte skilja mkt från en Sub tänker jag? Om 42an säljer dåligt så förklaras det kanske av att den inte finns i just stål med konventionell länk? Vitguld med gummi är en rätt nischad kombo jag typ bara sätt hos Hublot innan...

Den AD jag var hos hade enligt egen utsago inte varit med om att den suttit bra på någon som testat den. Framförallt ska längden bandhorn till bandhorn vara problemet och i tillägg gummit som spänner utåt av kanalerna under bandet. Den bars oerhört mycket större än min YM40 som förvisso har samma band.
 
  • Like
Reactions: PJZ

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Kul.
För mig personligen blir det så här just nu:
1. Sea-Dweller 1665 Comex rail dail
2. Military Submariner 5513
3. Daytona 6239
4. Milgauss 6541
3. Day-date 228206
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Nej men lär inte skilja mkt från en Sub tänker jag? Om 42an säljer dåligt så förklaras det kanske av att den inte finns i just stål med konventionell länk? Vitguld med gummi är en rätt nischad kombo jag typ bara sätt hos Hublot innan...
Då har du missat mycket med andra ord. Daytona 116519LN exempelvis anses vara en av de bästa modellerna från Rolex som släppts i modern tid
195C9371-F759-4904-879F-2A322B24CE2B.jpeg
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Om den kommer bör det dröja åtminstone ett par år från lanseringen av WG (april 2019?) enligt erfarenhet från tidigare Rolexsläpp. Enligt AD säljer YM42 otroligt dåligt i Europa men den kanske blir en större hit på länk då gummit gör att den bärs väldigt stort. Har du testat YM40?
Tror inte på att vi kommer få se en stålmodell på Oysterflex från Rolex tyvärr. De är nog reserverade helt för ädelmetall
 
Topp